המתנשאים

צהריים טובים לכולם!


שנת 2014 הולכת ונגמרת, ולרגל חגיגות הסיום שלה החליטה עמותה בשם “שישי ישראלי” שהגיע הזמן לעצבן את החילונים בארץ באמצעות הטקטיקה האהובה של התנשאות. למי שחי במערה או שלא הגיע לפרסומות בערוצים המסחריים בזמן האחרון, רואים בפרסומת ילד שמפרק את המקלדת, ילדים שרבים על קורנפלקס ומשפחה שכל חבריה שקועים במסך נייד כזה או אחר. לעומתם רואים משפחה עומדת סביב שולחן מואר ולבן כשהאבא מברך על מפת השולחן ואז מקשקשים קצת על קידוש.


למרות שדווח שהפרסומת מומנה על ידי אנשי עסקים חילוניים (עם חוסר ביטחון אדיר, כנראה) היא מצטרפת למתקפת ההתנשאות הבלתי פוסקת של חובשי הכיפות למינהם. אצלם נמצאים כל הערכים, אצל החילונים כולם עבריינים ופרוצות. אצל אחינו הערכיים אין אלימות בבתי הספר (בולשיט), אצל החילונים מורים צריכים מאבטח. אצל החילונים אין חיי רוח ומטרה לחיים, אצל הצדיקים כל יום מלא במשמעות, כוונה ורוחניות. בקיצור, מצד אחד התנשאות על בסיס שקרים שאנשים אוהבים לספר לעצמם ומצד שני התקפלות של החילונים על מנת לשמור על חזות של פוליטיקלי קורקט ו”לא לפגוע ברגשותיהם”. מי שרגשותיו נפגעים כל כך בקלות הוא כנראה לא מאמין גדול כל כך.


בקרוב מאוד יתחיל קמפיין דומה מצד המפלגות המתנשאות הרגילות: הבית היהודי ועוצמה לישראל (“עוצמה יהודית” זה שם גרוע). נשמע על החשיבות בשמירה על העולם הרוחני (הדתי, כי ספרים לא דתיים, הצגות וסרטים הם לא רוחניים מספיק), על כך שהנוער חובש הכיפה הוא הכי ערכי ותורם (אבל לא שלוש שנים כמו החילונים, כי יש להם גם משא רוחני לקחת איתם) וכמובן על החיבור המיוחד שלהם לארץ ישראל והצבא (כדי שלא נשכח שעופר וינטר ניסה להפוך את החיילים ללוחמי ג’יהאד). אם מישהו שואל אותי למה אני לא מצביע לבית היהודי למרות שהעמדות הכלכליות של המפלגה הכי דומות לשלי (זה לא נכון, אגב. העמדות של בנט מתקרבות לפעמים ואצל כל השאר מדובר על עמדות של העבודה ושמאלה), זו הסיבה (וכמובן העמדות המדיניות שלהם שמניחות שחדי קרן יגיעו לכאן בקרוב). אני פשוט לא אוהב שמשתינים עלי בצורה כל כך ברורה.


מבחינה כלכלית אכן יש בארץ קטסטרופה. כל המפלגות הגדולות, ללא יוצא מן הכלל, דוגלות בעמדות שמאל כלכלי מובהק, מי יותר ומי פחות. בבחירות הקודמות עלה ירוק – הרשימה הליברלית ניסו לשבור קצת את התבנית הזאת וכשלו, ובבחירות האלה עלה ירוק חוזרים לרוץ לבד על מצע של ג’וינטים וצדק חברתי. לצערי הרב נראה שבבחירות האלה לא יהיה אף מועמד (ובטח מועמד ריאלי) שדוגל בחירות וכלכלה חופשית. הפעם אצטרך לסתום את האף ולהכניס למעטפה את הפתק של מי שנראה לי הכי פחות גרוע, וכולם מקבלים ציון בין אסון לקטסטרופה.


את העמדות הכלכליות הנוראיות של המועמדים לכנסת העשרים היה ניתן לקרוא תחת כל עמוד אינטרנט רענן בימים האחרונים לאחר שהתברר שממשלת ישראל החליטה בפעם המי-יודע-כמה להפר חוזה עם משקיעי הגז. אחרי שמזלן של קבוצת דלק ונובל אנרג’י האיר להן פעמיים עם שני מאגרים ענקיים, החליטו פה שמדובר במונופול (כאילו שהאסדה היתה קיימת מאז ומתמיד ופשוט מכרו להם אותה בזול) ולכן הם צריכים למכור את אחד המאגרים. עכשיו רק נשאר העניין הטכני הקטן של מכירת המאגר הזה, ולא נראה לי שמשקיע פרטי עם מנת משכל של יותר מעשרים יסכים לעשות עסקים עם ממשלת ישראל. העיקר ששברו את המונופול. חבל ששכחו שממאגר לוויתן עוד לא יצאה מולקולה אחת של גז טבעי ואחרי ההתנהלות הזאת הגז כנראה ישאר באדמה עוד הרבה מאוד זמן.


ולסיום, השבוע יתקיימו הפריימריז בליכוד אחרי שנתניהו נפסל מלהתמודד (ויערער על כך ביום שני) ושר הביטחון המופלא שלנו עלול להיפסל גם הוא. בניגוד לשמועות שמפיצים מהליכוד, למבקר יש סמכות מלאה לפסול אותם, גם בדיעבד. אם הוא יגדל עמוד שדרה העניין יוכל להגיע עד סלים ג’ובראן שיצטרך להכריע האם לפסול אותם (ואז כמובן לבג”צ, כי להחלטה יהיו מתנגדים בכל מקרה). הולך להיות מאוד מעניין.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 להמתנשאים
  • Golum
    27/12/2014 ב18:59

    הליבראלים לא רצים הפעם?? חבל. 
    שאר הפוסט הוא בולשיט אחד גדול. אני לא בעד הניסיון לחנך את החילונים. ובכלל אני נגד קיומו של משרד החינוך שיחליט מה ילמד כל תלמיד. אבל זה שבתי הספר הדתיים הם פחות אלימים והנוער יותר איכותי, זאת עובדה סטטיסטית (אתה מוזמן לשלוח לי נתונים אחרים אבל כמובן שלא תמצא כאלה). אגב גם ההערה על וינטר היא בולשיט כמובן. 

    הגב
    • nadavs
      27/12/2014 ב19:54

      בתוכנית "המקור" הציגו נתונים של משרד החינוך שמראים שבראש רשימת בתי הספר האלימים נמצאים בתי ספר דתיים.

      מה זה אומר בכלל "נוער יותר איכותי"? איך מודדים את זה? לפי קשקושי הצבא?

      וההערה על עופר וינטר היתה בעקבות הנאום שלו על האויב שמנאץ את שם אלוהים. אני מאוד מקווה שחיילי צה"ל נלחמים כדי להגן על המשפחה והבית שלהם ולא בגלל שהאויב מנאץ את שם האלוהים שלהם (שזו הסיבה הרשמית לפיה האויב נלחם…)

      nadavs

      הגב
      • Golum
        27/12/2014 ב21:16

        לא מכירה את הנתונים של משרד החינוך ולא סומכת על התחקירנים של הטלווזיה. אשמח אם תפנה אותי לנתונים האלה במקורם. מצטערת, זה פשוט לא מסתדר עם המציאות שאני מכירה יותר מדי מקרוב משני המגזרים. נוער איכותי זה נוער שלא עושה סמים ומשתכר כל היום בגני שעשועים, בחורות שלא שוכבותצבגיל 15 וכולי. יש מהכל בכל מקום, ועדיין הפרופורציות נוטות חזק לטובת הדתיים. אתה חי במדינה יהודית שאפילו ההמנון שלה הוא ״דתי״. זה מה ששבר אותך?! קשה למצוא מה לומר לחיילים שגוייסו בכפייה, טורטרו למוות, ומשרתים מדינה מושחתת של פוליטיקאים קטנים. לפחות אלוקים הוא בכל זאת אלוקים. 

        הגב
  • גולדי10
    28/12/2014 ב0:09

    ביבי לא יכול להיפסל: אף-אחד לא מכהן בפעם השלישית כראש הממשלה, ואף מיתמודד לפעם הרביעית;  רק כדי שפרוטוקול/חוק כלשהו יבלבלוהו עם עובדות.
    הרי במקרה הכי גרוע העם יביא פרצוף אחר שיתנהג בדיוק באותו אופן.

    הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.