בלי לנסות להסתיר

בוקר טוב לכולם!

אתמול נחגג ברחבי העולם יום הפאי. למספר הזה היסטוריה ארוכה והרבה כאבי לב כשהתברר שהוא אי רציונלי. החיים המודרניים מתבססים בכבדות על חישובים מדוייקים הכוללים את פאי ונראה שאף אחד לא יעז לערער על חשיבותו. עם זאת, תחת שלטון פופוליסטי לרוב קורה שהמציאות לא מתיישרת עם דף המסרים. כדי לתקן את זה, יש צורך לשלוט באחראים על הנתונים ובפקידות המקצועית. והרי הליכוד הגיע לשלטון כדי למשול, אז אפשר למשול גם בנתונים.

הרעיון של ביבי להכניס את העסקן שלו ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא לא פחות מאסון. גם אם היה מדובר בסטטיסטיקאי מחונן (והוא לא, יש לו תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, אז הוא יודע לחשב ממוצע וסטיית תקן), הקרבה שלו לביבי תזהם את כל העבודה שעוברת תחת הלמ”ס. כנ”ל עבור אבי שמחון, שהוא אמנם פרופסור, אבל התמודד בפריימריז בליכוד וכבר נתפס מעקם את המציאות עבור ביבי. הרעיון למנות אותו לנגיד בנק ישראל אפילו יותר הזוי, אלא אם ביבי עשה שורט על השקל ומנסה להרוויח.

הממשלה הזאת מתפרעת לחלוטין, בכל כיוון, וזה עוד לפני העברת חוקי ההפיכה. היחיד שעוד מנסה לשמור על שפיות כלשהי הוא גלנט, אבל המחאה גורמת לו לאבד את השערות שאין לו. כל יום יש מחאה של טייסים, אנשי סיירות וסתם מילואימניקים שנמאס להם ממילואים ורוכבים על המחאה. חוק היסוד של החרדים, שיקבע שלימוד תורה שווה לשירות צבאי, יפרק סופית את הצבא וגלנט יהיה חתום על זה. מעניין אם כבר יש לו נאום מוכן על הקטסטרופה שמחכה לנו או שהוא יאלתר. הוא כבר נתן לעצמו ציון 90 על תפקודו כשר החינוך, אז במקומו לא הייתי בונה יותר מדי על כישורי אלתור.

בינתיים בבועה של הטכניון מתחילים לראות את הסוף. התזה כבר סגורה וזקוקה לשיפוצים אחרונים. אמנם רציתי להגיש בסוף פברואר, אבל לא תמיד זה מסתדר. מחר יתקיים מועד א’ שהיה אמור להיות מועד ב’, אבל נדחה בגלל הפריצה. מיד אחרי שהמבחן נגמר (וזה מאוחר, כי יש אנשים עם תוספת זמן של 50%) צריך להגיש אותו לבדיקה ואז לסריקה כדי שיהיה מוכן מהר. מה שיכול לעכב הן בודקות התרגילים שפתחו במחאה קטנה על כך שהן צריכות לבדוק את התרגילים מחדש. ניסיתי להסביר להן שגם לי יש חיים קשים ואני מקווה שזה יעזור. לא רוצה לערב פה את המרצה, חבל על העצבים של כולם.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “בלי לנסות להסתיר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה