Brand New Orleans

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
למרות שידענו את זה תמיד וזה רק הוכיח את עצמו מחדש שוב ושוב, אתמול היתה הוכחה גדולה מאוד לזה ששמו של נשיא ארה”ב הולם אותו – בוש. למי שלא יודע, בוש זה שיח (Bush), וזה בדיוק מה שיש לאדיוט הזה בתוך הראש. אתמול קראתי שבוש אמר שארה”ב לא צריכה סיוע אבל מי שרוצה יכול לשלוח דולרים (אפשר להמיר דרך הבנק הבינ”ל). היום אמר ראש השיח שאין מספיק סיוע. אולי המפגר לא מבין, אבל כשהוא אומר שהוא לא צריך סיוע הוא לא יקבל סיוע. לכל מדינה יש מספיק צרות משלה גם בלי לשלוח שטרות ירוקים למי שלא יודע לתכנן דברים. כעת, בעקבות הריסתה של העיר הם יחליפו גם את שמה. פעם בטח קראו לה Orleans. העיר אורלינס נהרסה, חודשה ונקראה ניו אורלינס. כעת, כשהיא הרוסה שוב, מן הראוי לקרוא לה בשם כמו Brand New Orleans, או לקרוא לה קתרינה. ולידיעתכם, ההוריקן הבא ייקרא על שם של זכר, אז תתחילו לחשוב על שמות.
והיום בבצפר:
בשיעור הראשון ראינו את כל הציורים המדהימים שכולם עשו ונשמתי לרווחה. היו ציורים הרבה, אבל הרבה יותר מפגרים. למדנו גם על ירושה בג’אווה והחלטתי שביום חמישי אני עושה משהו שייקרא TzavHaham. אין כמו לגרום לאמריקאים לשבור את השיניים.
בשיעור ספורט שיחקנו בפריזבי. שתי הקבוצות שיחקו לא רע, אבל משום מה הקבוצה שלי ניצחה חמש אפס. אפילו הייתי תפקיד חשוב (אך קטן) במשחק. למען האמת, לא נראה לי שחבריי לקבוצה ידעו שאני בכלל בקבוצה. לא נורא, אבל אני לא ממש אוהב את המשחק הזה. תוחזר השחייה לאלתר.
בשיעור מתמטיקה למדנו על גרפים, דומיין וטווח. אני עשיתי את שלי בישיבה בכיתה והתאפקות עזה לא לצחוק להם בפרצוף על השטויות שהם מדברים. לא חשבתי שהפיגור נשאר גם כשהרמה עולה, אבל מתברר שזה נכון.
השיעור ביולוגיה היה בדיחה אחת ענקית. למדנו על דבר מאוד מסובך, השיטה המטרית. כמו כן, למדתי שלמורה אין מושג בהמרות בין השיטות ובשיטה האנגלית בכלל. היא אמרה שמים רותחים ב-120 פרנהייט ואף אחד לא טרח לתקן אותה (זה 212). היא אמרה ש-32 מעלות צלסיוס זה שבעים ומשהו פרנהייט, למרות שזה 89. לאף אחד בכיתה אין מושג איך ממירים אינצ’ים לס”מ וכן הלאה. אני לא מאמין שאני צריך “ללמוד” את השיטה המטרית שאני יודע בערך מכיתה ב’.
בשיעור אנגלית המשכנו לקרוא וכמו כן נתנו את החיבורים שלנו. תלמידת השאלות עשתה את עבודתה נאמנה (לשאול שאלות שיגרמו למורה לדבר שעות על דברים לא נחוצים) ונתנה לשאר הכיתה קצת זמן לישון. נקווה שהחיבור יחזור עד יום שישי הבא, אני ממש רוצה לראות כמה צריך להתאמץ אצלה.
והספרדית היום היה שיא השיאים. התחלנו את השיעור עם מבחן האיי בי סי הספרדי. המורה אמר שהוא יבחר עשרה אנשים רנדומליים, וכמובן שאני תמיד רנדומלי אצלו. לאחר שסיימתי הוא אמר שעשיתי את זה כ”כ טוב שאולי הוא ייתן לי דאבל איי. התקדמנו בשיעור, הכל הלך כמו שצריך ואז הוא נתן לנו בוחן על ימי השנה ומספרים. חמש דקות לאחר שהגשתי לו את הבוחן הוא שאל אותי באיזה חט”ב הייתי. אמרתי לו שהייתי בישראל והוא כמעט התעלף. הוא לא הבין איך מישהו מישראל יכול לבוא לבצפר אמריקאי וללמוד ספרדית ככה. הוא מאוד התפעל וככל הנראה נרשמתי אצלו בפנקס כתלמיד טוב, ואיתו זה מחמאה גדולה בשבילי.
והנה ידיעה שהתקבלה זה עתה: אני נוסע מחר לסיקס פלאגס הוריקן הרבור. למי שלא יודע מה זה, זה הפארק מים שדבוק לסיקס פלאגס מגי’ק מאונטיין והוא כולל (לפי מקורות רשמיים) 23 מגלשות ומתקנים מגניבים. לפי תמונות (ומה שראיתי שהייתי במגי’ק מאונטיין), זה הולך להיות מאוד מאוד מאוד מאוד כיף.
בעקבות הידיעה אני אסיים את הפוסט (כי אין לאן לעלות) עם המשפט האמריקאי: “King Henry Died By Drinking Chocolate Milk”, ולמי שלא יודע מה זה, אלו האותיות של המידות המטריות (מקילו ועד מילי) בדרך שקל לזכור. אמריקאים, לכו תדעו.
יום טוב (מה טוב? מצויין!).
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “Brand New Orleans”

  1. הו, זה בלוג חביב מאוד, זה בטח מוזר להיות בארה"ב.. כאילו לא בשבילך, בשבילי, אף פעם לא הייתי בחו"ל…
    אגב, איך עושים את ה"שוחחו איתי?" זה מאוד, מאוד נחמד, והייתי מעוניינת לעשות את זה בבלוג שלי.
    שיהיה לך יום חביב.

    1. אחרי כמה שבועות זה כבר לא כ"כ מוזר.
      והשוחחו איתי זה סוד מקצועי. אני מצטער. אפשר להשתמש בכפתור הצ’טנגו ליד כינוי בעל הבלוג, זה עובד בדיוק באותה דרך.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה