נביאים טלוויזיונים

צהריים טובים לכולם!

מבצע “מה שיצא במקרה מהמחשב” נכנס ליומו המי יודע כמה, ובערוצי הטלוויזיה מתחילים לגלות סימני שבירה מתקדמים. מי שכבר נשבר סופית הוא האחראי על הכתוביות בערוץ 10 ששגיאות הכתיב שלו כ”כ גסות עד שנראה לפעמים כאילו הן נכתבות באמצעות תוכנה מנתחת דיבור. גם האחראי על הכותרת הזמנית בחדשות כבר מזמן עבר את סף השפיות ופעם בשעה הוא מוסיף או מוריד אותיות, במיוחד במילים הקשות (“אזעקה” הופכת ל”אעקה”, “אעזקה” וכל וריאציה נוספת אפשרית).

גם הפרשנים כבר איבדו את שפיותם לחלוטין, ובמיוחד אלמוג בוקר. הוא בד”כ עומד במקום לא מעניין (כמו בית החולים סורוקה) ומדווח על כל רקטה אפשרית. לרוב עוברים אליו אחרי שיש רקטות לאיזורים שפיקוד העורף לא מכנה אותם “עוטף עזה”. אתמול, לדעתי, נשבר השיא שלו. הוא הצטרף לתמר איש שלום בשידור מתוך בית החולים סורוקה (שהפך כבר לאתר תיירות), ומכיוון שהחמאס לא יפספס הזדמנות להשמיע אזעקה בשידור חי בכל הארץ, נשמעה אזעקה בבאר שבע. תוך כדי האזעקה, כלומר בזמן שהרקטות עדיין באוויר, הודיע בוקר ש”לא ידוע על נזק או נפגעים”. לא ברור האם הוא חי כמה דקות לפנינו או שהוא הנביא הטלוויזיוני המוצלח הראשון.

גם פיקוד העורף הצטרף למאה ה-21 במבצע הזה. אחרי שבמשך שנים עבדו על מערכת שמתריעה בזמן אמת (מלבד הצופרים), הצליחו בגוף המטופש הזה סוף סוף לחבר את האתר שלהם וערוצי הטלוויזיה למערכת הצופרים, וכך בכל פעם שיש אזעקה במקום מסויים ניתן לקבל הודעה על כך בטלוויזיה ובאינטרנט (ובאפליקציה סלולרית שפותחה באופן עצמאי, כי האפליקציה של פיקוד העורף כבר כמה שנים בפיתוח ותהיה מוכנה ככל הנראה בשנת 2034). בזכות כל ההודעות האלה למדתי להכיר את האיזורים הפופולריים לפי מספרים ואפילו גיליתי כמה ישובים חדשים בארץ (כמו נווה מבטח, שבאופן די אירוני הוא לא מקום כ”כ בטוח).

בזמן הזה, במקום בו אלו שלא גויסו למילואים מתלוננים יותר מכל אנשי המילואים ביחד, הטכניון, נגמרה תקופת המבחנים. המבחן בפיזיקה סטטיסטית ותרמית חזר עם הציון המפתיע 80. מיד הזמנתי סריקה ופתחתי את הפתרון של המבחן כדי לגלות שאמנם כתבתי שם כמה דברים מטופשים, אבל לא מספיק בשביל להצדיק ציון כזה. כשהגיעה הסריקה התבררה האמת – שני סעיפים, ששווים ביחד עשר נקודות, פשוט לא נבדקו והנקודות שלהם התאדו מהטופס. מיד הוגש ערעור בנושא (עם עוד כמה סעיפים שאולי אצליח לגרד מהם משהו) בתקווה שהמבחן יחזור עם ציון סימפטי יותר.

בכימיה ארגונית נתנו את המבחן הסטנדרטי ביותר שיכלו למצוא, עם אותו פונט ואותו מבנה כמו המבחנים בשנים האחרונות. בדומה למבחנים אחרים, הורשנו להביא טבלה מחזורית ומודלים תלת מימדיים. מכיוון שלא היה לי אף אחד מאלה (כי שכחתי להדפיס טבלה מחזורית), ניגשתי כשאני חמוש בעטים בלבד. לשמחתי הרבה, לא היה צורך בטבלה המחזורית (ובשביל מודלים תלת מימדיים השתמשתי באצבעות הידיים). בנוסף, כדי להתחכם, הכניסו במבחן אות שאינה נמצאת בטבלה המחזורית, כך שכולם שאלו עליה. לשמחתי הבנתי את כוונתם, אבל זה לא מנע ממני מליפול במוקש הקטן שהיה טמון שם. נקווה לפקטור (אמיתי, לא הומניטרי) שיכסה על הטעות הזאת.

בזה נגמרה השנה השניה בטכניון. עוד שנתיים וחצי לקו הסיום, עם סמסטר חמישי שנראה, לפחות מבחינת מערכת השעות, כמו זוועה נוראית. לפחות יש חופש של כמעט שלושה חודשים כדי להסתגל.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.