רצון טוב

ערב טוב לכולם!

היום סוף סוף הגיע הזמן לחלק השני החשוב ביותר (עבורי) במערכת הבחירות – תשדירי התעמולה. בשעה שלוש בצהריים הדלקתי את ערוץ 13 לצפיה בתשדירים בערבית (האחד והיחיד, עופר ליפשיץ, בזבז את דקות התעמולה היקרות שלו שם. אלוהים יודע למה) ובחמש וחצי הגענו למנה העיקרית – תשדירי התעמולה בעברית. תענוג צרוף. ראשית, במקום סתם הצגה של האותיות לפני כל תשדיר, מציגים את שתי הגרסאות של פתקי ההצבעה. שנית, הפעם יש מספר גבוה במיוחד של רשימות, כל אחת יותר פסיכית מהשניה (למרות שיש רק שני מוטיבים שחוזרים על עצמם – להרוג ערבים ולזרוק כסף על דברים). הכי חשוב – שני הכוכבים של בחירות 2013, עופר ליפשיץ ואילן משיחא, חזרו לסיבוב נוסף של חגיגות בטלוויזיה עד השבעה באפריל. לא לדאוג – בשישה באפריל (פלוס מינוס) מובטח פוסט ביקורת התעמולה המסורתי.

בינתיים נראה שבשבוע האחרון, עד הראיון המוזר של גנץ ליונית לוי, הכוכבים הסתדרו בשורה עבור רשימת כחול לבן. פרשת הצוללות יצאה מהמים ופרשת המניות התחילה לצבור תאוצה. ההוכחה המצויינת לכך שלחיצה על הכפתורים האלה מכניסה את ביבי ללחץ הגיעה במוצאי שבת כשביבי נכנס לאולפן של קרן מרציאנו מתוך מחשבה כלשהי שהיא תהיה נוחה יותר מיונית לוי. היא הוכיחה לו את ההיפך והצליחה להוציא ממנו כמה הודאות ושקרים חדשים (על שותפי הסוד לעניין הצוללות למצרים שלא ממש שותפים לסוד). עמית סגל היה קצת בהלם מהמעמד ודי השתתק באותו ראיון. חבל שביבי לא בחר להיכנס לאולפן של חדשות 13. היו אוספים את דרוקר מהבית במסוק כדי שיגיע בזמן לאולפן ויוציא מביבי הכל.

גם חמאס לא ממש עוזר לו בימים האחרונים. אחרי הכל, ביבי הוא אחד מהתומכים הגדולים ביותר בהשארת שלטון חמאס בעזה. הציבור הישראלי רוצה תגובה אבל ביבי לא יכול להגיד להם שהמדיניות היא להשאיר את סינוואר בתפקידו הנוכחי ולא להעבירו לעולם הבא. בגלל זה עושים הרבה רעש (מסתבר שיש בעזה המון מטרות איכותיות, כלומר מצטלמות טוב ב-HD) ועושים קולות של סירוב להפסקת אש תוך אישור שלה. בלון הניסוי שזרק דיכטר לאוויר לא יעבור – הבחירות לא ידחו בגלל מבצע בעזה בעיקר בגלל שאין לביבי מה להרוויח ממבצע כזה. אחרי הכל, ישראל תצא ממנו איך שנכנסה מינוס כמה עשרות חיילים. להאריך את הקמפיין בחודשיים בשביל שבכל תשדירי הבחירות של כחול לבן ומפלגות הימין יכתבו “20 הרוגים ואפס הישגים” זה לא רעיון טוב.

ברגע שגנץ יפסיק להיראות מוזר בראיונות ויתחיל לענות לעניין (מה זו השטות הזאת “אני לא העניין עכשיו, יש שעת חירום”? חלאס עם זה), לכחול לבן יש סיכוי רציני להביא להדחתו של נתניהו (אבל לא בהכרח להשבעתו של גנץ). הקמפיין שלהם התחיל לפני שבועיים, והתחיל מצויין – ברגע שדרכו לביבי על היבלת של הצוללות והמניות הוא התחיל לאבד מנדטים ולהיכנס לפאניקה. המטרה הסופית שלהם צריכה להגיע לחמישה באפריל עם הפרש משמעותי במנדטים. זה יתן את הטריגר להפעלת משאבת המנדטים של הליכוד, להפצצת מסרים על כך שעומדת לקום ממשלת שמאל אם לא יהיה ליכוד גדול מול כולם. השאיבה הזאת אמורה להפיל לפחות שתי מפלגות ימין מתחת לאחוז החסימה ולהביא לכך שגוש הימין יאבד את הרוב או ישאר ברוב דחוק מאוד של 61-62 מנדטים הכוללים את אנשי זהות ואיתמר בן גביר הלא נאמנים. כל עוד אף אחד מחלקי כחול לבן לא יתפתה להיכנס לממשלת נתניהו ולהציל אותו בחודשים עד השימוע, ביבי ימצא את עצמו סחיט ופגיע. אולי אז הוא יסכים לפרוש כדי שלא יזכרו אותו כמי שמכר את ישראל לכהניסטים, אבל יש סיכוי גבוה יותר שינסה לאחוז בקרנות המזבח עד שיקום מישהו אמיץ בליכוד.

לסיום, תשעה ימים אחרי שיצאתי מהמוסך לאחר תיקון חיישן החמצן נדלקה שוב אותה נורה. הפעם, בגלל שהייתי באשקלון, נכנסתי למוסך שם ונאמר לי שהבעיה היא דווקא בממיר הקטליטי שהמיר את עצמו למוות. בגלל שהוא עולה כמעט כמו הרכב, המליצו לי לחזור לפתח תקווה ולבקש מהם שיעזרו לי עם “רצון טוב”, שזו הנחה שנותן היבואן (מסתבר שיש דבר כזה). באשקלון אמרו לי שיהיו מוכנים לעזור עם זה, אבל אני חייב להשאיר את הרכב שם ולכן זה לא אפשרי.

היום חזרתי לפתח תקווה ושם נאמר לי שמה שהתקלקל הפעם הוא חיישן החמצן השני. מי היה מאמין שהם כל כך רגישים. אחרי שביום שישי אמרו לי שהחיישנים עובדים ומראים סינוס, היום אמרו לי שרק החיישן השני עובד ודווקא מראה קו ישר. במוסך גם נאמר לי שרק אחרי התקנת החיישן השני יוכלו להגיד לי אם הממיר הקטליטי הלך. זה כבר הדליק יותר מדי נורות אדומות (ואני צריך את הרכב), אז החלטתי לוותר על התיקון. אם תידלק שוב הנורה אנסה לדבר עם המוסך באשקלון ולהגיע איתם להסכם על סכום נורמלי ואחריות כלשהי לתיקון במידה וזה אכן לא הממיר. משהו מריח לי ממש לא טוב שם בפתח תקווה, כולל החיישן שהוחלף בתחילת החודש.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.