חסרונות השיטה הקואליציונית

ערב טוב לכולם!

השבוע שתי שרות בישראל הוכיחו שלשיטה הקואליציונית יש חסרונות, ואחד מהם הוא חוסר היכולת לפטר שרים שהישרדות הממשלה תלויה במפלגה שלהם. הראשונה היא כמובן שאשא-ביטון שהוצגה בפעם המי-יודע-כמה כמתנגדת חיסונים. נראה שהמנכ”ל הקודם היה פוץ לא קטן וכנראה טוב שהוא כבר לא שם, אבל בכל פעם שהשם שלה עולה זה בהקשרים בעייתיים עם קורונה. היא דואגת באופן אקטיבי להמשך המגפה בארץ ולטרללת שאופפת אותנו כבר כמעט שנתיים.

השרה הנוספת שצריכה לעוף מתפקידה, וזה כן אפשרי פוליטית, היא שרת האנרגיה אלהרר. בהחלטה המטומטמת ביותר של 2021, ממש בפוטו-פיניש, היא החליטה לעצור את חיפושי הגז בים התיכון כי “אנרגיה ירוקה” וכי גז טבעי הוא “דלק מעבר”. עם כל הכבוד, מדובר במעבר שיקח כמה עשורים (אם יגמר בכלל מתישהו) ועד אז אשמח אם יהיה לי חשמל בבית. לא צריך ללכת רחוק מדי בשביל להבין את גודל הטמטום, מספיק להסתכל על אירופה שכ”כ התמכרה ל”אנרגיה ירוקה” עד שסגרה כורים גרעיניים, נוצר מחסור באנרגיה ומחירי החשמל זינקו בצורה פסיכית. מעבר לכך, הם הניחו את הביצים שלהם היטב בידי הרוסים עם צינור הגז, ופוטין לא מהסס ללחוץ.

כיום, אנרגיה ירוקה זו אנרגיה שמנפנפים בה כדי לקבל שטרות ירוקים מהממשלה. מלבד סכרים הידרואלקטריים, כל אמצעי ההפקה של “אנרגיה מתחדשת” דורשים משאב שלוקח לו זמן להתחדש. השמש, למרבה הצער (או השמחה) לא זורחת 24 שעות ביממה. רוח לא נושבת 365 ימים בשנה (וציפורים לא מבחינות בטורבינות האלה ומתות בהמוניהן). אולי המחיר של הפקת קוט”ש של אנרגיה סולרית ירד מאוד, אבל אמצעי האגירה כיום ממש לא יעילים. אלהרר יכולה להוסיף צבע מאכל ירוק לבנזין או לשתות סופר-דרינק ירוק אם היא רוצה אנרגיה ירוקה. אפשר גם להפסיק לעשן ירוק במשרד האנרגיה ולבטל את ההחלטה האומללה הזאת.

הסיכוי היחיד לבטל את ההחלטה הוא אם לפיד יקלוט שמדובר בטעות. האלקטורט שלו לא אוהב לשלם הרבה כסף, בטח לא על חשמל, גם אם זה ל”מטרה טובה”. הוא לא מקבל קולות של מצביעי מרצ, שהם לרוב עשירים יותר ודואגים להראות שהם בעד מה שטוב. מצביעי יש עתיד רוצים להיות בעד מה שטוב, אבל שלא יעלה יותר מדי (אלא אם מדובר בגיוס לכולם, אז הם מתעלמים מהעלות כי “העשירים ישלמו”. לרוב הם העשירים).

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה