נאציפיקציה

ערב טוב לכולם!


אתמול פורסם בווינט שמשרד התחבורה הוריד את זמן הליווי לנהגים חדשים לחודשיים. נו, יפה. מזל טוב לכל הנהגים החדשים. ממשרד התחבורה נמסר שהחוק ישונה “בשבועות הקרובים” למשהו יותר רציני, אבל אני לא כ”כ דואג בגלל זה. כשאומרים בממשלה בשבועות הקרובים מתכוונים בשנה הבאה. הבעיה היא שהשנה הבאה מאוד קרובה, ועם המזל הטוב שלי החוק ישתנה ב-11 במרץ, שבוע לפני שאני אוכל לגשת לטסט. כעת כל מה שנשאר לי לקוות לו הוא שהרשיון האמריקאי נותן לי איזה משהו, או שאני אצטרך לנהוג כמה חודשים עם ההורים שלי (שלא ממש מרוצים מהעניין).


כמו כן, אתמול גם התרחשה הכימיאדה, אולימפיאדת הכימיה הארצית. אצלינו התמודדו תשעה תלמידי כימיה (רק מכיתה י”א, מוזר). קיבלנו את המבחן, כתבנו פרטים, פתחנו אותו והתמלאנו בתחושת הקלה. ידענו לענות על יותר משאלה אחת. השאלה הראשונה היתה מאוד קלה (משהו עם נקודת רתיחה) ושאלה 13 היתה שאלה בחמצון – חיזור שנטחן אצלינו מכל הצדדים. השאלות האחרות היו פחות נחמדות והן כללו כל מיני דברים לא ברורים שאנחנו כנראה נדע עד סוף השנה (נורא חכם לתת את זה לתלמידי י”א בתחילת השנה). כל מי שניסה שם המציא נוסחאות על המקום והשתמש בשיטת הפילוג הנורמלי בשאלות אמריקאיות (אם יש יותר מדי א’, כנראה שהתשובה הבאה היא לא א’). בסך הכל כל מי שניגש אצלינו ידע לענות בדיוק על שתי שאלות, ובכל שאר השאלות (על אלנים סטכיאליים וליגנדים) ניחש בשיטת ה”אין לי מושג אפילו איזה תשובות להוריד”. נראה אם ייצא מזה משהו. לפחות לא היה לנו ספורט.


היום בבצפר היה לא פחות מרתק. התחלנו עם שעתיים כימיה שבהן למדנו על התאוצה הצנטריפיטלית או בקיצור תאוצה במעגל (לא צנטריפוגלית, זה משהו אחר). בהפסקה המורה (הדתייה) גם דיברה איתנו על ישו, אמא שלו ואיך היא נכנסה להריון. היה די מעניין.


בשיעור השלישי נכנסנו בשלווה לשיעור תנ”ך והתחלנו את חודש נובמבר עם מבחן בנביאים. המבחן היה קל מאוד והפעם ידעתי לענות על כל השאלות. עניתי בצורה שהמורה רוצה, ועכשיו כל מה שנשאר לי לקוות הוא שהיא תקבל את המושג “האנשים שקיבצו את התנ”ך לספר אחד”. לא זכרתי איך קוראים להם.


לאחר מכן הגיע השיעור הכיף. המורה התחילה להסביר על הנאציפיקציה של גרמניה בעוד אני קורא על מלחמת העולם השניה. במהלך השיעור המורה עשתה טבלה על הלוח שלטענתה לא מופיעה בסיכומים (מסקנה: היא לא תהיה במבחן). בעמודה אחת היא כתבה “חינוך” ומתחת “היעד:” ושאלה אותנו מה היעד של מערכת החינוך הנאצית. כל מיני רעיונות כמו “שטיפת מוח”, “הצמחת דור חדש של נאצים” ועוד דוגמאות שונות, מגוונות וטובות. למורה זה לא הספיק. היא עודדה אותנו כאנשים שרק צריכים תזכורת קלה, ובסוף גילתה לנו את התשובה הפשוטה: “יצירת אדם חדש פיזית ונפשית לפי האידיאולוגיה הנאצית”. אה! קלי קלות! איך לא עלינו על זה קודם? לשמחתי אז נגמר השיעור והתפזרנו לשיעורי אנגלית. לצערי, השיעור נגמר קצת לפני שסיימתי לקרוא על המלחמה.


ובאנגלית עשינו שוב הרבה מאוד כלום. היה ממש נחמד. לאחר מכן היה עוד שיעור היסטוריה, אבל לא ממש הייתי בהכרה, אז זה לא משנה.


זהו זה להיום. מחר אני לא מסיים בחמש וחצי (כי יש מבחן במתמטיקה ביום שלישי וקשה ללמוד אליו בשישי, שבת ובשיעורי מתמטיקה ביום שני) ובעוד שבוע תהיה כתובה כאן החוויה המדהימה שבטח תהיה במשרד הרישוי בנתניה (נשמע כיף רק לחשוב על זה). לפחות מחר יש יום קל.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

תגובה אחת לנאציפיקציה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.