מסרבים להבין

צהריים טובים לכולם!

הפיכת רוטמן ממשיכה לדהור קדימה ובתגובה לכך המחאה מתרחבת. לביבי ושותפיו לפשע לא באמת איכפת מצעקות וחסימות כבישים, הם חסינים לזה. גברת שמוליק מטיילת במרוקו, חברי הציונות הדתית מנוסים בהפגנות וחסינים להיגיון וחברי הליכוד המכנים עצמם “בכירים” משמשים בימי גל החום הנוכחיים לניקוי תריסים. אף אחד לא באמת מזיז להם, חוץ מהצבא. ביבי כנראה חושב שכישלון צבאי ירשם על שמו (כמו שהוא עשה לאולמרט) ומנסה להימנע מכך. מנהיג שפוי היה עוצר את החקיקה כדי להציל את הצבא, אבל נראה שפרשן הארץ, יוסי ורטר, יותר בכיוון. ביבי יתן לצבא להתרסק ויאשים את הכישלון במלחמה על “סרבנים”.

כפי שכבר הוסבר מאות פעמים למשבשי המילים השקרנים, אין כאן סרבנות. מדובר באזרחים שאי אפשר לכפות עליהם שירות צבאי. על איש מילואים שמסרב להגיע לצו חוקי אפשר להטיל סנקציות (בלי להתייחס כרגע לשאלה האם זה חכם). על איש מילואים שמסרב להגיע להתנדבות (כלומר מילואים מעבר למספר ימים מצומצם המוגדר בחוק) אי אפשר לעשות כלום, ואנשי המילואים המדוברים הם בדיוק אלה. אין שום סנקציה חוקית שאפשר להטיל עליהם, אז קוראים להם “סרבנים”, “משתמטים” ושולחים אותם ללכת לעזאזל.

בזמן הזה גם מנסים בגוש הימין ליצור תמונת מראה למתנדבים שמפסיקים להתנדב ומכריזים שצריך לשנות את שיטות המיון בצבא. בסתר, יש גם כאלה שתוהים איך הגיעו למצב שבו “השמאל” (כלומר אלה שמתנגדים לדיקטטורה דתית ומשיחית, בלי קשר לעמדות ימין ושמאל קלאסיות שהיו כאן לפני חורבן המילים של ביבי) מחזיק בכל עמדות הכוח האלה. התשובה היא לא היועמ”שית, לא מפא”י,  לא אלטלנה ולא הסזון. התשובה היא שגוש ה”ימין” הנוכחי מורכב בחציו מאנשים שפטורים לחלוטין מגיוס (ולאלה שמתגייסים יש השכלה שבקושי מתאימה להכנת קפה), אנשים שהשיגו לעצמם מסלול מקוצר ומפנק עם מכינה צמודה (ומחזיקים מעצמם כאילו כל הצבא עומד עליהם) ואנשים שמגיעים ממעמד סוציו-אקונומי לא גבוה, כך שההשכלה שלהם בתחומים הרלוונטיים לטייס ומודיעין לא בשמיים. כמובן שיש גם אנקדוטות על תומכי דיקטטורה דתית שהגיעו למוקדי כוח, אבל עם אנקדוטות לא בונים סטטיסטיקה.

בסוף, הכל תלוי בשאלה מה ביבי רוצה, ולאף אחד אין תשובה לכך, מכיוון שמדובר באדם שלא יודע לקבל החלטות. מדובר באיש מכירות, שחקן מבריק שבטעות הגיע לתפקיד ונתקע שם כמו עצם בגרון של כולנו. מדובר באדם לא צפוי שמטרלל את כל המערכת ומשקר יותר משהוא נושם. אפילו קשה לו להודות בציבור שמצב בריאותו לא מושלם ולכן הדוברות שלו הסתבכה בשקרים של עצמה על התייבשות שנגמרה בהתקנת הולטר. יום יבוא ונהנה משלטון שעובד גם בשביל האזרחים ומנסה לקחת את המקום הזה קדימה. כולי תקווה שלא עברנו את נקודת האל חזור.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “מסרבים להבין”

  1. לדעתי מה שלא מבינים הוא שכל מהות ההפיכה המשטרית נועדה לכך שבני האיוולת לא יפלו אף פעם חעל כן “התקווה שיום יבוא ונהנה משלטון שעובד גם בשביל האזרחים ומנסה לקחת את המקום הזה קדימה”. – קרובה לצערי הרב להיות תקוות שוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה