משמרות הבריזה

ערב טוב לכולם!


שבוע משעמם וחם במיוחד עבר על כוחותינו. השבוע ניצלו את דרגתי הבכירה בצורה המעצבנת ביותר ונתנו לי שמירות שנקראות “שמירות סמל”, או בשם אחר “השמירות שאף אחד לא יחליף אותך בהן”. כן, כל שומרי הש.ג זכו לחופש השבוע, מלבד שלושה זוכים שנאלצו לעמוד בשער הבסיס ולבדוק כל אחד שנכנס ולנפנף לשלום לכל אחד שיוצא (בלי לבדוק אותו, כמו ששאלו אותי אם צריך לעשות). ללא ספק, משימה בעלת חשיבות לאומית.


מכיוון ששמרתי משש עד עשר, השמירות בבוקר עברו בצורה סבירה. אמנם היה חם, אבל חלק מזה היה גם בגלל ההליכות מהמזגן עד לרכבים, שהסתכמו בערך בעשרה מטרים לכל פעם שהגיע רכב. בערב, כשאף אחד לא נכנס (אחרי הכל, זה אחרי חמש בצהריים), שמרנו רק על דבר אחד: הבריזה. אותה רוח נעימה שהצליחה להוריד במשב אחד את הטמפרטורה בכמה מעלות ולהפוך את חמש השניות שבהן היא נושבת לנסבלות יותר. לצערי, בגלל מחדל שנקרא “מזג האוויר בישראל בחודש אוגוסט”, הבריזה שהרגשנו בארבע שעות הסתכמה בערך בחמש דקות, וכך זכיתי לצפות בעיגול מים מרשים על החלק האחורי של החולצה לאחר כל שמירה.


מלבד מזג האוויר המדהים, זכינו גם להצצה לתפריט חנוכה. הכל היה טבול בשמן. סלט עם שמן, המבורגר עם שמן, קבבים עם שמן, תפוחי אדמה עם שמן, פסטה עם שמן, אורז עם שמן ומים עם שמן. לפחות בפטל הם לא נגעו. הדבר הראשון שאכלתי ביום חמישי היה אורז שאני הכנתי. במים. באופן מפתיע ביותר, הוא לא היה דביק, לא היה קשה והיה טעים.


ובנושא אחר, בשבוע הבא חוזרים מיליוני תלמידים לכיסאות הפלסטיק הלא נוחים שמשום מה קוראים להם “ספסל הלימודים”. האחד בספטמבר, התאריך הידוע לשמצה, מתקרב מהר, ובמשרד החינוך עבדו כל החופש כדי שהוא יהיה נורא מתמיד. גדעון סער, הגאון התורן ששכח שלימודים לא חייבים לכלול שטיפת מוח צבאית ודתית, החליט שלימודי התנ”ך השנואים כל כך על תלמידי ישראל (בואו נחשוב ביחד למה. רמז: בגלל שיש בסוף מבחן) יהיו מעכשיו ללא ספרי עזר שמסבירים את החומר לבגרות בעברית מודרנית, ובמקום זה יאלצו תלמידי ישראל להשתמש בספר שכתוב בפונט קטנטן בעברית בת אלפי שנים. בנוסף, כל האפיקורוסים יאלצו ללמוד תפילת שמע, סידור תפילה והנחת תפילין, ללא ספק מיומנויות מהחשובות שיש. שימוש במוח ירד גם השנה במיקוד, כנראה בכל המקצועות.


גם השנה יהיו שביתות, גם השנה יתפלאו למה אחוז הזכאים לבגרות שווה לאיי קיו של חבר כנסת ממוצע וגם השנה יתלוננו שהבגרויות קשות ולא הוגנות. ועדיין, שום דבר לא יפריע למערכת להוציא מתוכה חמומי מוח שבטוחים שקרבי זה הכי והריגת ערבים היא ערך עליון.


שתהיה שנת לימודים מוצלחת – אל תשכחו לחשוב, אל תהיו עוד לבנה בחומה והכי חשוב – אל תשכחו שהנייר הכחול בסיום הלימודים אמנם פותח דלתות לעבודה (למרות שאפשר להסתדר בלעדיו) אבל סוגר את הראש. אל תתנו לראש שלכם להיסגר.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.