החדשות החמות

ערב טוב לכולם!


היום, לפני הכל, צריך להתחיל עם החדשות החשובות באמת. ביום שלישי הכריזה חברת מקסיס על משחק חמישי בסדרת סים סיטי. לכל מי שלא מכיר את המשחק – מדובר באחד ממשחקי המחשב החכמים והמתוחכמים ביותר שקיימים. המשחק הזה השפיע באופן ודאי על הרבה אנשים, הרבה יותר מההשפעה המשוערת של המשחקים האלימים. אני יודע שהנושא הזה לא מעניין את רוב האנשים, אבל בתור מישהו ששיחק סים סיטי מגרסתו הראשונה (שנוצרה עוד לפני שנולדתי) הידיעה ביום שלישי עשתה לי את השבוע.


ולנושאים אחרים, פחות חשובים. לדוגמה, ביקורו של נתניהו בבית הלבן ובוועידת איפא”ק. גם הפעם הוכיח נתניהו יכולות נאום מרשימות. נפנופי ידיים, נפנופי ניירות ומטאפורות עם ברווזים הן טכניקות שלעולם לא מתיישנות. ברוח חג פורים סיפר נתניהו על המלך האיראני חמינאי שאשתו סירבה להופיע במשתה ובעקבות כך הורה סגנו אחמדינג’אד להשמיד את העם היהודי על ידי פצצה גרעינית שלא קיימת.


היתה שם עוד גירסה שבה אחמדינג’אד הוא בעצם אוסטרי עם שפם קטן בשנת 1939 והוא מחביא מחנה השמדה בבושהר או כור גרעיני באושוויץ. בתוך כל זה היו גם מכתבים על ברווזים ששחו במים הכבדים של הכור ובלאגן גדול באופן כללי.


ההפתעה הגדולה הגיעה כמה ימים לאחר מכן, בסקרי הבחירות שנערכו כמדי שבוע. מסתבר שהליכוד מגדיל את כוחו בעוד קדימה הולכת הרבה אחורה. באמת לא ברור לי איך אנשים שטוענים יום ולילה שהממשלה דופקת אותם מצביעים שוב לאותה ממשלה. זה אמנם נכון שממשלה של העבודה או קדימה תדפוק אותם בדומה לממשלה הנוכחית (אם כי מכיוונים אחרים), אבל הם נופלים בדיוק להגדרה של אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.


גם חברת החשמל הצטרפה השבוע לחגיגות של קבוצת “ישראל יקרה לנו” לאחר שביצעו הערכת חסר לפני חודשיים ועכשיו חייבו אנשים לפי מה שהם באמת צריכים לשלם. מחירי החשמל באמת גבוהים, אבל בכך אשמים בעיקר המתכננים של שוק החשמל בממשלת ישראל שדואגים לכך שחברת החשמל תמיד תהיה מוכנה למה שהיה לפני חמש שנים. בקיץ הקרוב צפוי הביקוש לחשמל לשבור שיאים ואפילו לעבור את יכולת הייצור, אבל המשרד לאיכות הסביבה עדיין מונע הקמת תחנת כוח בטענה המופלאה “זה מזהם”. לגלעד ארדן כנראה יש גנרטור פרטי בבית, כי לא איכפת לו שכל השאר ישבו בחושך בגלל הפחד שלו מארובות.


כמדי שבוע, גם הפעם הייתי במילואים וצפיתי כיצד הצבא שורף כסף על שטויות בצורה לא יעילה. במקום לקחת ערימת שטרות ענקית ולהעלות אותה באש גורמים לחיילים לבצע עבודות מיותרות כמו גריסת ניירות משנת 1999 (השאלה האמיתית היא למה לא גרסו אותם לפני עשר שנים). בניגוד לחברי הסדירים, אני הייתי עסוק בעבודה פרודקטיבית של קריאה(!) והדפסת מצגות(!). בזמן הזה המשכתי לקוות שהביטוח הלאומי יועיל בטובו לשלם לי על המילואים מלפני חודש.


גם בשבוע הקרוב אני הולך לבלות קצת בבסיס ולאחר מכן לקבל חופש של לפחות חודש ממילואים. מזל שהאביב מגיע ופסח בא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

3 מחשבות על “החדשות החמות”

  1. שים לב לניסוח החכם שלך: הם *טוענים* שהממשלה דופקת אותם. הם לא *מתלוננים* שהממשלה דופקת אותם.
    *אתה* מצפה לתוצאה שונה – *אתה* חושב שהם מצביעים לעל"ק כדי שהמצב ישתנה.
    לקח לי לא מעט שנים להפנים שהם מצביעים לעל"ק בכוונה כדי שהמצב יקצין.

    1. *בשבילך* זה לא הגיוני להצביע בכוונה לעל"ק, כי אתה יודע שהם לא מתאימים לך. בשביל כל השאר על"ק שדופקת אותם מקצינה את המוכר מאתמול, שזה בדיוק מה שהם רוצים: אם אתמול מחירי הדלק / חשמל עלו אז גם היום יעלו. אם מחירי הדיור עולים לרבות עד-כדי-כך שאנשים נורמטיבים הופכים להומלסים; אז גם היום הם יעלו לרבות כשזה אומר גירוש מביתם כי אינם עומדים במשכנתא.
      "הקצנת המוכר מאתמול" היא הביטחון של ההומוספיאנס לרבות כשזו הדרך הבטוחה למוות, העיקר שעכשיו זה בטוח. בגלל זה הוא מסדר לנו ממשלה שלא מסוגלת לראות יותר מצעד אחד קדימה.
      (האין סוף מיסים וחשבונות הם תירוץ מצויין עבורו להישאר ב’עבודה’ בה אחרים כבר קבעו לו ’מה לעשות’ בכל רגע נתון >כך הוא לא מפחד משיעמום<. ואתה, כמוני, חשבת שעבודה זה קודם בשביל להרוויח כסף…)

      1. עכשיו בר דעת כמוך וודאי ישאל: אם כל המחירים עולים כל הזמן איך זה ששורה תחתונה לרוב האנשים יש מספיק כסף בלי להחנק מהלוואות?
        מדובר בפיתרון הקסם שעד עכשיו לא נכשל: העלאת שכר המינימום. בכל פעם שהיחס בין שכר המינימום למדד המחירים גבוה מידיי; ממשלת על"ק מעלה במינימום ההכרחי את שכר המינימום כדי שידביק את הפער.
        כל עוד לשכיר נשאר בכיסו לפחות 20% משכרו: יש לו זמן לצפות בביבי בטמבלוויזיה, מבטיח את היבחרו מחדש (נכון להיום עם קמפיין המתנגד ל"איראן": לא ידעתי ש"איראן" היא מפלגה המתמודדת בבחירות בישראל, ושעל"ק לא יכולה לשלוח אליה בריונים כאילו הייתה מפלגת החינוך).
        הטלוויזיה פועלת חזק על החוש העיקרי של ההומוספיאנס: ראיה. ככל שמנת משכלו נמוכה יותר; כך חוש הראיה תופס משקל רב יותר בשיקול הדעת שלו, עד כדי 100%: הליכוד הולך קדימה בסקרים *רק כי* ביבי מופיע הכי הרבה פעמים בטלוויזיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה