מתן ומתן

ערב טוב לכולם!

עסקת שחרור החטופים מתקרבת לסופה ונראה ששוב עשו מביבי קרקס. אולי מדובר בפרזנטור נהדר, אבל מאחורי המילים שלו אין כלום. מדובר בנושא ונותן הגרוע ביותר במזרח התיכון. יותר נכון, מדובר בנותן ונותן כשמדובר בסיטואציה מלחיצה. כל מי שאמר שביבי מבין רק כוח צדק, ובחמאס מנצלים את זה עד הסוף.

העסקה עצמה היתה יחסית סבירה כשמדובר בסטנדרט הישראלי לשחרור חטופים, אבל כל מי שהעסיק פעם שיפוצניק יודע שהמשא ומתן לא נגמר עד שהשקל האחרון עובר. חמאס כל פעם הפרו את ההסכם קצת וניסו למתוח את הקו. ביום הראשון שחררו אחרי השעה ארבע. ביום השני ניסו לעכב והאיומים עליהם עבדו רק בשעה האחרונה. אתמול ניסו להעביר רשימה לא מקובלת וסיכמו רק בשש וחצי בבוקר. היום הסכימו לשחרר רק שמונה (בגלל שאתמול היתה “מחווה” של שני חטופים חינם עם אזרחות רוסית) וישראל הסכימה. אח”כ הודיעו שישחררו עוד שניים עם אזרחות רוסית כ”מחווה”, אבל מספר האסירים שישראל תשחרר עומד על 30, כלומר זו לא “מחווה”, זה ניסיון סחיטה מתמשך.

בזמן שחמאס סוחט את ביבי, סמוטריץ’ גונב מכולנו. התקציב השערורייתי שאושר בממשלה מראה שאסור לתת את משרד האוצר לנציג של מפלגה מגזרית. כל סיפורי הסבתא על המורות החרדיות לא מחזיקים מים, וניסיונות הסחת הדעת של “תראו, מרכז פרס!” הם עלבון לאינטליגנציה. הממשלה הזאת הוכיחה שהמפלגות הדתיות צריכות להיות מורחקות ממוקדי הכוח לפחות לעשור ולהצטנן. שיצעקו “אנטישמיות” עד מחר. לא יתכן שבזמן שאנשים נלחמים, נציגי המגזרים שלא נלחמים לוקחים להם את הכסף.

ומאחורי כל זה עומד, כרגיל, המאפשר בני גנץ. הוא בטח מהרהר לעצמו מה היה קורה אם היה מסרב ללפיד אי שם בפברואר 2019 ונכנס ללשכת שר הביטחון כבר במאי של אותה שנה. מעניין אם הוא גם תוהה איך סינוואר מצליח לסחוט את ביבי כ”כ טוב בעוד הוא, שהיה רמטכ”ל, קופץ שוב ושוב על רימונים ומציל את הנוכל הדמנטי שתקוע לנו כמו עצם בגרון.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “מתן ומתן”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה