נפלאות המכניקה

ערב טוב לכולם!


רק התחלתי ללמוד מכניקה לפני יומיים, וכבר גיליתי לה שימושים מרהיבים. לדוגמה, אחרי התבוננות מעמיקה, גיליתי שהכנסנו היום הביתה מכונה שלוקחת אוכל ומים ומנצלת אותה בשביל לא לעשות כלום. למכונה המופלאה הזאת קוראים חתול. כן, יש לנו חתול חדש.


אחרי חיפושים נואשים אחרי מחמם רגליים מגרגר, אתמול אמא שלי מצאה אחד. הוטרינר (שטיפל בכל חתול שהיה לנו, כולל החתול שקבור בארה”ב) התקשר אליה אתמול ואמר לה שהוא מצא איזה חתול שננטש ורוצים למסור אותו לפני החורף, כי הוא גר בחוץ. אמא שלי הגיעה אתמול, ראתה את המועמד וישר אמרה שהוא לא יישאר שם יותר מ-24 שעות. היום בבוקר נסענו אל רחוב גורדון בנתניה עם כלוב בשביל להכניס את המכונה העצלה פנימה. התברר שהחתול הזה נראה ושוקל כמו משאית קטנה. אחרי שהמוסרת ועוד כמה דיירים באיזור נפרדו ממנו, הלכנו לוטרינר כדי שיראה שהוא בסדר ואם יש צורך לתת לו טיפול כלשהו. הוטרינר בדק, החתול לא התלהב, אבל בסוף נקבע שהוא מסורס (למרות עדות גדולה מאחורה, התברר שהוציאו לו שני איברים, והשאירו רק את המעטפת). אחרי הבדיקה הזאת הוא עלה על המשקל, שם נקבע שהוא שוקל לא פחות משישה ק”ג. הוטרינר המליץ על טיפול נגד תולעים ונגד פרעושים, והחתול נלקח הביתה. אחרי חמש דקות של לחץ בהן הוא התחבא הוא נמשך לאוכל והתחיל לישון בכל מקום שהוא מצא. עכשיו הוא גם ישן, ואנחנו מעריכים שגם מחר, במהלך היום, הוא יישן.


ועכשיו למקום שיש בו כמה וכמה חתולים, הבצפר.


התחלנו את היום עם שני שיעורי מתמטיקה, בהם למדנו על מערכת משוואות עם שני נעלמים עם פרמטרים. ההבדל היחיד בינהן למשוואות עם נעלם אחד זה מספר הנעלמים. יש בספר גם מבחני בגרות לדוגמה, ומשום מה יש גם שאלות כאלה שם. יכול להיות שזה בגלל שזה המבחן הקל יותר של 5 יחידות. זה לא נראה לי שאלות שמתאימות לבגרות.


אחרי שעתיים מתמטיקה עברנו להיסטוריה, שם שוב שמענו על הסיבות למשבר (שמראות יותר ויותר שלאמריקאים אין שכל) ואיך הוא התבטא (נסגרו בתי ספר, אז היה להם עוד פחות שכל). ביום רביעי גם נלמד על רוזוולט, הנשיא שהמציא את הביטוח הלאומי האמריקאי, ובעקבות זה עשה לנו הרבה בעיות שהיינו בארה”ב.


אחרי ששמענו מספיק על האמריקאים, התחלנו שוב לשמוע על יחזקאל. הפעם הוא התבקש לקחת שני לוחות עץ, לכתוב עליהם המון דברים ולקרב אותם ביחד. בסוף יוצא שזה מסמל את איחוד ממלכת יהודה וממלכת ישראל. גם מסתבר שאפשר להשאיר בפרק הזה רבע מהפסוקים בלי לגרוע שום דבר מהמשמעות שלו. יש הם המון חזרות.


מהשיעור תנ”ך נדלג היישר לשיעור פיזיקה (תוך דילוג על שיעור חינוך, בו הכיתה מתלוננת על דברים, המורה מבטיחה לטפל בהם ואז כולנו חוזרים לכיתה א’ עם כל מיני משימות משונות מהמורה). בפיזיקה הפעם למדנו את החוק השני של ניוטון. מדהים כמה שמישהו יכול לחקור משהו בגלל תפוח.


זהו זה להיום (ואתמול). מחר אנחנו נוסעים לכינרת עם חברים, כי מזמן לא היינו באגם (וגם מזמן לא התראינו עם החברים האלה). מעניין אם נשארו שם עדיין חופים פתוחים או שהכל כבר הפך לפרטי.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה