גזרי דין

ערב טוב לכולם!


לפני שלושה חודשים, בעוד משייט להנאתי בכבישי הצפון במהירות דו ספרתית כלשהי (במיילים לשעה) ראיתי פתאום שוטר מכוון עלי אקדח לייזר ומיד בלמתי. לצערי הרב זה היה מאוחר מדי, ולאחר שכמעט התאבד בניסיון לקרוא לי לעצור בצד הגיע אלי השוטר עם השאלה שאין עליה תשובה: “למה אתה נוסע במהירות כזאת?”. לאחר שמלמלתי משהו לא ברור (כי אי אפשר לענות על השאלה הזאת) הוא אמר שהוא הולך רגע לניידת להביא לי זימון למשפט. בזמן שישבתי ברכב ואמרתי לעצמי שאני אידיוט, השוטר עשה כמה בירורים ולבסוף חזר עם נייר ארוך מאוד ועליו המועד המיוחל – 18 ביולי בשעה תשע וחצי בבוקר בבית המשפט בעכו. שאלתי האם יש אפשרות להעביר את זה לבית משפט אחר, אבל נאמר לי שנשפטים באיזור בו בוצעה העבירה.


לאחר הפרוצדורה הזאת הוא הורה לי להישאר במקום ולהמתין לקצין שיערוך לי שימוע ובזמן הזה חזר לחפש פושעים נוספים. קצת לפני שהגיע הקצין נתפס מישהו ברשת אבל לא עצר בצד, כך שהשוטר נסע עם הרישיון שלי לרדוף אחרי העבריין הבא. בזמן הזה הגיע הקצין, שאל אותי למה אני נוסע במהירות כזאת כשכל יום הוא מגרד הרוגים מהכביש הזה (בדקתי, הוא לא, בטח לא בכביש שבו עמדנו) ושאל בנוסף למה הוא לא צריך לשלול לי את הרישיון. אחרי שלא הצלחתי לתת תשובה אמיתית לשאלה הזאת (כי אין) הוא שאל האם זו העבירה הראשונה וממתי יש לי רישיון. אחרי שגילה שאמרתי לו אמת על שתי השאלות (כן, 2007) החליט להשאיר את הרישיון אצלי, וכל שנותר לי הוא להמתין לשוטר הרודף שיחזור. כשהוא חזר סוף סוף נשלח חברו לניידת להחזיר לי את הרישיון, וכשהגיע אלי היה לו מבט של “אני ממש מצטער”.


לאחר ששקע האבק על היום הנורא הזה הגיע הזמן לחפש דרך לצאת מהברוך. בבירור עם מספר עורכי דין התברר שאם אגיע לבד מול השופט אצטרך להתנייד באוטובוסים במשך כל חופשת הקיץ, והדבר לא בא בחשבון (מצד שני, תמיד צריך לזכור שכולם דיברו מתוך עניין שאשכור את שירותיהם). בסופו של דבר החלטתי לשכור את שירותיו של עורך דין שהתמקח קצת עם עצמו והתפשר על מחיר שנראה לי סביר בהחלט. מכיוון שרציתי להיות נוכח במשפט (אחרי הכל אני לא מתכנן לחזור על העניין) קבענו שנדבר יום לפני הדיון והוא יגיד לי מתי להגיע, מכיוון שהוא מתכוון לסגור כמה תיקים יחד.


כמובן שבשלב הזה נכנס לתמונה ארגון מאפיונרי כלשהו. הפעם מדובר בועד עובדי בתי המשפט שהחליט שצריך לשבות. החלטה זו שיבשה את לוח הזמנים של הדיונים כך שלא היה ידוע מתי יתקיים הדיון, ובסופו של דבר לא נסעתי לעכו והשארתי את עורך הדין לטפל בעניין בעצמו. בסופו של דבר הגיע גזר הדין: שלילה לחודש על תנאי (למשך שנה) וקנס של 750 שקלים. לא כיף גדול, אבל לפחות אוכל להמשיך להסתובב על כבישי ישראל (לאט יותר).


בטכניון הגיעו בינתיים שני גזרי דין בלבד: במעבדה (הציון השני הכי גבוה שקיבלתי במעבדה בטכניון) ובאופטיקה (הציון השני הכי גבוה שקיבלתי בקורס בפיזיקה בטכניון). הציון של אמינות בהתקני מיקרואלקטרוניקה עדיין בהמתנה (ההימור שלנו הוא שכרגע המרצה מתלבט בין פקטור של 30 נקודות לפקטור של 40 נקודות), הציון באסטרולוגיה צריך להגיע בשעות הקרובות והציונים בשני המבחנים בביו-רפואה בטח יגיעו אי שם בשבוע הבא.


המבחן באסטרולוגיה היה די משונה, עם שבע שאלות שמתוכן צריך לענות על שש. מכיוון שהיו נושאים שנראו למרצה ממש חשובים, הוא דאג שבכל שאלה יהיו מספר נושאים שונים שחלקם חוזרים על עצמם, כך שלא יהיה ניתן להתחמק מהם. במהלך המבחן הוא נכנס לכיתה, שאל כמה הספיקו 4, 5 או 6 שאלות ולאחר חישובים מורכבים הגיע למסקנה שצריך לתת תוספת זמן של שבע דקות למבחן (אחרי 180 דקות). מעניין כמה אנשים ניצלו בזכות שבע הדקות האלה.


שני הקורסים בביו-רפואה (אחד עם פולימרים ואחד בלי פולימרים) עברו בצורה לא ברורה. הם היו מבחני זיכרון עם כמעט אפס הבנה, מה שהופך אותם לבעייתיים במיוחד. בקורס עם הפולימרים המצב חמור במיוחד מכיוון שהייתי רק בשלוש הרצאות מתוך שלוש עשרה, אבל אחרי קריאת כל השקופיות והסיכום המצויין שהכין אחד מחברי לקורס נראה לי שהצלחתי להגיד משהו סביר שם. בשאלה הבעייתית, זאת שלא היתה בסיכומים ובשקופיות, ניסיתי לכתוב את כל מילות המפתח שאני מכיר כדי שהמרצה יראה שאני לפחות יודע מה זה פולימר. בקורס הביו-רפואה השני הצלחתי לענות על כל מאתיים השאלות (היא ממש הגזימה שם) בזמן סביר, ובתקווה לא המצאתי שם יותר מדי. גזר הדין בקורסים האלה יגיע כנראה בשבוע הבא.


ולסיום, כל מי שמופתע מהשתלשלות אירועי הלהט”בים בזמן האחרון (מתירוצי משטרת ישראל בבאר שבע ועד התגליות המדהימות של מיטב רבני הציונות הדתית) מוזמן להרים את היד ולתת לעצמו מכה בראש במידה והוא גר בישראל יותר מחמש דקות. למה ציפיתם בדיוק?


יום טוב.


שלכם,


nadavs

11 מחשבות על “גזרי דין”

  1. אתה צריך לתת קצת רקע למי שלא עוקב כמוך – איזה אירועי להטבים??? ורבני הציונות הדתית זה המלח והפלפל של התקשורת. הם לא חריפים מידיי, אבל חריפים מספיק כדי שיהיה טעם לחדשות. אחרי הכל, אף אחד מהם לא קורא להחרים או לפגוע או לשלול להם זכויות. אחד יכול להגיד שזו סטיה והשני יכול לא להסכים אתו. זה סתם קרקס מפגר. 

    1. איפה היית בשבועיים האחרונים? בבאר שבע היה מתוכנן מצעד שעובר ברחוב הראשי, אך בעקבות "איומים" (מי היה מאמין, איומים על מצעד הגאווה) המשטרה הורתה להעביר אותו לרחוב צדדי. הוגשה עתירה לבג"צ ונדחתה, כאשר הצגת ראיות המשטרה היתה במעמד צד אחד (כלומר אי אפשר לערער על ראיות המשטרה).
      בנושא רבני הציונות הדתית פורסמו לאחרונה מספר סרטונים של רבני מכינות שאומרים על להט"בים את הדברים הסטנדרטיים שעושים רעש בתקשורת: חולים, סוטים וכו’. העניין התעורר מכיוון שהם מקבלים תקציב ממשלתי ומנהלים בעצם מוסדות אינדוקטרינציה טרום-צבאית.
      אני לא עוקב אחרי אירועי הלהט"בים (ולמען האמת קצת נמאס לי לשמוע את הרעש מהכיוון הזה, במיוחד אחרי ששמעתי מישהו אומר "העירייה לא מתקצבת אותנו" אחרי ביטול המצעד בבאר שבע), אבל אלו היו כותרות ראשיות בזמן האחרון.
      nadavs

      1. הייתי בארץ אבל אני קוראת רק כותרות ראשיות. לא רואה טלוויזיה.
        תכלס איומים על מצעד הגאווה הם ריקים מתוכן. חוץ מאיזה משוגע שהמשטרה כשלה בלטפל בו פעם שעברה והוא הכה שוב, אין פה איומים לרצח. זה יותר כמו "אתם תצעדו פה, ואנחנו נפגין מולכם ונהרוס לכם". לא משהו דרמטי.
        שמעתי את הרבנים האלה. העובדה שמישהו מקבל תקציבים לא מנעה מאף אחד להתבטא בלעג כלפי אחרים. התבטאויות נגד חרדים או מתנחלים נשמעות השכם והערב. לא מצדיקה את זה, רק אומרת שהשיח בישראל הוא די אלים ובוטה מכל קצוות הקשת, גם מצד נבחרי הציבור.

  2. גזר דין 1 לא סימפטי במיוחד, אבל כמו שאמרת, לפחות תוכל להסתובב חופשי על הכבישים :).

    כמה קורסים לקחת שאתה צריך לקבל כל כך הרבה ציונים?
    אסטרולוגיה זה מעניין כמו שזה נשמע?
    מבחני זיכרון הם נוראיים ונחשבים בעייתיים לחלק מהסטודנטים, מה שאומר שאתה לא לבד.

    1. שבעה קורסים, מתוכם אחד הוא מעבדה.
      אסטרולוגיה זה קיצור שלי לאסטרופיזיקה וקוסמולוגיה, כך שזה כן מעניין (אין לי שום עניין בקשקושי המזלות שמופיעים בעיתון). הצרה פה היתה מרצה שמדבר לא ברור ומתרגל שמדבר עוד יותר לא ברור.
      nadavs

      1. בקיצור אין הבדל בין להיות בהרצאות לבין לא להיות בהרצאות. קרה לי בסמסטר השני השנה שלא היה ברור מי מדבר יותר לא ברור, המתרגלת או המרצה  ואז פשוט לא הגעתי להרצאות. אח״כ חשבתי גם לא לבוא לתרגולים. בסוף הלכתי לתרגולים רק כדי לא להרגיש רע עם עצמי ובסופו של דבר, בסוף הסמסטר למדתי את כל הקורס לבד דרך האינטרנט. 

        1. בקורס הזה לדעתי כן היה הבדל, כי המצגות היו עוד פחות ברורות מההרצאות, אז כשעברתי עליהן ועל הפרקים מהספר בזמן הלימוד למבחן לא הופתעתי לגמרי ואפילו הבנתי כמה דברים שהופיעו בכיתה ולא הבנתי אז מהם.
          היו קורסים שויתרתי בהם על ההרצאות או התרגולים, אבל בפיזיקה לא עושים דברים כאלה.
          nadavs

          1. אצלנו בכלל עושים קטע כזה שאם לא היית בהרצאות, אם תבנה על המצגות, אתה תיפול, וגם, ברוב הקורסים לא מעלים מצגות. הספרים? הם כתובים בסינית. 

            כן, פיזיקה לבד זה קשה /:

  3. בהחלט אין תשובה טובה לשאלות האלה של השוטרים..
    אולי תתחיל להפעיל את הווייז רק כדי שידווח לך איפה יש משטרה,
    נראה לי שיחסוך לך קצת 🙂

    1. במשך תקופה מסוימת היתה לי תקלה במערכת המולטימדיה ברכב שמנעה מהוייז לעבוד. אם רק הייתי מגלה קודם איך פותרים אותה כל העניין הזה היה נמנע. היום אני מפעיל וייז לכל מקום מלבד נסיעות מהדירה שלי לטכניון.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה