חורף 23

לילה טוב לכולם.

אם הפוסט הזה היה נכתב עד יום שישי, הייתי מתאר בו את הנסיעה לירדן. יחד עם ההורים שלי, האחים ובנות הזוג (והבת שלי) נסענו לירדן, ראינו נופי מדבר מרשימים וחול אינסופי, נהנינו במלון ובים סוף ונחשפנו למדינה יותר מפגרת מישראל. כל זה נראה עכשיו כמו זיכרון רחוק. ביום שבת, בשעה 8:22, קיבלתי טלפון השכמה מאבא שלי שמתאר סיטואציה הזויה. ניסיתי להבין מההסבר שלו מה קורה, ניסיתי לקרוא אצלי בטלפון מה קורה ואז הדלקתי טלוויזיה. מכיוון שאנחנו בין המקומות הבודדים במרכז שלא זכו להשכמה בשש וחצי, לא היה לי מושג. הייתי בהלם מוחלט. חמישים שנה ויום אחרי פרוץ מלחמת יום כיפור, אחרי כל סיפורי הזוועה ששמענו שוב ושוב, גילינו שאנחנו חווים אותם מחדש.

בהתחלה, כשרק התחילו טפטופי המידע בטלוויזיה (שעדיין לא מספרת הרבה), היה ברור שעשרים ההרוגים שפורסמו היו הגזמה פראית למטה ואמרתי לעצמי ולחברי שבטח יהיו מאתיים עד סוף היום. ואכן, בשבת בערב דווח על מאתיים הרוגים. אחרי קריאת סיפורים בטוויטר (בלי סרטונים ותמונות, יש גבול למזוכיזם), הנחתי שהמספר יגיע ל-500. לא שיערתי שתוך יום המספר יגיע ל-900, עם סיכוי גבוה מאוד לעבור את האלף. היום הקשה ביותר בישראל מאז היווסדה, עם מספרים שמתקרבים לחצי מהרוגי מלחמת יום כיפור, וכל זה ביום אחד.

בשביל ההקלה הזמנית, חמאס ריחמו עלינו וביצעו את הטבח בשבת, כך שמטומטמי הביביזם לא יוכלו להגיב בטוויטר. עמית סגל, לעומתם, קיבל היתר מיוחד ללכת להגן על המתנחלים ולבלבל את המוח באולפן גם בשבת קודש. עם צאת השבת התברר שכל זה קרה כי יש בוגדים בשורות הצבא שרוצים להפיל את ביבי. זו כמובן סיבה הרבה יותר הגיונית מאשר להבין שצה”ל כשל קשות והדרג המדיני, שהתעלם מכל האזהרות שקיבל בחודשים האחרונים, נתפס עם המכנסיים למטה ובתקווה גם סופו של הליכוד והשותפות בהנהגה של הציונות הדתית מעבר למשרד לענייני ירושלים וג’ובים.

החלק ההזוי בכל הסיפור הוא המחשבה של ביבי שיש לו עוד עתיד פוליטי. גם אם מחר כל העזתים יזרקו את עצמם לים והרצועה תהפוך ללונה פארק, הוא יתפס כאבי המחדל הגדול ביותר מאז הקמת המדינה. אין ולא תהיה מחילה על הפשע הזה ובטח שלא על השקרים שהוא מספר. ההצהרה שלו לתקשורת, בה הוא מספר שכולם ראו עכשיו מי זה חמאס, היתה פשוט מופע שלא יאמן. הוא בעצמו טיפח את חמאס בשנים האחרונות עד כדי מתן אפשרות להעברת מזומנים באופן ישיר. אין גבול לציניות של האיש הזה. כשהמלחמה תיגמר, חבריו לליכוד צריכים להראות לו את הדרך החוצה. כשיגיעו הבחירות לכנסת ה-26, מספר פתקי מחל בקלפיות צריך להיות קטן ממספר ההרוגים. אין מחילה לפושעים האלה, ולא תהיה לעולם.

שמרו על עצמכם.
יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “חורף 23”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה