הפסקת אש

בוקר טוב לכולם!

ברוכים הבאים ליום ה-19 של מלחמת “יושבים על הידיים”. לפני חמישים שנה, מלחמת יום כיפור התחילה בהפתעה גדולה והתנהלות לא משהו והסתיימה אחרי 19 ימים. לפני כמעט שלושה שבועות התחילה המלחמה הנוכחית בהפתעה גדולה והתנהלות לא משהו ועדיין נמשכת עם הפצצות מהאוויר והתנהלות לא משהו. למרבה הצער, במקום אנשים שמבינים משהו מהחיים שלהם ויודעים לעמוד מול האמריקאים, אנחנו “מונהגים” כרגע בידי אדם דמנטי, חסר קשר למציאות ובעל עמוד שדרה יותר קטן מזה של חילזון. אחרי כמעט שלושה שבועות עם האצבע בתחת, נראה שאנחנו בדרך להפסקת אש.

נכון, הצבא בגיוס שיא והפעילות הכלכלית כמעט נעצרה, אבל לא נראה שהאירוע הזה מתקדם לאנשהו. לביבי יש פחות ביצים מהחתול המסורס שלי וכל הסיפורים על כך שלצבא אין תוכנית לתקיפה בעזה לא מאירים אותו באור חיובי במיוחד. אם הם שקר (והם כנראה שקר), הוא מנסה כרגיל להפיל את האשמה על הצבא. אם הם אמת, הוא פישל לחלוטין בתפקידו מאז 2009, בטח לאור ההבטחה המצולמת שלו למוטט את שלטון חמאס. כמה אירוני שבסוף חמאס ימוטט את שלטונו של ביבי.

עוד אירוניה היא שממשלת הזדון שהתפארה ללא הרף ברצונה להביא ריבונות ומשילות איבדה בפועל שטחים לארגון טרור, יצרה רצועת ביטחון בתוך השטח שלנו ונותנת את ניהול המלחמה, פחות או יותר הסימן מספר אחת לריבונות, למעצמה זרה. האמריקאים מנווטים את התגובה הישראלית כרצונם וחסר החוליות שמקבל בטעות משכורת על היותו “ראש ממשלה” נכנע לכל תכתיב. בושה כזאת לא היתה הרבה זמן וספק אם תוכל לחזור. האיש הזה צריך לעוף מחיינו כמה שיותר מהר. מקווה שוועדת הבחירות כבר התחילה לגשש אצל עובדי המדינה כמה מהר הם יוכלו להתגייס למאמץ ואצל ספקיה בתוך כמה זמן יוכלו לשלוח לפה 12 אלף קלפיות.

אל תתפלאו אם הקבינט היום בערב יחליט להמשיך לשבת על הידיים בשביל לעשות הצגה כאילו אין הפסקת אש, אבל בפועל לשם אנחנו הולכים. הכניסה הקרקעית אולי תהיה חייל שמכניס אצבע מעבר לגדר. כשמדובר בביבי, צריך לראות מה הוא עושה (מתייעץ עם בריק שמתנגד לכניסה קרקעית) ומה אומרים שופרותיו (לא להיכנס). למילים שלו ממילא אין משמעות, כמעט. כשהוא עומד על הגבול עם לבנון ואומר שאם חיזבאללה יפתח במלחמה הוא יתגעגע למלחמת לבנון השניה, הוא בעצם אומר להם שמה שהיה עד עכשיו (ירי נ”ט כמה פעמים ביום והרג חיילים ואזרחים) זו לא עילה לפתיחה במלחמה, ואפשר להמשיך. עוד קצת מאמץ ונעמיק את רצועת הביטחון עד חיפה. אחרי הכל, זה מחיר הגיוני לשלם עבור הימנעותו של הפושע הדמנטי מלאשר בקולו פעולה שעלולה לגרום להרג חיילים. גם אם יכרות את הידיים לא יוכל לנקות את עצמו מכל הדם שיש עליהן ממילא.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

1 מחשבות על “הפסקת אש”

  1. אני מסכים עם רוב מה שכתבת וחושש מאוד שאכן פנינו מועדות להפסקת אש ולהצהרות של ביבי שהוא השמיד את החמאס (במיוחד שהשמועות אומרות שעוד כמה דקות הוא יודיע שהצלחנו להרוג את מוחמד דף) אבל אני חושש גם שהוא ישרוד גם את זה וימשיך להחזיק בתפקידו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה