סליחות לתשע”ו

בוקר טוב לכולם!


המצור השנתי על אזרחי ישראל מתקרב בצעדי ענק, וממש בעוד כמה שעות יסגרו מעברי הגבול, יחסמו כבישים ויתחילו להיזרק אבנים על אנשים שמפעילים מנועי בעירה פנימית. חלק לא זניח מהאוכלוסיה אף יפסיק לאכול בקרוב על מנת לענות את נפשו תוך שהוא קורא בשקיקה מאמרים שמסבירים איך לעבור את הצום בצורה הקלה ביותר. מכיוון שלפני שנה צמתי בטעות עשרים שעות (12 שעות בשביל בדיקת דם ועוד 8 כי שכחתי להכין אוכל והיו לימודים) אני מרשה לעצמי להעביר את הקרדיט לצום הבלתי מתוכנן הזה גם לשנה הנוכחית (הרי ידוע שצום בלתי מתוכנן שווה הרבה יותר מצום מתוכנן), ולכן גם השנה אתעלם מקשקושי הצום הדתיים ואתמקד במשחק מונופול וצפיה בסרטים (ובאוכל).


כמדי שנה, גם הפעם נראה שיש כמה אנשים וקבוצות שראוי שיבקשו סליחה מהציבור הישראלי. מדובר בכוכבים הרגילים, אבל יש גם כמה חדשים.


הראשונים, שחזרו השנה למקום הראשון והמכובד, הם החרדים בישראל. לכמה מהם היה קצת משעמם השנה, אז הם החליטו להציק לפוליטיקאים הרלוונטיים להם ויצרו תגובת שרשרת שנגמרה בפקקים אדירים, כאב ראש בלתי נסבל למאות אלפי אזרחים ועוד מנדטים פוטנציאליים ליאיר לפיד. יש דברים שלא עושים.


ממש קרוב אליהם, בהפרש של נקודות, נמצאים יחד מירי רגב ואמני ישראל. רגב עדיין לא הפנימה שהיא שרה בממשלה וממשיכה לצרוח בכל הזדמנות אפשרית ולחפש פרובוקציות שקופות כאילו שהיא מתכוונת לרשת את מקומו של טראמפ במירוץ לבית הלבן. מצד שני, אמני ישראל ממשיכים לספק לה חומר בלי סוף במקום לעשות מה שצריך לעשות עם טרולים: לא להיגרר לויכוחים בגללם.


משה כחלון, שר האוצר שמצליח להיות גרוע מיאיר לפיד, החליט השנה להתמודד על המקום הראשון של השנה הבאה עם חוק מיסוי הדירה השלישית שלו. החוק עוד לא נכנס לתוקף וכבר יוצר נזק לשוכרים, ואם חס וחלילה יעבור הדבר הזה הוא יככב פה בפוסט סליחות לתשע”ז במקום הראשון בפער ענק מכל השאר. הוא כל כך נואש להראות הישגים עד שהוא הולך ראש בקיר אפילו נגד בנק ישראל. בפעם האחרונה שזה קרה (מע”מ אפס של הטמבל הקודם) היה לנו מזל שהממשלה התפרקה. הפעם לא נראה שזה יקרה, אז נצטרך לקוות שחברי הכנסת החרדים יצליחו למנוע את החקיקה הזאת כפי שהבטיחו.


ולסיום, כמיטב המסורת, גם חברות הכבלים והלווין חייבות לנו התנצלות על כניעתן לתכתיבי משרד התקשורת (יותר נכון חוסר המלחמה שלהן) וסגירת שירותי ה-VOD ביום שבו הוא נחוץ ביותר. הדבר הזה מרתיח כל שנה מחדש.


שיהיה צום מענה למתענים ובתיאבון לכל מי שזכה לשני ימי חופש ללא הגבלות.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “סליחות לתשע”ו”

  1. לא טוען לבקיאות בתוכנית מע"מ אפס, אבל למה אתה כל כך מתנגד לה? היעדר מס לא מסתדר עם התפיסה הכלכלית שלך כליברטריאן?

    1. זה לא היעדר מס, אלא הטבת מס לקבוצה פוליטית מסויימת ועיוות של מערכת המיסוי. אין הבדל בין זה לבין קצבאות לאברכים.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה