נקמה אישית

צהריים טובים לכולם!

בערך 24 שעות נותרו לביבי עד שיצטרך להגיע לריבלין מזיע ועם הלשון בחוץ כדי להודיע לו שהצליח להרכיב ממשלה. בזמן הזה בנט ינסה לסחוט אותו, להציק לו ולהפוך אותו ליום אחד לשק החבטות שלו בדיוק כמו שביבי עשה לו. בסופו של דבר הוא כנראה יחתום, יהפוך לשר החינוך ויתן לזהבה גלאון שפע של רעיונות לפוסטים, בין אם יש קשר בינם לבין המציאות ובין אם נהגו מדמיונה הפורה.

למען האמת, אחרי אתמול כבר קשה להגיד בוודאות מוחלטת שבנט יחתום. נתניהו הצליח ליצור מצב מדהים בו יש לו תמיכה ציבורית גבוהה ותמיכה אפסית מהאנשים איתם הוא אמור לעבוד. מסתבר שהנקמנות האישית שלו והרצון שלו לגמד כל מי שעומד סביבו בסופו של דבר חזרו לנקום בו באופן אישי עד כדי כך שיתכן שמחר יווצר תקדים בישראל בו ראש הרשימה הגדולה לא מצליח להרכיב ממשלה. הסבירות לכך אמנם נמוכה, אבל אם בנט יקבל הבטחה מחבר כנסת אחר (אפילו בתוך הליכוד) לתנאים טובים יותר ויחס אישי סביר ולא מנוכר, יתכן שריבלין יצטרך לעבוד קצת יותר קשה מהרגיל בזמן הקרוב.

ההפתעה הגדולה הגיעה, כידוע, אתמול. ליברמן פתאום הראה שיש לו עקרונות והוא יכול גם להיות אופוזיציה לוחמת. אני אישית לא ממש קונה את ההצגה הזאת ודי בטוח שיש לו קלפים שהוא לא חושף, כמו ידיעה ברורה שיוציאו אותו מהממשלה ויכניסו את הרצוג או סיכום עם חבר כנסת אחר שימליצו עליו לראשות הממשלה במקום נתניהו. ליברמן לא יודע מה עושים באופוזיציה ואין סיכוי שהוא יוותר על התפקיד שלו בגלל “עקרונות” שהוא גילה פתאום.

ובנושא אחר, בשבוע האחרון התברר מה שווה המדיניות המפא”יניקית של כור היתוך ומה קורה כשמרפדים מהגרים בתוכניות רווחה שהופכות למלכודות עוני: הם נשארים עניים. מצבה של הקהילה האתיופית בישראל מציג בצורה נהדרת מה קורה כאשר משרד ממשלתי ממציא הצדקות לקיומו ושופך כסף על תוכניות רווחה ושיקום ללא גבול. לפי מאמר כלשהו שקראתי, משרד הקליטה לוקח אחריות גם על ילדי העולים מאתיופיה. מסתבר שבמשרד הקליטה חושבים שגם מי שנולד בארץ סובל מקשיי קליטה קשים ויש להפוך אותו לנתמך לפני שיגלה מחשבה עצמאית.

אז מה יש לעשות? לשחרר. לעזוב אותם לנפשם. בלי תוכניות סיוע מיוחדות, בלי “לקחת חסות” ובלי להכניס אותם למלכודות רווחה. להתייחס אליהם כמו שמתייחסים בכל מדינה אחרת לאנשים שהיגרו לפני עשרות שנים: לא לתת להם שום דבר. הילדים שנולדו כאן לא צריכים עזרה יותר מכל ילד אחר שנולד כאן. אולי ברגע שיעזבו אותם לנפשם הם יוכלו לצאת ממלכודות העוני והרווחה שטמנו להם לפני שלושים שנה.

ולסיום, בטכניון מתקרבים מועדי בחני האמצע. כדי לעצבן ממש, החליטו לקבוע אחד ביום חמישי ואחד ביום שישי, כך ששניהם מוטלים בספק כרגע. לפחות אין בחנים בכל הקורסים, כך שאפשר לנשום לרווחה בעניין הזה. הסמסטר הקודם היה נורא מהבחינה הזאת.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 3 לנקמה אישית
  • גולדי10
    08/05/2015 ב16:09

    "הם יוכלו לצאת ממלכודות העוני והרווחה שטמנו להם"
    1. המערכת לא מקולקלת: היא ניבנתה ככה.
    2. מי שלא קודם כל משאיר בראשות השילטון את המייבא אותו;
    לא ניכלל במיבצע עליה.
    3. ’ליפתור את הבעיה’ = פחות מנדטים, ואז בשביל מה לשדרג מ’ישוב עיברי’ אל ’מדינה’?

    הגב
    • nadavs
      15/05/2015 ב10:52

      ברור שהיא נבנתה ככה, הבעיה היא שהתקשורת משתפת עם זה פעולה.
       
      nadavs

      הגב
      • גולדי10
        15/05/2015 ב12:11

        התישקורת חייבת לשת"פ עם זה או שאינה מקבלת רישיון שידור / היתר הפעלה / אישור פעילות.

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.