פאוורפוינט למתחילים

בוקר טוב לכולם!

רק שלושה ימים נותרו עד פתיחת הקלפיות בארץ, הסקרים האחרונים כבר פורסמו והחשוב מכל – עברתי את ההדרכה שלי בתור חבר ועדת קלפי. אחרי שהניסיון לשבץ אותי בכלא לא צלח, שובצתי במקום שבו אני גר. כמה ימים לאחר מכן הגיע סמס ממפלגת העבודה שניתן לבצע משמרות כפולות. מיד פניתי לאחראית וביקשתי ממנה משמרת כפולה. אמנם לא היתה לה אחת כזאת במקום בו אני גר, אבל היא הצליחה למצוא לי מקום בנתניה, שם אשב משש וחצי בבוקר עד שנסיים לריב עם משקיפי זהות בספירת הקולות (אני כבר יכול לראות איך הפוצים האלה יעשו צרות). אמנם אני מוותר על היתרון של הקרבה לבית, אבל לשמחתי הרבה אחותי גרה קרוב מאוד, כך שיהיה לי לאן לברוח אם אצטרך קצת שקט מהנתנייתים (וקצת יותר מסנדוויץ’ להכניס לפה).

על מנת לבצע את תפקידי בצורה הטובה ביותר התבקשתי על ידי המפלגה לעבור הדרכה קצרה במחשב ולאחר מכן במטה האזורי. ההדרכה במחשב היתה בצורה של וידאו שמסביר על מערכת למניעת הטרדת בוחרים (כדי שידעו לא להתקשר למי שכבר הצביע) ומבחן שבודק זיכרון לטווח קצר. הוידאו נוצר בשוט אחד, כך ששומעים את הקריין נושם ומשתעל במשך ארבע הדקות האלה. וזה עוד כלום לעומת ההדרכה במטה שהוכנה בחצי שעה בפאוורפוינט בלי שום הבנה בעיצוב או הכנת מצגות. ההדרכה עצמה היתה רצופת שגיאות – נאמר שם שהמזכיר ויו”ר ועדת הקלפי חותמים על המעטפות (לא נכון, שני חברי ועדה), ששוטרים מצביעים במעטפה כפולה (לא נכון, מצביעים רגיל), שאסור להזדהות עם רישיון (מותר לפחות מ-2013) ועוד דברים רבים שגרמו לי לדמם מהאוזניים. בנוסף לזה, זכינו גם לשמוע מותיקי הקלפיות סיפורי אימה על זיופים ורמאות. בחיפה לפני שש שנים לא היו דברים מיוחדים, אבל יתכן שהולך להיות לי כיף במיוחד בנתניה בשלישי. החלק החשוב שהתבקשנו לבצע שם הוא תיעוד של התוצאות אצלנו, כך שנוכל לוודא שאף אחד, כולל באגים מסתוריים בועדת הבחירות המרכזית, לא משבש את התוצאות.

באותו זמן ישבו כולם עם חוברות הדרכה של ועדת הבחירות המרכזית (שקראתי כבר לפני חודשיים) שבהן סתירות לחצי ממה שנאמר. אחרי שקיבלתי את כתב המינוי שלי פניתי למי שהיה אחראי על ההדרכה והצעתי לו לפרסם בווטסאפ את לומדת ההדרכה (המצויינת) של ועדת הבחירות המרכזית במקום שיקראו את הספר. הוא אמר שזה רעיון נהדר. מקווה שאחרי ההדרכה של מחר יהיו פחות הטעיות.

וכמיטב המסורת, לאחר צפיה יומיומית בשידורי התעמולה של המפלגות (ולאחר שנמנעתי כמעט לחלוטין מצפיה בסרטונים באינטרנט), מוגשת לכם הביקורת על כל ימי התשדירים מלבד השניים שנותרו. יש הפעם לא פחות מארבעים ואחת רשימות (שאמורות לרדת לארבעים בקרוב), אז תחזיקו חזק:

צומת (זץ) – פתחו יפה, עם גנץ שמתחלף לביבי בעוד אורן חזן מטיח האשמות בשמאל עם פעולות שביבי ביצע. הוא גם מתגאה שסילק את זועבי מהכנסת (לא נכון, ועידת בל”ד אחראית לזה) ושישתיק שמאלנים (עוד אביר חופש הביטוי). בתשדיר האחרון החיה את המתים וערך דיאלוג מעורר השראה עם רפול, מייסד המפלגה שחזן קנה. לפי אחד הסקרים הוא מקבל אחוז מהקולות, כך שיש סיכוי שהוא ישדוד לא רע את גוש הימין.

אחריות למייסדים  (יץ) – התשדיר המפורסם שבו מדינת ישראל מבצעת סיכולים ממוקדים בקשישים. המסר אמנם חזק ובוטה, אבל כמובן שקרי לחלוטין. הטריק של 2006 לא יצליח לחזור על עצמו והגמלאים לא יחזרו לעשות סדר בשום מקום בכנסת.

איחוד בני הברית (ין) – בשארה שיליאן רוצה את קולותיהם של כארבעים אלף נוצרים (ועוד מאה אלף אחרים, ככל הנראה) כדי להיכנס לכנסת ולהפוך את ישראל למעצמה ימית עם מצפן נוצרי. לא ברור כל כך מהם הספרים שעל הרקע שלהם הוא מצטלם, אבל ככל הנראה מדובר במפות לכיבוש האוקיינוסים.

אני ואתה – מפלגת העם הישראלית (ץי) – המפלגה שתילחם בהון שלטון (או שלא). טוענים שההון שלטון מסתיר אותם, שהתקשורת נגדם ובכלל שהם צודקים וכל העולם טועה. אחרי שבע הדקות שלהם בגן עדן של התקשורת העוינת יקבלו כמה מאות קולות של אנשים שמגרילים רשימה.

ארץ ישראל שלנו (קי) – הפטריוט רפאל לבנגרונד מסביר למצלמה בטון סמכותי שלא יתכן שמחבל יגיע למשפט ושאנחנו לא מקבלים תמורה בטחונית ראויה למיסים שלנו. ניסיון גדול להיות נץ ביטחוני, חבל שלא אמרו לו שהוא נכנס לנישה כל כך קשה מול אחוז חסימה שהוא לא יגיע למאית ממנו.

בט”ח – בטחון חברתי (ן) – לא הופיע בימים הראשונים וכבר חשבתי שהוא ויתר על התשדירים שלו. מסתבר שהוא שמר את דקות השידור שלו לימים האחרונים (ופספס את היום הראשון שבו היה רייטינג מטורף של 9.4%. בשני הערוצים יחד). מציג את עצמו כאחד שממש עושה ועוזר לעומת המפלגות האחרות שרק מדברות. הקטע שבו נציג זהות נותן לקשישה ג’וינט הרג אותי מצחוק, אבל מצד שני צריך גם לשאול – למה היא מנסה לעלות מהמדרכה הגבוהה?

ברית עולם (זך) – המשיח עופר ליפשיץ חוזר, והפעם במטבח. בבחירות 2013 ראינו אותו מביא את דבר המלך מול לוח שחור ומאיים. בבחירות האלה הוא השתדרג למטבח ותוכנה סבירה לעריכת סרטים ומסביר על משמעות תאריך הבחירות ד’ בניסן. כשמדובר בתשדירי תעמולה, מדובר ללא ספק במלך מלכי המלכים.

הפיראטים בראשות האינטרנט פתק לשלשול (ףז) – הרשימה שגררה דיון של כמה דקות בשמה החריג (היו טענות שהוא מבזה) מציגה שקופית שחורה עם אותיות לבנות שבהן כתוב “כל אחד יקבל את המגיע לו אמן”. מאוד משכנע ומעודד אנשים לחפש עוד מידע על המפלגה. לא ברור אם העומד בראשה, שהוא אדם רציני, מנסה להיכנס לכנסת או מתמודד רק בשביל שבע דקות התהילה שלו.

הרשימה הערבית (ר) – גם הפעם מוחמד כנעאן מתמודד ובוחר שלא לפרסם תשדירי תעמולה. אולי הוא רק מנסה להשיג לאנשים פטור ממילואים, למרות שזה נשמע פחות סביר בהתחשב בשם הרשימה.

התקווה לשינוי (ךק) – הרשימה הערבית המסורתית שגם הפעם פונה למצביעים הערבים בלבד עם דיבור וכתוביות בערבית. אם מישהו יודע מה הם מציעים, אשמח לשמוע.

זכויותיו בקולנו (נז) – מפלגת נישה של שוטרים, סוהרים, נכים ועובדי קבלן. בתור מפלגה שמייצגת את המדוכאים, הם מציעים לחלק המון כסף לכולם ובלי הגבלה (כולל העלאת כל הקצבאות לשכר המינימום). לפי הסקרים הפנימיים שהם טוענים שיש להם, בשלושים באפריל ישביעו חמישה חברי כנסת שלהם, שזה די מביך. אם בסקרים שנערכו בין חברי המפלגה הם מקבלים רק חמישה מנדטים, בציבור הכללי הם עלולים לקבל רק חמישים קולות.

חינוך (ףך) – מפלגת הפאוורפוינט של בחירות 2019. אחד אחרי השני מופיעים חברי הרשימה ואנשי חינוך מול רקע שמשתמשים בו למצגות פאוורפוינט בכיתה ה’ ומספרים על מצב החינוך וכמה טוב שיש מפלגה שמתעסקת רק בחינוך. חבל שלמפלגה אין איש מקצוע שיספר להם שמי שמופיע מול מצלמה צריך להתאפר, אחרת הוא נראה מזיע, מבריק ופחות מושך את העין. נקווה שעד הבחירות הבאות הם ימצאו גם יועץ שיעבור על הסרטונים והתאמתם למסך טלוויזיה (הלוגו שלהם נחתך בקצוות).

יחד (זנ) – זוכרים שאלי ישי הבטיח שהוא מסיר את מועמדותו ויתמוך ביהדות התורה? אז זה קרה. חלקית. אלי ישי ועוד 13 מועמדים ברשימת “יחד” אכן התפטרו, אבל נכון לכתיבת פוסט זה, ישנם עדיין שלושה מועמדים. אם הם לא יתפטרו עד יום שלישי, פתקי הרשימה עם השם של אלי ישי יופיעו מאחורי הפרגוד. לא ברור אם יש פה אנשים שלא יכלו להגיע לירושלים בשבוע האחרון או שחטפו לישי את הרשימה, אבל ללא ספק מדובר בבדיחה מוצלחת. התשדיר היחיד שפורסם, ביום שבו ישי הודיע על פרישתו, דומה מאוד לאלה של מפלגות זריקת הכסף האחרות – העלאת קצבאות ושפיכת כסף על דברים טובים. חברתי וימני. מזל שלא לאומי חברתי.

ישר (י) – מפלגה שמציעה דמוקרטיה ישירה באמצעות אפליקציה. הציבור יגיד לחברי הכנסת של המפלגה מה להצביע. על פניו נשמע מעניין, אבל מעקר מתוכן את רעיון הדמוקרטיה הייצוגית (שלא חף מבעיות, אבל יש לו יתרונות לא קטנים) ופותח פתח ענק להתערבות עויינת באמצעות פריצה לאפליקציה. אמנם יש להם תקציב לשלטי חוצות במקומות רבים, אבל אני בספק אם התקציב גם יקנה להם קולות רבים.

כבוד האדם (ןך) – לא פרסמו תשדירים, אבל משם המפלגה אפשר להבין שהם רוצים לשפוך כסף על מטרות שנראות להם טובות.

כל ישראל אחים ופעולה לישראל (קף) – לעזור לעולים מאתיופיה וארצות האיסלאם. כל מיני הצעות של לזרוק כסף לפה ולשם, להשיב לעולים את הרכוש שנגזל ושאר הבטחות. יקבלו את ארבע מאות הקולות שלהם ויחזרו בפעם הבאה.

כלכלה ירוקה – מדינה אחת (ץ) – מפלגת דע”ם, שלא יכלה להתמודד עם השם הזה בגלל בל”ד שלקחה את האותיות דעם, חוזרת עם ההבטחות הקומוניסטיות הסטנדרטיות של שוויון, אחווה ורעב המוני. מציגים שם תחנות כוח גרעיניות מהן יוצא עשן כדי להדגיש את החשיבות בפיתוחים ירוקים, למרות שהן לא מזהמות את האוויר כלל. לא נורא, אמירת אמת אף פעם לא היתה הצד החזק בקומוניזם.

מגן (נץ) – גל הירש, איש הקומדנו החברתי, מבלבל את המוח לכולם עם תפירת תיקים והניסיון הרב שלו בהעסקה ופיטורים של עובדים. נראה שהוא מתכנן נקמה במשטרה על ידי כניסה לתפקיד השר לבטחון פנים, אבל כרגע הוא מועמד רציני ביותר לתפקיד “ראש הרשימה עם מספר הקולות הקטן ביותר”.

מהתחלה (קן) – רוצים שהמדינה תדאג לנו כדי שנוכל להיות יצרנים ולתת מעצמנו למדינה, כלומר להתייחס לאזרחים כפרות חולבות. בשלב מסוים החליטו שם לתת את דקות השידור שלהם לנזקקים שאין להם גישה לאמצעי התקשורת. נותרו להם שלוש דקות ביומיים הקרובים, נראה מי יקבל את זמן השידור החינמי הזה.

מנהיגות חברתית (ןנ) – אילן משיחא חוזר ובגדול עם השיר המפורסם “הבחירה היא שלי, ראש ממשלתי, אילן משיחא מנהיג אמיתיייייייייייייייייייי”. בניגוד לבחירות 2013, הפעם במקום להצטלם בעצמו הוא החליט ליצור סרטון בגרסה הבסיסית ביותר של Windows Movie Maker עם טקסטים נוקבים על מערכת המשפט והכלכלה בישראל. יש סיכוי שגם הפעם הוא ישחזר את הישגו מבחירות 2015 ויגמור בתחתית טבלת הקולות.

מפלגת האזרחים הותיקים (זי) – עוד מפלגה שרוצה לעזור לקשישים, כי מסתבר שזה סקטור מאוד אחיד. גם פה אין מסר מלבד לשפוך עוד כסף. חבל מאוד שמפלגות הקשישים מפצלות את חמש מאות הקולות שלהן. היה עדיף ללכת ביחד ולעקוף את אילן משיחא.

מפלגת הגוש התנ”כי (יז) – מפלגה יהודית נוצרית שרוצה לקדם ערכים תנ”כיים. לא יודע למה, אבל זה הזכיר לי קצת את סיפורה של שפחה.

נ נח – הרשימה הממלכתית – תרימו את הראש (ףץ) – לא ברור במיוחד מה הם רוצים, ככל הנראה כי יו”ר המפלגה נראה כמו אחד הדיירים של התחנה המרכזית בת”א ומועמדת אחרת מעשנת בשרשרת מול המצלמה כשהיא מדברת על אומן. אמנם חשוב להפיץ אהבה ושמחה, אבל כדאי גם שיהיו רעיונות פרקטיים.

פשוט אהבה – כי כולן/ם בני אדם (ףי) – מפלגה שרוצה להביא אהבה לעולם ולעם. לא ברור אם זה בצורה של העברת תקציבים או שפשוט חברי המפלגה יעברו אדם-אדם ברחוב ויחבקו אותו.

צדק חברתי (צק) – למה כבר אפשר לצפות? לשפוך כסף פה, לשפוך כסף שם, לשפר את איכות הסביבה.

צדק לכל (ק) – מפלגת הטבעונים (ככל הנראה) שמשמיעה את קולם של בעלי החיים. מציגים סרטונים טבעוניים של תעשיית הבשר וטוענים שזו הצבעת מחאה. לי זה יותר מזכיר את ארץ נהדרת מלפני עשר שנים.

שווים (ףנ) – אחד התשדירים המצחיקים ביותר שראיתי. חבורה של (ככל הנראה) עורכי דין עומדים מול בית המשפט בראשון לציון וצועקים על הצופים. כל מי שאי פעם נעשה לו עוול, כלומר כולם, מתבקשים להצביע למפלגה הזאת שהעומדת בראשה יודעת לייצר נצחונות. אני מנחש שהפעם לא יווצר ניצחון גדול.

זהות (ז) – פתחו יפה עם תשדירים של ליבי מולד וגלעד אלפר שמסבירים על שיטת השוברים ובעיות הכלכלה של ישראל, אח”כ עברו להציג את חיים אמסלם ומשה פייגלין עצמו שדיברו על מונופול הדת של הרבנות (שאמור להישמר בגרסה מצומצת לפי המצע) ועל המשמעות של המילה “הלכה” בהקשר למוסדות המדינה. פייגלין עצמו מופיע שם כסטיב ג’ובס, עם צווארון גולף ובלי כיפה. הפעם תפסו שכל ולא מדברים על קנאביס, בעיקר כי זה לא מה שמושך את רוב המצביעים. חלק גדול מהמצביעים הם כאלה שמצביעים פעם ראשונה ואין להם נאמנות למפלגות קודמות או יד רועדת בקלפי, כך שקמפיין הגוועלד של ביבי פחות עובד עליהם. פייגלין שיחק יפה עם הקלפים שקיבל במערכת הבחירות הזאת. נראה מה יהיה ביום שלישי.

רע”מ-בל”ד (דעם) – גם גנבו לדע”ם את האפשרות להשתמש בשם המפלגה וגם לא פונים בכלל לציבור היהודי. אם לא ישכנעו מספיק מצביעים להגיע לקלפי, יתכן שיפלו מתחת לאחוז החסימה. די משעשע שבסופו של דבר מי שיתן לביבי את הקדנציה החמישית היא מפלגה ערבית.

הימין החדש (נ) – אחרי שהתחילו בשידור של חייל נשרף, עברו להציג את שקד בעיצומה של המהפכה המשפטית (מסתבר שהיא דווקא לא עזרה בכל מיליון העתירות של עוצמה יהודית בבחירות הנוכחיות) ובאופן כללי מנסים לצעוק בכל דרך “תנו לי כבר לנצח! די כבר! רק צריך להגיד וננצח!”. ריח היאוש שנודף משם חזק הרבה יותר מריח בושם הפאשיזם.

גשר (נר) – אורלי לוי מנסה לצעוק “תצילו אותי! אין מה לעשות בבית שאן!” דרך תשדירים על מערכת הבריאות הקורסת. יש לה מזל שהבחירות נערכות אחרי החורף, כי בקיץ דווקא אין קריסה וליצמן נראה פחות נורא. תשדיר הסבתא המתארגנת די משעשע וכולי תקווה שהוא יהיה מספיק כדי להביא את לוי קרוב לאחוז החסימה כדי שתבזבז הרבה קולות של “חברתיים”, אבל לא מספיק כדי שתיכנס.

חד”ש – תע”ל (ום) – הלכו יפה מאוד על ציטוטים גזעניים של פוליטיקאים מארבע השנים האחרונות וקינחו באמירה “נוהרים לקלפיות”. בינתיים נראה שהם מתקשים לשלהב את הבוחרים הערבים המיואשים. אולי כדאי לעמותות השמאל להתחיל לארגן אוטובוסים.

איחוד מפלגות הימין (טב) – מתחלק לשלושה חלקים, לפי שלוש המפלגות המרכיבות את הרשימה. החלק של הבית היהודי מראה את רפי פרץ בפרדס כאיש של ערכים ויהדות, החלק של האיחוד הלאומי קצת יותר משעשע עם סמוטריץ’ שפוסל תסריטים ומדבר על הערכים החשובים שיעלמו אם תהיה ממשלת ביבי-גנץ והחלק של עוצמה יהודית הוא המצחיק ביותר, עם עו”ד צבאי שמודד מרחק מהחייל למחבל ובן גביר שמציג את משפחתו שרק רוצה לחיות בשקט בחברון. הוא ללא ספק המוכשר ביותר שם, אבל לא בטוח שבעל העמדות הפסיכיות ביותר (סמוטריץ’, לדעתי, מסכים איתו על 99% מהדברים. האחוז הנותר הוא ההצגה שצריך לעשות לחילונים).

ישראל ביתנו (ל) – תשדיר האסירים הבטחוניים הוא אחד המצחיקים ביותר שראיתי, במיוחד העקיצה הקטנה בסוף לבנט ושקד (ליברמן רק שכח שאסירים בטחוניים כבר לא מקבלים לימודים אקדמיים בכלא). מעבר לזה, מדובר בהבטחות ששמענו בעשור האחרון – הרעת תנאי האסירים ועונש מוות למחבלים. בקצב הזה, המחבלים ימותו מוות טבעי לפני שהחוק יאשר להרוג אותם.

כולנו (כ) – כחלון מחזיר את בגין מן המתים כסימן לשפיות (למרות מחלת הנפש שלו), שולח את חברות הכנסת במפלגה שלו לספר לנו, עם שגיאות בעברית, על הישגי המפלגה וחמור מכל – מבטיח שהוא ימשיך להרוס את הכלכלה הישראלית. הוא לא רוצה שאנשים יתלבטו אם להביא עוד ילד בגלל שיקולים כלכליים. להיפך, גאון, זה אחד השיקולים הכי חשובים בהבאת ילדים. חוץ מזה, לא נראה שאצל הישראלים מדובר בשיקול כ”כ רציני. מספר הילדים לאישה בישראל הוא הגבוה בעולם המערבי ולמרות הקטסטרופה הכלכלית שמשתמעת מכלי התקשורת, אף ילד לא מת מרעב. אולי התשדיר הוא סתם תירוץ להסתכל למצלמה ולהגיד דרך העיניים “הצילו, אני לא רוצה לחזור לייבוא חלקים לרכב”.

מרצ (מרצ) – רק בשלישי לפני שבועיים גיליתי שיש להם בכלל קמפיין. גם הם הלכו על בגין, כנראה בניסיון למשוך את קולות המתים. תשדירים כל כך חלשים לא ראיתי כבר הרבה זמן. נראה שהם פשוט ויתרו והלכו מראש על “הצילו, יש אחוז חסימה גבוה”. קהל המצביעים שלהם כנראה שוב יציל אותם, אבל אם הם רוצים לחיות, הביזיון הזה לא יכול לחזור על עצמו.

ש”ס (שס) – הצבועים הגדולים ביותר בתשדירי התעמולה. כל מי שצפה לשניה בתשדירים שלהם הבין שאין שום משמעות לכעס שלהם על ארץ נהדרת על החייאת עובדיה יוסף, מכיוון שהוא הכוכב הגדול של התשדירים שלהם עצמם (וגם בצורת רוח בחלק מהמקרים). הוא מסביר שם איך מי שמצביע ש”ס בעצם מקבל את מקומו בגן עדן כי בכל פעם שש”ס בונה בית כנסת, מצביעי ש”ס כולם בנו בית כנסת וילכו ישר לגן עדן בקומה ה’ או ו’ (מעניין מה יש בכל קומה). גם הפעם אבא מסתכל מלמעלה והפעם כדאי שיסתכל טוב, כי יש מצב שהמפלגה שלו תיעלם. החלק המוצלח יותר במשיכת מצביעים שפחות תומכים בדת הוא הקראת רשימת ההישגים של כל ח”כ בתחום שלו. משום מה, חבר כנסת אחד, חשוב במיוחד, נעדר כמעט לחלוטין מהתשדירים. אריה דרעי נתן גיחה אחת קצרה ומאז נעלם. אולי חשדות נוספים בפלילים לא תורמים לתדמית.

יהדות התורה (ג) – תשדירים מעולים שפונים למסורתיים (בהנחה שהחרדים לא צופים בטלוויזיה ממילא). מדגישים שוב ושוב את נושא שמירת השבת וחשיבותם בכנסת לעניין הזה ויושבים לכל הצופים שומרי השבת על המצפון. כמה הם יצליחו לשכנע? כנראה שלא הרבה, כי למסורתיים יש לרוב עוד דברים על הראש מלבד שמירת תורה ומצוות (לרוב ביטחון וכלכלה). לא יודע מי אחראי לתשדירים, אבל הוא צריך לקבל צל”ש על הסחיטה הרגשית הטובה ביותר.

העבודה (אמת) – תשדירים מצויינים נגד כחול לבן ובעד העבודה. אחד הקמפיינים הטובים ביותר בבחירות הנוכחיות, מציגים את היו”ר ואת שאר חברי הרשימה ונותנים גם מסרים של מה הם יעשו ולא רק מה רע באחרים. אם היה להם כזה קמפיין לפני ארבע שנים, אולי התוצאות היו אחרות. בינתיים נראה שהקמפיין אולי יכניס את חיים ילין שוב לכנסת.

הליכוד (מחל) – תשדירי הבוץ המוצלחים ביותר ששודרו בטלוויזיה. מכפישים את כחול לבן ללא הפסקה, לרוב עם שקרים ושקרים גסים. בחלק שבו מציגים קצת אמת, מדלגים על אנשים שפחות נוחים לתעמולה (למשל יועז הנדל). מציגים שם כל כך הרבה את טראמפ בתור מי שאמור להמריץ את הליכודניקים לקלפי (או לשכנע מישהו להצביע לליכוד) עד שהחלטתי להצביע לטראמפ. אחרי הכל, הוא גם העביר את השגרירות לירושלים וגם הכיר בריבונות הגולן. החלק המשונה הוא שברשימת הליכוד לכנסת יש 118 מועמדים, אבל בתשדירים מוזכר אחד בלבד. גם מכל ההישגים הבטחוניים של השנים האחרונות נשמט אחד מרכזי – עזה. הפריצה לארכיון הגרעין באיראן וסיכול מנהרות חיזבאללה הם בהחלט הישגים בטחוניים מרשימים, אבל הדרום לא מוזכר בכלל. אחרי הכל, אז מה אם ירו על אשקלון.

כחול לבן (פה) – המרדים הרשמי של בחירות 2019. בעוד תשדירי הליכוד מאשימים אותם בכל אירוע מרצח ארלוזורוב ועד קריסת אולמי ורסאי, בכחול לבן החליטו לפתוח עם הרביעיה הראשית מדברת על הקיטוב בחברה. רק בימים האחרונים הם התעוררו עם הצגה של הבעיות בארץ (יוקר המחיה, מערכת הבריאות, תחבורה), תקיפה על הצוללות והאמירה ש-13 שנה זה מספיק. גם השכילו להבין שהיחיד שיודע לדבר הוא גבי אשכנזי ושלחו אותו לכל אולפן אפשרי ואפילו נתנו לו תשדיר שרק הוא מדבר בו. אם הם לא יתעוררו בשלושת הימים שנותרו, הם יגרמו לסכינאות של מפלגת העבודה להיראות כמו ארוחת ערב רשמית בארמון באקינגהם.

ביום שלישי אוכל להתלבט באיזו רשימה לבחור עד השעה 21:57 בערך, אבל אני מעריך שההחלטה תגיע עוד קודם (צריך להתכונן לספירת הקולות). את ההחלטה לא אפרסם כאן. אחד מעקרונות הבחירות הוא חשאיות והפעם, בגלל שכל האפשרויות מביכות, אני מתכוון לשמור עליו באדיקות.

לכו להצביע!
יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לפאוורפוינט למתחילים
  • כמו מניפה
    06/04/2019 ב18:31

    כל הכבוד על הסקירה היסודית, ונדמה לי שזה לא סוד גדול שהלב שלך נוטה למפלגה היחידה שיצאה בסדר מהסקירה שלך, למרות הנטיות הסוציאליסטיות שלך. אני מזדהה גם אם האמירה שכל האפשרויות מביכות. באמת.

    הגב
    • nadavs
      06/04/2019 ב18:42

      הנטיה שלי היא לכיוון מסוים על סמך קריטריון שקבעתי לעצמי. זה מאפשר לי מספר אפשרויות ואני רק מנסה לחשוב איזו אפשרות הכי פחות מביכה.
      מעבר לכך, הנטיה שלי ממש לא סוציאליסטית…
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.