חופשה אמיתית

ערב טוב לכולם!

כבר כמה ימים שמשמיעים ברדיו את השיר “שמחה רבה”, ואכן השמחה רבה כי חמסין הגיע והחופש בא. אחרי כמה חודשים קשים של לימודים מפרכים ושני ניסויים במעבדה הגיע סוף סוף חג החירות שמשחרר אותי מהצורך לקום מוקדם בבוקר, אבל באופן אירוני השם שלו סותר את העובדה שמדובר בחג שנמצא גבוה מאוד ברשימת הכפיה הדתית הנלווית אליו (שני רק ליום כיפור). החרדה העמוקה מחיטה שאנשים מפתחים בימים חמים אלה גורמת להם לצאת מדעתם ולשרוף אוכל, וכידוע, במקום שבו שורפים לחמים יסגרו שדות תעופה בגלל ספרים.

השבוע הצליח שרון גל לגרום לכמה אלפי אנשים לצאת מדעתם וללכת להפגין למען אלאור עזריה, חייל שהוא במקרה הטוב לא ממושמע. לא יאומן איך אנשים מתפלאים שחייל שביצע עבירה קצת יותר חמורה מאיבוד חוגר מואשם בהריגה (ועוד יצא בזול, לפי עדויות החיילים שהיו מסביב). כדי להדגיש שהעצרת לא פוליטית ביקשו המארגנים רק להביא דגלים ולשכוח שהמארגן הוא שרון גל, עד לא מזמן חבר כנסת. בסופו של דבר לא הגיעו יותר מדי אנשים לאירוע, כנראה כי האוכלוסיה בישראל לא מטומטמת עד כדי כך ורוב האנשים יודעים להפעיל את השכל ולהבין שיותר מדי חם בחוץ בשביל הפגנה שנויה במחלוקת.

מי שכן חושבים שהאוכלוסיה בישראל מורכבת מאידיוטים הם בכירי מפלגת העבודה שמתחילים במלחמתם המבורכת על ראשות המפלגה המפורקת הזאת. בוז’י החליט לעבור תאונת דרכים, שלי יחימוביץ’ החליטה לעבור לשתיקות אסטרטגיות ואראל מרגלית החליט לצעוק שקרים באחד מהסרטונים האפקטיביים ביותר שהיו כאן בשנה האחרונה. האפקטיביות לא נמדדת במסר של הסרטון או בנכונות הדברים שנאמרים בו (מרגלית משקר שם באופן חופשי), אלא במספר הצופים, ולפי הרעש שהסרטון הזה עושה המספר רק ילך ויעלה בזמן הקרוב. אין מה לעשות, מנהל הקמפיין שלו יודע את העבודה. ככל שהמירוץ לראשות הגופה הפוליטית הזאת יתחמם נקבל יותר ויותר סרטונים כאלה שילכלכו יותר ויותר על המועמדים האחרים עד שבסופו של דבר מרגלית יזכה לתפקיד יו”ר העבודה, יוביל את המפלגה לבחירות ויזכה לתפקיד השר לענייני ירושלים בממשלה ה-35 בראשות יאיר לפיד.

גם בקואליציה עצמה החיים לא ממש נוחים ועלולים לגרום לחיכוכים קשים. השבוע נמאס לביבי בפעם המי-יודע-כמה מבנט עד שהוא איים לפטר אותו תוך שהוא אומר לו “אתה לא מחליט כאן”. קודם כל, עם כל הצער, בנט כן מחליט בקבינט. ביבי אולי לא אוהב את זה, אבל אלה הם החיים. שנית, למה הוא לא פיטר אותו? הוא מפחד מבחירות? ממי בדיוק? מבנט שיצליח לאבד בין שליש לחצי מהמצביעים בסקרים? מכחלון שמחלק דירות בהגרלה? ממפלגת העבודה שתאכל את עצמה הרבה אחרי שתצליח למצוא יו”ר? ממרצ? מליברמן? או אולי מלפיד שמתחזק בסקרים ועלול לשלוח אס אם אסים לבוריס ג’ונסון? הדרך היחידה של ביבי להיפטר מבנט היא ללכת לבחירות ולהראות למצביעים החילונים עד כמה בנט משתין עליהם בקשת. הוא יכול אפילו לבקש מליאור שליין להשתמש במונולוג האחרון שלו ב”גב האומה” בתור תשדירי תעמולה. רק ברגע שהמפד”ל תחזור לגודלה הנכון, כלומר בערך חצי ממה שהיא עכשיו, ביבי יוכל להירגע ולקבל החלטות בקבינט עם אנשים שהוא סומך עליהם יותר.

חג שמח!

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה