מדינת הזהב

ערב טוב לכולם!

בתחילת השבוע ביליתי קצת באחת משתי המדינות בארה”ב שאוסרות על תדלוק בשירות עצמי. התירוצים לחוק הזה שונים ומגוונים, כמו בטיחות או יכולת תפעול לקויה של הלקוחות. למרות הסיפורים היפים האלה, מדובר כנראה בעוד סיפור מופלא של “הגנה על מקומות העבודה”. השטויות האלה הגיעו גם לארצות הברית.

לשמחתם של האמריקאים, במיוחד אלה החיים באורגון, המיסים על הדלק נמוכים באופן משמעותי משאר מדינות המערב, כך שהדלק באורגון זול מאוד למרות החוק הטיפשי הזה. השירות, אגב, לא אידיאלי. בתחנות הדלק שראיתי היה רק מתדלק אחד גם בזמן שכל העמדות היו מלאות, כך שבמקום להנות מהשירות נאלצים הנהגים להתייבש ברכב.

אורגון עצמה לא מעניינת במיוחד. אפילו תושבי המדינה הכירו בעובדה הזאת וקראו לאחת השכונות (בעיר דמשק של אורגון) בשם Boring. פורטלנד התגלתה כבעלת מערכת כבישים דומה לחיפה – שום אינטואיציה לא תעזור. בלי הג’י פי אס שלי הייתי כנראה בפורטלנד עד עכשיו.

מפורטלנד עברתי למדפורד (מסתבר שאורגון גדולה מוושינגטון) ומשם המשכתי קצת פחות מחמישים קילומטרים וחציתי את הגבול למדינת הזהב, קליפורניה. אחרי כמעט חודש במדינות ומחוזות ירוקים וקרירים, התברר לי המקור לשם מדינת הזהב: ברגע שחציתי את הגבול נגלו לעיני שדות יבשים וזהובים והטמפרטורה קפצה בחמש עשרה מעלות צלסיוס.

נסיעה ארוכה ומתישה בחום מציק על הכבישים הגרועים ביותר בחוף המערבי הביאה אותי בסופו של דבר לסקרמנטו, בירת קליפורניה. כמיטב המסורת של רוב ערי הבירה בארצות הברית, החלק המעניין ביותר בעיר היה בניין הקפיטול שבאורח פלא נראה מאוד דומה לבניין הקפיטול בוושינגטון די סי. בניגוד לבנייני קפיטול אחרים, בכניסה היתה בדיקה בטחונית שאפילו עיכבה אותי במעט עם גילוי שקית המטבעות שנמצאת אצלי בתיק. אחרי שהתיק שלי עבר חיטוי ברנטגן (שלוש פעמים במכונה עד שהם השתכנעו שאלה מטבעות) הורשתי להיכנס לבניין.

בניגוד לבניינים של יוטה וושינגטון, בסקרמנטו אין אובססיה לשיש והבניין מעוטר בהרבה עץ. חדר שלם מוקדש לזכות ההצבעה של נשים, עם ציטוטים שאומרים שיש להשאיר את הזכות הזו לגברים בלבד בגלל שנשים הן נשים וגברים הם גברים. ללא ספק, המדינה החופשית בעולם.

יום לאחר מכן נסעתי לסיקס פלאגס דיסקברי קינגדום במה שאמור להתחיל שרשרת של פארקים שתימשך עד סוף אוגוסט. הפארק עצמו נופל בהרבה מאיכותו ממג’יק מאונטיין, אבל לשמחתי החשש שלי מעומס יתר התבדה והרגיע אותי לקראת הפארקים הבאים. הכי חשוב לזכור לבקר בפארקים באמצע השבוע, עם עדיפות לשלישי עד חמישי. בשבת וראשון אסור להתקרב למקומות האלה בשום אופן.

אתמול המשכתי בדרכי והגעתי לרדווד סיטי, עיר דרומית לסן פרנסיסקו וחלק גדול מעמק הסיליקון. היום ערכתי סיור קצר בין החברות המפורסמות באיזור, כולל אינטל (עם מוזיאון מאוד מעניין במטה החברה), לינקד אין, איביי, אייץ’ פי, יאהו וחבורת המתעללים שנקראת גוגל.

מחר אצא לסיבוב בסן פרנסיסקו ולמחרת יסתיים הסיבוב שלי בחלקה המערבי של אמריקה הצפונית. מלוס אנג’לס אטוס לניו יורק ומשם אסע ישירות למונטריאל, שם מחכה עוד פארק של סיקס פלאגס.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “מדינת הזהב”

  1. החיים שלך דבש.
    במיוחד כשאתה לא בישראל, כי בישראל זה סתם להתעצבן.
    יש לך תוכניות להשתקע בחו"ל?

    1. לצערי חיי הדבש האלה יסתיימו מתישהו ואחזור לארץ העצבים הבלתי נגמרים.

      בקשר להשתקעות בחו"ל – המחשבה בהחלט קיימת.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה