שינויי תדירות

ערב טוב לכולם!

היום ה-29 בפברואר, תאריך שחוזר כמעט כל ארבע שנים וכבר הופיע חמש פעמים פה בבלוג. נשים ברחבי העולם מנסות לעכב לידה (או לזרז) וחיילים מגלים שהוסיפו להם יום לשירות (לשמחתי הצלחתי להתחמק מזה). אירוע אחר שאמור לחזור כל ארבע שנים אבל בפועל יוצא, בממוצע, כל שלוש (ובשנים האחרונות כל פחות משנה) הוא הבחירות לכנסת שנראה שמתקרבות בצעדי ענק, הכל הודות ליועמ”שית מיארה ולניתוק המוחלט של הפוליטיקאים החרדים מהמציאות. האיום בשלילת מימון החל באפריל מוביל לאחת משתי תוצאות: ניסיון למרוח את גנץ בהבטחות בתמורה לחוק פרווה שיבטיח את המשך שליטת הממסד החרדי או פיזור הכנסת בתוך שלושה שבועות כדי להגיד שיש בחירות ואי אפשר להעביר חקיקה ממשלתית כזאת בממשלה ללא אמון הציבור.

שלשום היתה הכנה ליום הגדול. אחרי אינסוף הדרכות, סמסים והנחיות, הגיע יום הבחירות. התבקשנו להגיע למקומות הקלפי בשש ועשרים, וכשהגעתי בשש ורבע גיליתי שהיו כבר אנשים. בגלל יכולות על של העיריה, בית הספר נפתח רק בשש וחצי. כדי להוסיף חטא על פשע, אף אחד לא ידע איפה התיבות והפרגודים, הציוד המשרדי כלל רק עט אחד מותר והיו המון מועמדים לראשות העיר ולמועצה. בזכות ניסיון של המזכיר השני ושלי הצלחנו איכשהו לפתוח בזמן, אבל לא היה לחץ. עבדתי בשכונה די מנומנמת שבה אף אחד לא יוצא מהבית בשבע כשאין לימודים.

ככל שהיום התקדם התגבר גם הלחץ. סביב השעה עשר התחיל תור רציני והתחלנו לעבוד בקצב גבוה. במשך שלוש שעות, עד אחת בצהריים, לא הצלחנו אפילו לשתות מים מרוב עומס. כשנרגע העומס אצלנו, פתאום נוצר תור לחדר הסמוך. נראה שאנשים יצאו בקבוצות לפי בניינים ויצרו בכל פעם תור חדש. כשנרגע הלחץ נאלצתי לצאת להצביע בקלפי ליד הבית כי גאוני משרד הפנים לא סידרו קלפי נגישה במתחם בו הייתי. לאחר מכן יצא המזכיר השני, שגר בכלל בעיר אחרת, ולאט לאט גם חברי הוועדה יצאו להפסקות.

לקראת השעה עשר בלילה התחלנו בהכנות לספירה, כולל תיאום בין רשימות הבוחרים, מתוך הנחה שכולם כבר בדרך למיטה. במקום להתעסק בזה, נאלצנו להתעסק במצביעים שהחליטו להגיע בעשרה לעשר ובשלוש דקות לעשר. לא ברור לי מה עובר בראש של אנשים שיוצאים בשעה כזאת להצביע.

הספירה עצמה עברה די בקלות, אבל היתה ארוכה מאוד. היו אצלנו כמעט 500 מצביעים, כלומר היינו צריכים לספור כמעט 1000 מעטפות בשני חלקים עם הפסקה באמצע. ההפסקה ממש שברה את הרצף, אבל הצלחנו לסיים בזמן סביר וחזרתי הביתה קצת לפני שתיים (כי הקליטה בעיריה גם לקחה זמן). נפרדתי לשלום מהמזכיר השני וחשבנו שניפגש בסיבוב השני, אבל בסופו של דבר מי שהצבעתי לו הצליח לקבל יותר מ-40% ובכך הרס את תקוותי לעוד קצת הכנסה צדדית. עם זאת, שמרתי על ההצלחה שלי בבחירות לרשויות המקומיות על 100%. הצלחה מסחררת ב-2007 ו-2024.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לשינויי תדירות
  • motior
    01/03/2024 ב15:04

    יופי שמי שהצבעת לו זכה. זה לא המצב אצלי…

    אני מקווה שיהיו בחירות בקרוב אבל לא אופטימי. לא נראה לי שהממשלה תיפול חוק הגיוס.

    הגב
    • nadavs • כותב הפוסט •
      14/03/2024 ב19:45

      כן, נראה שחוק הגיוס לא יפיל. נחזיק אצבעות שהתקציב יתן את הדחיפה.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.