“תהיה חזק”

ערב טוב לכולם!


אתמול, בנסיון של אמא שלי לפשר ביני לבין מקצוע ההיסטוריה הארור, הלכתי לחבר של המשפחה שהוא גם מורה להיסטוריה. הסברתי לו את המצוקה שלי, הוא הסביר לי את השיטה שהוא מלמד. הסברתי לו שכל המקצוע סובב סביב הסיכומים, הוא הסביר לי שהוא מכתיב את הסיכומים. לאחר שהוא הבהיר לי כמה נקודות (כמו הבעיות שיש לבית הספר שלי בלימוד היסטוריה, הוא מכיר אותו מקרוב) הוא סיכם את השיחה (בע”פ, לא על מסמך וורד באינטרנט) במילים “תהיה חזק. יוני יגיע מתישהו”. ובכך הופך מד הזמן עד סוף שנת הלימודים הנוכחית לטבלת ייאוש עד שאני אגמור עם היסטוריה. ברכות למורה שהצליחה להכניס את מקצוע ההיסטוריה למקצוע הנוראי ביותר, מקום שעד עכשיו תפס באופן בלעדי התנ”ך.


וכעת לשאר הדברים שקרו היום בקשר לבית הספר (דווקא היה יום לא רע בכלל).


היום התחיל עם שיעור כימיה. המורה פתחה עם בשורה משמחת מאין כמוה: מחר מתקיימת אולימפיאדת הכימיה מטעם איזה משהו, והיא מתקיימת בשעה הראשונה. היא אמרה שאנחנו יכולים לנסות, למרות שאין לנו סיכוי לענות על שום דבר נכון. ובכל זאת, מי שייגש למבחן וינסה יקבל שתי נקודות בונוס לציון בתעודה. איך ששמעתי שזה בשעה הראשונה (שיעור ספורט) הרמתי את היד הכי גבוה שאפשר. למי איכפת שאני לא אמור להצליח במבחן. אם אני לא רץ מחר זו סיבה מספיק טובה לנסות את אולימפיאדת הכימיה הזאת.


אחרי השיעור הראשון הגיעו אלינו נציגים מפורום משפחות שכולות (יחיעם המרדים ואוסמה הלא ברור) כדי להסביר לנו על הפורום ומה הם עושים. יחיעם הרג את כל הכיתה עם הנאום שלו תוך שישים שניות. איך שאוסמה התחיל לדבר, כולם התעוררו. הוא סיפר דברים מעניינים. בשלב השאלות הוא לא בדיוק ענה על השאלות ששאלו אותו, אבל עדיין סיפק הרבה חומר למחשבה. מלבד העניין שזה סיפק לנו, הפגישה הזאת גם גרמה לביטול שיעור ההיסטוריה, מה שגרם לכמעט אופוריה בכיתה.


כשנגמרה ההפסקה של החמישים דקות שלנו ירדנו לשיעור אנגלית, שם חיכה לנו אנסין. המורה המחליף חילק את הדפים ואמר לנו להתחיל לעבוד. אחרי עשר שניות הגעתי לדף האחרון שבו נמצאות לא אחרות מאשר התשובות לאנסין. מכיוון שלא ממש התחשק לי “לבחון את עצמי” כמו שאר חברי לכיתה (שגם הם עלו על דף התשובות במוקדם או במאוחר) כתבתי את תשובותיי בסמיכות לתשובות בדף. כנראה שהמורה האינטיליגנטית הורידה אנסין מהאינטרנט ושכחה להוריד את דף התשובות מההדפסה. התוצאות היו משעשעות ביותר. אחרי האנסין היינו צריכים לכתוב מכתב תלונה, אבל מכיוון שלא הודיעו לנו על תרגיל כתיבה (ומכיוון שהתלמידים מצויים בנבכי הבירוקרטיה הבית ספרית קצת יותר טוב מהמורה המחליף) לא היינו צריכים לעשות אותו (אני חושב). אני דווקא חשבתי לכתוב מכתב תלונה על היסטוריה, אבל החלטתי שזה לא יהיה חכם. אני סתם אבזבז דיו.


לסיום היום הנהדר הזה, היה לנו פיזיקה, שם למדנו על דחייה ומשיכה בין חלקיקים טעונים. זה בערך מה שעשינו כל השני שיעורים. יותר טוב מזה – לא היה שיעור מתמטיקה היום, ולכן חלק מהכיתה יצא שמח ומאושר הביתה כאשר השמש עדיין האירה את הארץ. איזה כיף.


זהו זה להיום. מחר – כימיה, כימיה ועוד כימיה ולאחר מכן פעמיים מתמטיקה. אחרי זה אני יוצא מבית הספר וצריך לחכות לאוטובוס עם הילדוסים (ילדים דוסים) בתחנה. אתמול פורסם בעיתון שמותר לפוצץ חצ’קונים בשבת. אני חייב לראות איך זה השפיע עליהם (על שני הבוגרים מבינהם, כל ה-16 האחרים נראים לי בני 10 עד 12).


יום טוב (ומחר יותר טוב).


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 ל“תהיה חזק”
  • im a SIN
    30/10/2006 ב21:40

    אני קורא פה כבר מספר חודשים, ותמיד אמרתי שאולי אתה צודק כי את השיטות האמריקאיות אני אישית לא מכיר.
    אבל עכשיו אתה כאן בארץ ישראל והנה כרגיל אתה מתלונן על כל דבר שיש! אולי חלקם צודקים אבל מספיק!!! אתה טוען שהאמריקאים כל כך מטומטמים ושבכל דבר יש להם טעויות ואוליזה נכון אבל אתה בן אדם שלילי, רק מחפש את הרע בכל דבר! אז המורה באמת מטומטמת והשאירה את התשובות אז במקום להגיד תודה שיש לך אפשרות לתקן דברים אתה תתלונן על כמה שזה טיפשי ולא אחראי, למרות שגם לה מותר לעשות.
     
    ובטח עכשיו עדר הגרופיות שלך יכנסו ויתערבו בעניין, זה עדיף כי הטיעונים שלך גם ככה לא משכנעים.

    הגב
    • nadavs
      30/10/2006 ב22:29

      תראה לי משהו אחד חוץ משיעורי היסטוריה שאני מציג בו את הצד הרע באופן עקבי (חוץ ממשרד הרישוי, כי שם לא רק אני אומר שיש בלאגן נוראי).
      ברור שלמורה לאנגלית מותר לטעות, אבל לפי מה שסיפרו לי (ולפי מה ששמתי לב עד עכשיו) אחריות זה לא הצד החזק שלה. לא ממש ברור לי מה יש לי לתקן שם (להתקשר אליה ולהגיד "היי, שמת את התשובות לאנסין עם האנסין. להגיד לכולם שלא יסתכלו?").
      והאמריקאים הם אמנם עם של לא חכמים במיוחד (לפחות לא לפי איך שהם מציגים את עצמם), אבל גם שם לא הכל שלילי. בהחלט יש כמה דברים אמריקאים שאני אשמח מאוד שיגיעו לארץ ולאמריקאים יהיה רק טוב אם הם ייקחו כמה דברים מכאן.
      אני לא בן אדם שלילי, ממש לא. כל עוד משהו מתבצע בצורה סבירה (לטעמי) לא יהיו לי שום תלונות מיוחדות עליו. אבל אם משהו לא מתבצע נכון (ושוב, זה עניין מאוד סובייקטיבי) אני אציג אותו באור שלילי. אני בטוח שגם אתה לא רואה דברים שלא מוצאים חן בעיניך ואומר "וואו, הלוואי שזה יקרה שוב ושוב".
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.