נמצא תקציב הביטחון

ערב טוב לכולם!


לפני כמה שבועות פורסם בעיתון שתקציב הביטחון יקבל עוד מיליארד וחצי שקלים על חשבון משרדים אחרים. אחרי שמרחו את הנושא מכל הכיוונים, השבוע התקבלה סוף סוף התשובה למה הולך התקציב הזה. התשובה היא, כמובן, לנסיעות של אהוד ברק לחו”ל.


מיליון שקלים הם הרי סכום פעוט להוציא על ארבעה ימי לינה במלון. מר ברק הרי צריך את הסוויטה הכי מפוארת, כיאה לשר הכי חשוב בישראל. חוץ מזה, הרי לא ייתכן שהמאבטחים שלו לא יקבלו חדר, וגם לא ייתכן שהמלון לא יקבל טיפ של שלוש מאות אלף שקלים. סך הכל הנסיעה הזאת עלתה קצת פחות ממיליון.


לשרים האלה פשוט אין חוצפה. אמנם זה הוגן שהם ילונו בחו”ל על חשבון הכנסת (גם אם זה היה מכיסם הפרטי זה היה על חשבוננו, כך שזה לא משנה), אבל בזבוז כזה של כסף יכול להגיע רק מחוסר איכפתיות וחוסר חוש מידה או ממעורבות בעסקי המלונאות באירופה. אין שום סיבה להוציא סכומים כאלה.


גם דליה איציק ומנכ”ל הכנסת אבי בלשניקוב הוכיחו יכולת בזבוז מדהימה כשהוציאו 75 אלף שקלים (או דולר, או יורו, לא ברור. כל ערוץ וכל עיתון דיווח משהו אחר) בכמה ימים. מה שיותר מדהים הוא ארוחות הבוקר של אבי בלשניקוב שהסתכמו במאה יורו ליום. מה לעזאזל הוא אכל שם? זהב טהור? מה אוכלים לארוחת בוקר שעולה 550 שקלים?


הבזבוז נעשה ממש נוראי כשחושבים על האלטרנטיבות. לפי חישוב קצר, במיליון שקלים אפשר להעסיק 8 עובדי מטבח בשכר של 10,000 שקלים בחודש למשך שנה וכך לחסוך את הצורך בתורני מטבח בלפחות בסיס צבאי אחד (זה גם ככה על חשבון תקציב הביטחון). כנראה שמעדיפים בכנסת להוציא את הכסף הזה על עבודה לטבחים של מלונות בפריז.


ובנושא אחר, אתמול פורסם אחד הטורים הטובים ביותר של יאיר לפיד במוסף שבעה ימים. הוא כותב שם על האיחורים הכרוניים של הישראלים, ואין יותר מדוייק ממנו. לי יש נטייה להגיע בזמן לאירועים שאני מוזמן אליהם, למרות שברור שאנשים רק יתחילו להגיע שעה אחרי זה. לקולנוע אני מגיע בדיוק כשמתחילות הפרסומות, ואיכשהו נכנס לאולם לפני הטריילרים. אין הרבה דברים שמשגעים אותי יותר מאיחורים.


חבל שבסביבת העבודה שלי כרגע, שנקראת צה”ל, שאחד מהמשפטים הראשונים שלומדים בו הוא “זמנים זה קודש”, לא מתייחסים יותר מדי לנושא הזה. אני לא יודע אם זה רק בבסיס שאני משרת בו או בהרבה בסיסים, אבל אצלינו זמנים הם לא קודש, הם המלצה. כל אירוע שלא כולל סגני אלופים ומעלה או את הרופא (אחרי הכל, הוא האיש הכי חשוב בבסיס) מתחיל באיחור. אני בספק אם תדריך שמירה התחיל אי פעם בזמן. גם כשמתדרכים אותנו לפני ביצוע התפקיד שלנו, המשפט הראשון שאומרים הקצינים האחראים הוא “סליחה על האיחור”. כן, כן, שמענו. נתקע לכם הרכב, נפתח לכם התיק ונפל לכם כדור מהמחסנית. זה לא תירוץ לאחר, זה סתם עינוי.


השבוע הולך להיות די משעמם חוץ מיום רביעי שכולל את תורנות המטבח האחרונה שלי לשנת 2009 (אלא אם אני אקבל אחת ממש בסוף דצמבר). בכל שאר הימים אני הולך לעשות את החלק הפקידותי בתפקיד שלי. כיף גדול.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 6 לנמצא תקציב הביטחון
  • אנושקה ^^
    17/10/2009 ב19:08

    אני חושבת שאתה ממש ממש צודק….
    אחר כך מתלוננים לאן הולך הכסף מתי שבעצם כולם יודעים ועושים את עצמם תמימים!

    הגב
  • אוריה בר-מאיר
    17/10/2009 ב19:36

    יש סכומים מקסימאליים שאנשי ציבור יכולים להוציא מכיסו של משלם המסים כשהם נמצאים בחו"ל במשלחות. למבקר המדינה יש את הסמכות לקבוע שברק ואיציק (שני נהנתנים מפה ועד הודעה חדשה) צריכים לשלם את ההפרש מכיסם, ואני מקווה אף בספק שהוא יעשה את זה.
    אני אישית לא קורא את יאיר לפיד כי אני לא מתחבר לכתיבה שלו, אבל גם אני מאלו שחייבים להגיע לכל מקום בזמן, ואם אפשר אפילו להקדים.

    הגב
  • לא משנה השם...
    17/10/2009 ב22:16

    באיזשהו מקום גם דיברו על הנושא , נראה לי בחדשות ביום שישי –
    על כך שלנסיעות של שרים / ח"כ מתלווים הנשים שלהם (שזה , כמובן , כסף נוסף מכספי המדינה).

    הגב
  • The BIG little
    19/10/2009 ב10:25

    היי, אפילוט כשהייתי בברצלונה באפריל, ושכרנו דירה פרטית (אפילו לא מלון) מפוארת ונוחה למדי, היא אפילו הייתה חדשה מאוד; ואכלנו כמעט כל ערב בחוץ וערב אחד אפילו הכנו טונה צרובה (שבארץ זה עולה משהו כמו 108 שקל לכמות שמספיקה ל3 אנשים בקושי), הלכנו לשני מופעים שכרטיס בודד אליהם עלה בערך כמו 4 כרטיסים להופעה של אייל גולן… כולל טיסותל במחלקה ראשונה (זה היה בחינם) וטיסו בעסקים (זה כבר לא היה בחינם).. ואיכשהו.. עדיין.. הכל עלה פחות מחצי מהעלות של מה שברק ודליה איציק עשו. ולא חסכנו מעצמנו כלום. חזרנו לארץ עם השקלים האחרונים למונית מנתב"ג הבייתה ולמקומות רחוקים נאלצנו ליסוע באוטובוסים טיירים נורא יקר או במוניות.. אם טיול תענוגות שבמהלכו אני התחלתי לתהות אם אנחנו לא מבזבזים יותר מדי, ואפילו הוא עלה פחות מחצי ממה שהשרים שלנו מרשים לעצמם על חשבוננו, זה רק נותן עוד אינדיקציה עד כמה אין להם חוצפה.

    הגב
    • The BIG little
      19/10/2009 ב10:30

      בקשר ליאיר לפיד- לא קראתי ידיעות בסופש האחרון.
      נראה לי שהדבר הכי מרגיז בזה שאנשים מאחרים לסרט הוא שהם כמעט תמיד קנו כרטיסים לסוף השורה ולכן צריכים להקים את כל השורה ולהסתיר לשורות מאחורה. תמיד בא לי לזרוק עליהם פופקורן.

      הגב
      • הגר
        30/10/2009 ב17:51

        תקראו לי רעה,תקראו לי צודקת.
        אבל תמיד שאני הולכת לסרט יש לי כיף לא רגיל לבדוק האם המקום ששייך לי [על פי מה שכתוב בכרטיס],הוא מקום טוב.
        אם לא? אין שום בעיה..
        אם כן? אני הולכת לשבת שם. ואם מישהו "תפס" את המקום שלי ?!
        אני יקים אותו !..
        מה ’כפת לי? זכותי.
        אבל,ופה מגיע ה"אבל" הגדול הזה.
        אפילו לשר הביטחון-אהוד ברק אין צדק לשבת בכיסא שלי ולא להתפנות משם !
        קיצור.. גם ברק אזרח. לא מלך,כמו שחושבים עצמם שרים כמוהו.
        אז שיפסיקו לבזבז לנו את הכסף על בילויים !
        (:

        הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.