לפעמים צריך להפסיק לחפור

צהריים טובים לכולם!


בשבועיים האחרונים קיבלנו דוגמאות נהדרות לאנשים שלא קיבלו את העצה הנהדרת “אם אתה מוצא את עצמך בתוך בור, תפסיק לחפור”. המקרים האלה כל כך עצובים וניתנים למניעה באופן כל כך פשוט עד שלא ברור למה אותם אנשים לא יכולים פשוט לסתום את הפה.


המקרה העצוב הראשון הוא של בצלאל סמוטריץ’ ואשתו. בשבוע שעבר פורסמה ידיעה על כך שבתי החולים בארץ מפרידים בין יולדות ערביות ליהודיות. התגובה המתאימה במקרה הזה היתה אמורה להיות “מממ… זה לא בסדר! אנחנו נגד גזענות” וכך הנושא היה יורד מיד מסדר היום וכולם היו שוכחים ממנו. סמוטריץ’ החליט שאם כבר שפכו קצת בנזין אפשר להדליק מדורה קטנה ולהתחמם לידה וטען שאשתו לא גזענית, אבל לא מעוניינת שיערכו לידה חאפלות לאחר הלידה. האמירה הזאת אמנם מתובלת במעט גזענות, אבל עוד ניתן להגן עליה איכשהו עם כמה דוגמאות וסיפורי אימה של יולדות שסבלו משותפות ערביות לחדר הלידה.


אבל אז החליטה הגברת סמוטריץ’ להראות שהיא דווקא כן גזענית וטענה שהיא לא רוצה שידיים לא יהודיות יגעו בתינוק שלה ברגע הטהור והיהודי של יציאת התינוק לעולם (ומה קורה כשנולד תינוק להורים לא יהודים? זה עדיין רגע יהודי וטהור?). על האמירה הזאת כבר לא היה ניתן להגן, וכדי להוסיף חטא על פשע טען חבר הכנסת שאשתו לא היתה רוצה לשכב באותו חדר שבו נולד תינוק שעוד 20 שנה ירצח את התינוק שלה. אני מודה שבהתחלה, כשראיתי את צילום המסך מטוויטר, חשבתי שזו פארודיה. כשנכנסתי לטוויטר, גיליתי לחרדתי שזה אמיתי לחלוטין. הוא באמת כתב את זה. בשלב הזה אפילו בנט היה צריך למלמל משהו על כך שכל אדם נברא בצלם. הוא כנראה חושב שסמוטריץ’ צודק, אבל הוא גם רוצה יותר משמונה מנדטים בבחירות 2018.


הבאה בתור שצריכה ללמוד מתי להפסיק היא ענבל אור. אחרי שככל הנראה הונתה לא מעט אנשים היא ממשיכה בהונאה של כלל הציבור בישראל. כל צעד שלה מלווה בטון מסכן ודרמטי (“משכנתי את התכשיטים! רחמו עלי!”) והוחלפו שם כל כך הרבה גרסאות שכבר קשה לדעת למה להאמין. בהתחלה הכל היה מצויין והשופט לא ידע מה הוא עושה, אחר כך התברר שהעובדים בכלל מעלו בכספי החברה והיום, כשהתברר לה שאף אחד כבר לא קונה את הבלופים האלה, היא הלכה על שיטת פואד והחליטה שהיא חשה ברע. אני מניח שבשלב הבא היא גם תטען למצב בריאותי רופף ודמנציה מתקדמת שמונעת ממנה לזכור איך הגיע אליה כל כך הרבה כסף.


גם במפלגת העבודה שכחו מתי להפסיק לדבר, אבל זו כבר בעיה ישנה. השבוע הם החליטו שהגיע הזמן לגייס את בוגי לשורות המפלגה עם הטיעון המשכנע “כועסים עליך בליכוד”. חבורת האפסים הזאת לא שקלה אפילו לשניה שהוא יודע מה הוא עושה, ואולי אפשר להיות לא-פופוליסט ועדיין לשמור על הכיסא. בכל יום שעובר מוכיחה מפלגת חדלי האישים הזאת למה היא לא בשלטון ולא תתקרב אליו גם אם יפול מטאור ישירות על ביבי.


לצערי הרב, נראה שאנשי כל המפלגות חולים בטמטמת קשה. גם היום, אם ישאלו אותי למי אצביע התשובה תהיה “עופר ליפשיץ”. למרבה הצער, מבין המפלגות החילוניות עם סיכויי הכניסה לכנסת, נראה שיש בעיקר אפסים סוציאליסטים (העבודה), משוגעים סוציאליסטים (הליכוד), פאשיסטים קשים (ליברמן ביתנו), פאשיסטים טיפשים (יש לפיד), טיפשים יותר מיאיר לפיד (כוחלנו) וכאלה שעדיין לא התעוררו מהטריפ (מרצ). כנראה שאצטרך לעזור לעופר ליפשיץ בשליחותו מטעם היושב במרומים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 ללפעמים צריך להפסיק לחפור
  • golum
    12/04/2016 ב10:58

    הפרדה בביתי חולים בין יהודיות לערביות היא הכרחית בדיוק בגלל החפלות המדוברות. אם הערביות היו מקבלות תנאים פחות טובים, אפשר היה לקרוא לזה גזענות, אבל כשערביות מעדיפות שותפות ערביות, ויהודיות – יהודיות, אני לא רואה בעיה. סתם מחפשים כותרות. לגבי ידיים לא יהודיות, מה הקשר??? הצוות בביתי החולים מורכב מכלכך הרבה ערבים, שלא ברור מה קשורה לזה ההפרדה במחלקה עצמה.
    עינבל אור זה הזוי. פשוט הזוי. מבט אחד על הגברת ולשמוע אותה מדברת, מספיק כדי להבין שמדובר בנוכלת, ואנשים ממשיכים לקנות ממנה. לא ברור. ובמיוחד מוזר שחרף תלונות הלקוחות, שנים!!! ואף אחד במדינה המזויינת הזו לא חושב לעצור את זה. 

    הגב
    • nadavs
      12/04/2016 ב12:58

      לגבי החפלות אין מחלוקת – כמו שציינתי, עוד אפשר להגן על העמדה הזאת ואם האמירות של סמוטריץ’ היו מסתיימות שם אף אחד לא היה זוכר את זה.
      לגבי הידיים הלא יהודיות – הכתובת לשאלה היא רויטל סמוטריץ’…
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.