להתרחק מהבורסה

בוקר טוב לכולם!


היום בערב, פחות מחודש לפני הגיוס שלי, אני עוזב את המדינה הפשיסטית ישראל ובורסת הגופות והמחבלים בגבול ישראל-לבנון וטס לשבועיים וחצי עם שני חברים לגרמניה (מי שצוחק על המשפט הזה מוזמן לחשב את ההפרש 1945 – 2008). אספתי מספיק כסף מהעבודה כקופאי ומעסקי האינטרנט כדי לצאת קצת מהמקום הזה ולהינות קצת מטמפרטורות שלא מתחילות בספרה 4.


אחת הסיבות היא כמובן הגיוס. מכיוון שהגיוס הוא חובה, כדאי שישאר לי קצת רצון להתגייס, אבל התקשורת לא ממש משאירים לי רצון. הסיבה השניה חוזרת חמש שנים אחורה, לטיול בר המצווה שלי (שהיה בערך בתאריכים האלה). אז ביקרנו בגרמניה, הולנד וצרפת. בגרמניה נמצא פארק אירופה, שזה כמו מג’יק מאונטיין, שזה, כזכור, גן עדן. כשביקרנו שם לא שמנו לב לשלטים שאומרים שהפארק נסגר בשבע בערב ופספסנו את רכבת ההרים הגבוהה ביותר באירופה, הסילבר סטאר. השנה יתוקן העוול הזה. אנחנו נישן באיזור הפארק ונגיע לשם ראשונים עם כרטיס ביד. ככה נעלה לסילבר סטאר קודם ואז נוכל להסתובב בשאר הפארק.


התקשורת גם היא עוזרת לי לצאת מפה מהר יותר. השיא כמובן היה אתמול, אבל גם היום העיתונים לא עוזרים במיוחד. במוסף 24 שעות של ידיעות אחרונות פורסמה ידיעה לפיה עברה בקריאה טרומית הצעת חוק לפיה רשויות מקומיות, הטלוויזיה ומדינת ישראל לא יוכלו לממן הופעות של אמנים שלא שירתו בצבא. עשן יצא לי מהאזניים שקראתי את זה. לאט אבל בטוח המדינה הזאת הופכת לפשיסטית ונשלטת על ידי הצבא. עידן יניב, שהשתחרר אחרי הטירונות מסיבות רפואיות, מתגייס השנה. לאף אחד לא איכפת מה הסיבות האלה והעובדה שהוא התגייס וסיים טירונות. כל עוד הוא לא סיים שלוש שנים, שירת כלוחם בסיירת והרג מאה ערבים הוא לא נחשב לאזרח שווה זכויות במדינה הזאת. כבר אמרתי שאני לא אתגייס אם יחוקקו כאן חוקים פשיסטיים כמו איסור הצבעה בבחירות למי שלא שירת בצבא, ולשמחתי לחוק הזה יש הרבה יותר סיכוי להיקבר, כי האמנים הם לא אנשים טיפשים ומאחוריהם יש חברות ותאגידים שלא ירשו לעצמם לאבד מקור הכנסה. ככל שמתקדם הפוסט הזה, אני מתפתה יותר ויותר להתקשר לסוכנת הנסיעות ולבטל את הכרטיס חזרה.


ולסיום, עצה לסמיר קונטאר: אם אתה רוצה אור יום, פתח חלון. אל תצא מהבית, לא כדאי לך. נכון שהיית 30 שנה בכלא, אבל שם אף אחד לא היה חושב להרוג אותך. היית צריך להבין לבד שהיציאה מהכלא הישראלי תביא אותך לכלא אחר, מסוכן הרבה יותר.


יום טוב.


שלכם, חוזר בשלושה באוגוסט,


nadavs

4 מחשבות על “להתרחק מהבורסה”

  1. אז בסוף החלטת לחזור ב3 באוגוסט?
     
    גם אני ראיתי את הכתבה הזאת, על אי מימון הופעות של אומנים "משתמטים". לא יודעת מה עלה לי קודם לראש, רצון לפוצץ את הכנסת או "מה נדב יכתוב על זה?".
     
    המדינה הזאת מתנהלת בצורה מטופשת או שזאת רק אני?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה