והזוכים בפרס המיקוד לשנת 2008 הם…

ערב טוב לכולם!
שמחה גדולה בקרב תלמידי ישראל – פורסם מיקוד לבחינות הבגרות למועד קיץ 2008. מעכשיו אין צורך ללמוד חומר מיותר כמו הרשות המבצעת בישראל או חוק קולון, אלא עדיף להתמקד דווקא על טריגונומטריה. מי צריך נוסחה בסיסית באנרגיה כימית שיש נוסחה אחרת, משעממת הרבה יותר? איזו דרך מצויינת לפתוח את 2008.
ובכן, גם השנה ירדו במיקוד היגיון, הבנה וחשיבה, וחרישה לקחה שוב את המקום הראשון. מיום ראשון יעזבו המורים את ספרי הלימוד ויתחילו ללמוד רק לדברים החשובים באמת – אלה שלא ירדו במיקוד.
והנה הזוכים בפרסי המיקוד לשנת 2008:
באזרחות זוכים הפלורליזם, עיקרון הכרעת הרוב ועוד עיקרון דמוקרטי כלשהו. אלו כנראה עקרונות לא חשובים ומדינת ישראל יכולה להסתדר גם בלעדיהם. הרי גם ככה יש יותר מדי דעות ומיעוטים קובעים את סדר היום במדינה. גם הרשות המבצעת, הממשלה, לא ממש תעניין אף אחד בשנה הקרובה.
בכימיה זוכים החומצות והבסיסים, שהם סתם קבוצת חומרים ענקית בעולם, שיווי משקל שעוזר להבין תהליכים בביולוגיה ונוסחה לחישוב אנרגיה שנפלטת בתהליך כימי. כל אלה כמובן דברים לא חשובים שלא ישמשו אף אחד בחיים.
במתמטיקה יש כמובן רשימת זוכים ותודות ענקית: משפט חוצה הזווית מוסר ד”ש, סדרות הנדסיות אינסופיות הן כנראה נושא פילוסופי מסובך מדי והתפלגות בינומית היא כנראה מסובכת מדי מכדי להסביר. וזה רק בשאלון 005. משאלון 006 נעדרים חלוקת פולינומים לינארים, טריגונומטריה במרחב (קשה לצייר) ובעיות ערך קיצון (הרי מי צריך אופטימיזציה). ולבסוף, משאלון 007 ייעדרו פרבולות והיפרבולות (המורה שלי יצא בנס, הוא צריך רק ללמד איך עונים על שאלות על אליפסות), במספרים מרוכבים לא יהיו סדרות (ולפי מה שראיתי זה מרכיב די גדול), פתרון משוואות ואי שוויונים לוגריתמיים וחשבון דיפרנציאלי של לוגריתמים (בקיצור, אפשר לזרוק את הלוגריתמים לפח). קורבנות רבים למיקוד במתמטיקה, ואלה רק שלושה שאלונים מתוך שבעה.


בפיזיקה כרגיל עשו כותבי הבחינות מעצמם בדיחה, וגם השנה תלמידי ישראל לא יצטרכו לשבור את הראש על חוק קולון. חוקי קירכהוף גם לא יילמדו (כי זה עם חשיבה). במכניקה חוזרת הבדיחה של שנה שעברה עם הפטור מהצורך לדעת חיכוך, תנועה על מישור בכל זווית שהיא וזריקה משופעת. גם תנועה הרמונית נפרדת השנה מחומר הלימוד. בתחום הקרינה וחומר המורה שלי נפלה חזק: העדשות לא ירדו במיקוד. לעומת זאת, אנרגיה גרעינית דווקא כן. מאיפה יבואו מדעני האטום? כנראה הם יפלו מהשמיים.
בספרות והבעה אין לי מושג מה המיקוד, אבל לפי מה שראיתי הקורבנות הספרותיים רבים.
אבל למה להיות קטנוניים. העיקר שכולם יוציאו מאה ויהיו שמחים. עד אחרי הצבא.
יום טוב וממוקד.
שלכם,
nadavs

12 מחשבות על “והזוכים בפרס המיקוד לשנת 2008 הם…”

  1. במתמטיקה זה הכי נחמד. שאלון שביעי. זה מושמוש לגמרי!

    אבל רגע, הם לא אמרו שהולכים לפרסם ב15? למה פרסמו קודם?

  2. האמת? כמה שהפוסט היה נכון ברובו, אני לא מסכימה קצת, נכון הטענה שלך לגביי מה שירד במיקודים ולאיך מתנהגים אחרי המיקודים נכונה.
    אבל, אני אישית קניתי את הספרים של יואל גבע בהיסטוריה א וב (וגם רוצה להשלים שם 2-3 בגרויות שיישארו לי, סניף כ"ס לצורך העניין) והם לא מיקודים, הם הכל. קניתי אותם די מזמן והספקתי לנבור לפני השינה כל יום בנושאים שמעניינים אותי ולאו דווקא יהיה בבגרות.
    אז נכון, אני כרגע מתמקדת במיקוד שייצא כדי לנסות להוציא 100 בהכל, אבל הספר הזה יישאר לי, והיידע גם ממה שנשאר במיקוד יישאר.. ובגלל שהספר הזה שלי- אני אלמד ממנו ואקרא בו ללא כל קשר לבגרות וגם אחרי שאעבור אותה. וכנ"ל בכל שאר המקצועות. אני אישיתי לומדת לבגרויות כי אני רוצה בגרויות, אבל אני לומדת את החומר כדי לדעת אותו ולא בשביל ת. בגרות מלאה.
     

    1. אז יש כמה חכמים, אבל הרוב לומדים בשביל בגרות. מה שיהיה אחר כך לא ממש מעניין אותם.
      nadavs

      1. I guess so…
         
        ואם לדייק, יש כאלה שגם לא קוראים שומדבר מעבר לחומר שנשאר בבגרות מהמיקוד.
        [ובינינו, לאישה וראש1 לא נחשב למשהו לקרוא..]

        1. נרקיסי

          האם זה אתה נדבי?
          כך אתה בוגד בי? פשע לאור יום!!!!!! ככה מניאק מכוער אתה אפילו לא ירושלמי..
          מי צריך אותך:-x
           
          האאאאאאאא (אני לא אבכה אתה שומע אותי!!! לעולם לא מוחעחעחעחעחעחע)
          המיקודים ורודים כמו החיים שלא הולכים להיות לך נדבי מעתה והלאה אני אציק לך עד סוף ימיך…אתה לא תיגע ביותר שמעת? לא ארשה זאת.
          זהו אני בוגדת בך עם החבר הכי טוב שלך.
           
          טיזנבי >:D<
          סוף

  3. לא ללמוד את חוק קולון, את חומצות ובסיסים ואת שיווי משקל? הצחקת אותי מאד. זו ממש בדיחה טובה.
    תראה. כמישהו שעוסק בכימיה יש לי הצעה טובה למדינה. למה "עד אחרי הצבא", כמו שכתבת? חבל שיסבלו גם אז. אני מציע שתואר ראשון יהיה מהיום והלאה בשלישיה. נניח ששנה שעברה מישהו למד חומצה בסיס ושיווי משקל, השנה מישהו למד חימצון חיזור ואנרגיה ובשנה הבאה מישהו ילמד מבנה וקישור-אז שלושתם ביחד יגיעו למין רמה שמאפשרת עם הידע של שלושתם להגיע ולעשות את התואר הראשון. תשמע, אח"כ הם גם יצטרכו לעבוד יחד…
    מה דעתך?

    1. זו הצעה מאוד נחמדה, כדאי להציע למשרד החינוך.
      אבל עם כמה שהיא נחמדה, מה יעשו אלה ששלוש שנים לא לומדים על חיכוך? יחיו בעולם נטול חום, מכוניות ובעצם כל דבר?
      nadavs

      1. איפה הבעיה? אני ממש לא מבין!!!
        הרי תמיד אפשר לקחת כמודל את החיכוך בין יולי תמיר לאהוד אולמרט/אהוד ברק/רוני בראון/שי ארז/פרופ’ קווה/…
        טוב. נפסיק עם זה. אני מקווה שהם לא יקחו את המודל של החיכוך יותר מידי במובן הפיסי של המילה…  😛

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה