בזבוז זמן נוראי

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!


היום הגעתי למסקנה הסופית שהמבחנים עם השם הארוך נורא, CAHSEE, הם פשוט בזבוז זמן נוראי. אפשר אפילו לומר העלבה. העלבה לאינטיליגנציה של התלמידים והכותבים ובזבוז הזמן של כל הנוגעים בדבר: תלמידים, מורים וכותבים. זה פשוט נורא ואיום המבחן הזה. תשעים ושתיים שאלות, ומתוכן רק שתיים שוות התייחסות. חלק מהעלבות האינטיליגנציה שהיו שם כללו שאלות קשות ביותר, כמו כמה זה תשע כפול מינוס ארבע (זה לא המצאה שלי), וחלק יותר מפגר היה דיאגרמת וון שהתשובה מונחת שם באמצע, ופשוט צריך להשתמש בשכל הישר (או לראות שזה המספר היחיד שמופיע גם בדיאגרמה וגם בתשובות) בשביל להגיע לתוצאה. זה פשוט בושה המבחן הזה.


לא רק שהיה לנו מבחן כל כך מפגר היום, כל תלמידי כיתה י’ היו צריכים להיות בבצפר בשיעור מס’ 1 (כי מתחילים בשתיים, זה להרגשה הטובה וזה מונע סיבוכים עם שעת אפס). ארבעים דקות הלכתי בבצפר במעגלים, מקווה למצוא איזה מישהו לדבר איתו או משהו מעניין לעשות. מכיוון שהרבה יצאו למרות שלא כ”כ מותר, גיליתי המון דרכים לכל מיני מקומות. עוד תוצר לוואי של האסון האמריקאי הזה הוא שהגעתי ראשון לשיעור חנ”ג והתייבשתי בכיף בשמש. אני מתכוון לכתוב משהו למשרד החינוך אי שם בסקרמנטו. אפילו לאמריקאים זה לא מגיע. מי שלא יכול לעבור את המבחן הזה, לא צריך בכלל להיות בתיכון. זה חומר של כיתה ז’, בארץ אפילו לא כוללים את זה בבחינת הבגרות של שלוש יחידות. אני, באופן אישי, נעלבתי.


ועכשיו לחלק המעניין יותר של היום, שם למרות שהיה עוד מבחן, לא הרגשתי שצוחקים עלי.


בחנ”ג התחלנו עם המבחן בכפיפות בטן. אחרי המבחן המזעזע הזה במתמטיקה, הרגשתי שאני יכול לחזור על המבחן הזה שוב ושוב, עד הצלצול. יצא די בסדר, אל תדאגו. מחר יהיה מבחן בשכיבות סמיכה ושקילה לקראת המבחנים בהרמת משקולות. בחרתי כבר שלושה, וכשהתברר לי שצריך להרים פעם אחת, הבנתי שהדרך שלי למאה במקצוע הזה קצרה מתמיד.


בביולוגיה למדנו ממש טיפה על חיידקים, ואת רוב הזמן הנותר בזבזנו על לראות סרט קצר על בקטריות וצפיה בכמה בנות בשיעור מענות את הבן של המורה. הוא היה יותר אדום מהדף הוראות חירום בכיתה, אבל לפחות היה קצת משעשע בכל היום המעצבן הזה.


בספרדית המורה היה נורא נחמד, ובהתחשבות יפה מאוד מצידו בתלמיד היחיד אצלו בכיתה שעשה את המבחן הדבילי ביותר עלי אדמות, הוא נתן לנו להמשיך לראות איזה סרט שהתחלנו. הוא הסביר את זה בזה שלכיתות האחרות הוא גם נתן לראות סרט, אבל אם הוא היה באמת נחמד, למרות שאסור לו, הוא היה שולח אותי הביתה. יותר מדי זמן הייתי בבצפר היום.


זהו זה למקום העינוי להיום. מחר יהיו שיעורים של חצי שעה, ככה שנסיים מאוד, אבל מאוד, מוקדם. אמנם יהיה מבחן על מקבת’ שרואה רוחות, אבל זה יעביר את הזמן ולא ייתן למורה שניה אחת להתלונן. הבעיה: צריך לסחוב את הספרים של ארבעת השיעורים האחרונים, כי אין הפסקה בינהם. דווקא לשיעורים הראשונים לא צריך שום דבר.


והמשפט האמריקאי להיום הוא שאלה מספר שלוש במבחן הגאוני: “?(What is the value of 9•(-4”. וכל מילה מיותרת.


יום טוב.


שלכם,
nadavs

9 מחשבות על “בזבוז זמן נוראי”

  1. באמת נשמע כמו בזבוז זמן רציני.
     
    [אז אתה לא יכול לעבור בלי לעשות את המבחנים האלה? וואו, האנשים בארה"ב באמת עד כדי כך טיפשים?]

  2. נראה שאתה תלמיד מצטיין
    האמתי אנגלית בסה"כ לא שפה קשה
    אם הייתי נשארת לחיות בארה"ב ולא הייתי עוזבת בכיתה ד’ לארץ אז הייתי מדברת אנגלית כמו שאני מדברת עברית ואולי אז הציונים שלי היו כמו שלך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה