הצעות אקדמיות

ערב טוב לכולם!

המירוץ לאולם המשיך בשישי האחרון במלוא המרץ, אך מתקרב לסיומו הבלתי נמנע, בתקווה עוד השבוע. הפעם היה מועמד אחד במרכז הארץ (שנתן הצעה לא רעה בכלל) ומועמד נוסף אי שם בדרום שנתן הצעה יחסית יקרה, אבל העובד שדיברנו איתו (שהציג את עצמו כמפיק אירועים ולא כאיש מכירות וניסה למכור לנו כל הזמן) דאג להגיד כל הזמן מילים כמו “אורבני” ו”קולינרי” שהן דרך להסתיר את המילה “יקר”. כרגע, לאחר מספר דיונים, נראה שיש שני מועמדים סופיים. שניהם יקבלו בקרוב טלפון שיפרט את הקשיים שמונעים מאיתנו לבחור בכל אחד מהם ומי שיהיה הכי קרוב לפתרון הבעיות יזכה בכסף שלנו ובאינספור שיחות טלפון לארגון האירוע.

ביום חמישי, לאחר שבוע קשה במיוחד שכלל חתונה של חבר טוב וחוסר שינה באופן כללי, הגעתי למצב שבו אני לא יכול להגיע לעבודה ולתפקד כרגיל. דיברתי עם הרופא שהסכים עם הדיאגנוזה העצמית (ואפילו שלח אישור מחלה), שלחתי הודעה לבוסית כדי שתדע מה קורה, שמתי את הטלפון על מצב שקט וחזרתי לישון. שעתיים וחצי לאחר מכן התברר שאני מאוד מבוקש – שש שיחות שלא נענו ושתי הודעות. ניסיתי אפילו להתקשר לאחד האנשים, אבל הוא בעיקר התלונן על הרעש בטלפון (יום קודם לכן הוא נפל על הרצפה ומשהו זז במגעים של המיקרופון. לתיקון, זרקתי אותו על ספר שיושב אצלי על השולחן והוא קפץ משם לרצפה. המיקרופון תוקן). כשעה לאחר מכן הגיעה שיחה מפתיעה באמת – מזכירת לימודי הסמכה בפקולטה להנדסת חומרים.

המזכירה פתחה את השיחה בהצעה מעניינת – לתרגל את הקורס מעבר תנע, חום ומסה. לפי מה שהיא אמרה, לא מקבלים בקלות הצעות לתרגול בחומרים, אז כדאי לי לשקול את זה ברצינות. אמרתי לה שבהחלט אשקול את זה והיא נתנה לי דדליין מאוד סביר של שלושה ימים, כלומר עד היום (היא גם אמרה שאני צריך להגיד תודה שזה שלושה ימים ולא מיד). כל זה גרם לי לתהות עד כמה המצב קשה שהם פנו למישהו חסר כל ניסיון בהוראה (אלא אם מחשיבים את ימי הזוהר כמדריך בצבא) כדי לתרגל קורס של 4 נקודות. בנוסף, מדובר באחד הקורסים שהציון בהם הכי הכעיס אותי, עם שבע נקודות פחות במבחן על כלום ושום דבר. שלחתי למנחה שלי מייל בנוגע לקורסים אפשריים ולאפשרות התרגול. גם היא אמרה שקשה לקבל תרגולים ומדובר בעוגן משמעותי שכדאי לקחת. היום, כשהתקשרה המזכירה, אמרתי לה שלא אוכל להיות נוכח בטכניון בשעות היום עד לתחילת הלימודים ואני מבקש יום תרגול ספציפי. אם שני אלה לא יהוו בעיה, אסכים לתרגל. בינתיים אין תשובה, אז אצטרך להמתין בסבלנות לתוצאות.

מעבר להמלצה להפוך למתרגל קיבלתי גם המלצה על שני קורסים בכימיה, כל אחד יותר גדול מהשני (3 ו-4 נקודות, משהו יוצא דופן לקורסים לתארים מתקדמים, לפחות לפי התרשמותי). דווקא הקורס הגדול יותר צד את עיני, בעיקר בגלל שהוא סוגר לי את עניין הנקודות באופן סופי אבל גם בגלל שיש בו מבחן ולא עבודה מסכמת (כלומר פחות טרחה). אמנם ראיתי שדרושים קורסי קדם שכולם מכימיה, אך מהתכתבות קצרה עם המרצה נראה שיש לי את כל הידע הדרוש (הוא אפילו ציין שבחלק מהמקרים מדובר ברמה גבוהה מזו שיש לכימאים). אין כמו הפקולטה לכימיה.

ולסיום, אתמול, אחרי מסיבת יום הולדת אי שם בדרום הארץ, חזרתי עם חברתי לחיפה. בדרך שמענו ברדיו על מל”ט איראני, מטוס שנפל וטייסים פצועים. כשפתחתי את אתרי החדשות התברר שכדאי למצוא מהר את המקלט הקרוב ולתרגל ריצה אליו. רק זה חסר עכשיו. נקווה שביבי ימשיך להשתמש באחת מנקודות האור אצלו ולא יגרור את המקום למלחמה. יהיה קשה ללמוד במקלטי הטכניון או לישון במקלט שדורש ריצה על כורכר כדי להגיע אליו.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “הצעות אקדמיות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה