מהבטן עד הקבר

צהריים טובים לכולם!


אחרי שעבר אותו שבוע מופלא בו קיבלנו כל יום חדשות טובות, הגיע שבוע קשה יותר אך עדיין מלא אופטימיות להמשך. החדשות הנהדרות ביום שני על פרישתו של נחש א’ מש”ס שנשלטת כרגע על ידי נחש ב’ עשויות להביא לכך ששתי המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה שעלה בחדות בכנסת האחרונה וישאירו את מפלגתו של החלילן מהפנט הקוברות שנפטר לפני שנה במקום הראוי לה, מחוץ לכנסת. גם מפלגתו החדשה של נחש א’ לא ממש מפציצה בסקרים, וארבעה מנדטים בסקרים היום יכולים להיות אפס עגול וגדול שאיתו אחגוג את יום הולדתי ה-25.


הסיבה לכך שמפלגת הנחשים פוצלה ביום שני בלילה היא שאתמול היה היום האחרון להקמת מפלגה שתוכל להתמודד בבחירות הקרובות. אחרי קרב הנחשים של יום שני גייס ישי באופן בהול מאה ומשהו אנשים והגיש את הטפסים לרשם המפלגות. עיון קצר בטפסים האלה מראה שמטרות המפלגה הן חשיבות אהבת הארץ והתורה וכמובן איחוד כל הזרמים בחברה הישראלית (על ידי פיצול מפלגות בתוך תת-זרם).


הטופס השני עם רשימת המייסדים מראה תמונה משעשעת של מגוון האנשים המעוניינים לאחד את הזרמים בחברה הישראלית (אברכים, תלמידי ישיבה, גננות חרדיות וכו’). בנוסף, ניתן לראות שם בעמוד האחרון שהמסורת הש”סניקית של פעילות של אנשים שלא יכולים להצביע (כי הם לא חיים) ממשיכה במלוא המרץ. על אחד המייסדים נכתב שהוא נולד בי”ד בסיוון תשע”ה, ולמי שלא יודע להפוך בראש את הלוח העברי ללועזי מדובר באחד ביוני 2015, כלומר עוד חצי שנה. בבחירות מצביעים המתים, את המפלגה מייסדים עוברים.


גם בבית היהודי הרוחות מתלהטות והפלג הסופר-קיצוני של המפלגה (בניגוד לפלג הקיצוני שמנהל אותה) כבר מחפש מפלגה אחרת להתעלק עליה לבחירות הקרובות. כולי תקווה שאורי אריאל (ואולי יוני שטבון, האיש והנעליים) יתאחד עם המפלגה החדשה של אלי ישי (הצעה לשם: “הפיראטים”) ושניהם ישארו בחוץ עם אחוז החסימה הגבוה שהציבו. אם מפלגה משותפת כזו וש”ס יראו את אחוז החסימה מלמטה זו תהיה חגיגה אמיתית לדמוקרטיה.


גם בצד של השודדים החילונים יש דרמות, והראשית שבהן היא החבירה של מפלגת התנועה למפלגת העבודה ויצירת המפלגה הדו ראשית החדשה – האנרגיה (היו גם הצעות לקרוא לזה “המומנט”, אבל אני מעדיף את השם “האנרגיה”). הרצוג ולבני נראו ביום ההכרזה כאילו הם כבר זכו בראשות הממשלה וכל מה שנשאר להם זה לחלק תיקים לכמה שותפים, אבל שכחו שכרגע למפלגת העבודה יש 15 מנדטים וללבני יש 6 שהם ביחד 21, כלומר עמוק בתוך טעות הדגימה של הסקרים המחמיאים של המפלגה המשותפת.


בינתיים בורסת השמות במפלגת האנרגיה רותחת – מנואל טרכטנברג מועמד ככל הנראה לאחד מאלף השריונים שהצליחה להשיג לבני. בנוסף איתו, זוהיר בהלול שהבין שפריימריז במרצ לא יכניסו אותו לכנסת ולכן החליט להתמודד על אחד מהמקומות הלא ריאליים במפלגת האנרגיה. אני מנחש שהוא יסיים במקום ריאלי כמו נועם שליט (מקום 36 בבחירות לכנסת ה-19).


גם בבית היהודי מתחיל להיות צפוף כאשר כל אדם שאי פעם דרך מעבר לקו הירוק מנסה לגנוב כיסא על ידי מפקד הבזק שהופעל במפלגה. אני הייתי בטוח שרשימת המתמודדים בפריימריז היא איתות אזהרה רציני עבור חילונים שגרים בתוך הקו הירוק, אבל מסתבר שיש אנשים שנורא אוהבים שמשתינים עליהם בקשת בהתנשאות. כל אחד והסטיות שלו.


מעבר לנושאים האלה, מהיום החלו הגבלות התעמולה שרק ילכו ויתגברו עד יום הבחירות עצמו. מהיום אין להתייחס בתעמולה לכוחות הביטחון או חללי פעולות איבה, אסור לשתף ילדים בתעמולה (הרצוג יצטרך לפנות את הבמה) וחמור מכך – אין לבצע תעמולה ע”י תוכניות בידור, הופעת אמנים, נגינה, זמרה ונשיאת לפידים. כן, נשיאת לפידים. כך כתוב בחוק הבחירות (דרכי תעמולה) משנת 1959. כפי שניתן לראות, הוא רלוונטי מאוד לשנה הזאת.


בינתיים, מכל הסיפורים והרעש של הבחירות, יש אדם אחד שעדיין צריך להתעורר: סלים ג’וברן. הגיע הזמן שיו”ר ועדת הבחירות המרכזית יפתח את אתר האינטרנט הרלוונטי ויתחיל להראות נוכחות. הגבלות התעמולה התחילו היום, אולי הוא יתחיל לזוז.


חג שמח!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

2 מחשבות על “מהבטן עד הקבר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה