קוד משכורת

בוקר טוב לכולם!

אחרי הגשת התיקונים לתזה למנחה (בתקווה שתאשר אותם בקרוב ואוכל להגיש לבית הספר למוסמכים), וצפיה במשכורת שלי הולכת למטרות לא ראויות כמו “מס הכנסה”, הגיע הזמן לטפל בחוצפה שנקראת “עמלות בנקים”. כאילו לא מספיק שהבנק מרוויח ריבית על העו”ש, הם גם לוקחים כסף על העברות, על פנקסי צ’קים ועל זה שלא עשינו כלום (עמלת מינימום). מכיוון שבנוסף לכל הכיף הזה התלווה גם יחס מזעזע כשהגעתי לחדש את הערבות הבנקאית לשכר הדירה, החלטתי שאי אפשר להמשיך ככה והגיע הזמן לחפש בנק אחר שיתנהג יותר יפה לחשבון המשותף שלנו.

את המסע המעצבן הזה התחלתי בשליחת הודעות לכל הבנקים על כך שאני מעוניין לפתוח חשבון חדש ללא עמלות כלל. דיסקונט חזרו אלי מיד ולאחר ששמעו את הסיפור קורע הלב שלי אמרו שאי אפשר לתת הנחה בעמלות כי זה חשבון משק בית ולא חשבון משכורת. התשובה לשאלה “אבל למה?” היתה, בסיכום נמרץ, “ככה”. מאוכזב, המשכתי לשלוח הודעות לבנקים בתקווה שמשהו טוב יצא. הבנק השני שהסכים לענות היה בנק יהב, המפרסם את עצמו כבנק ללא עמלות לכל מי שיודע איפה תעודת הזהות שלו. למרבה הצער, גם הם החליטו שצריכה להיכנס משכורת, והשיחה עם הנציג במוקד כמעט הגיעה לצעקות כששאלתי “אבל למה?” והוא ענה “כי ככה המערכת בנויה. עדיף לי שתקבל משכורת של 5000 שקל ולא תעביר 20 אלף שקל”. משום מה, חזרה אלי נציגה אחרת מהמוקד שלהם שאמרה שזה כן אפשרי, אבל מנהל הסניף המקומי, שקיבל את הפניה שלה, כיבה את ההתלהבות והודיע חגיגית שלא יקום ולא יהיה. כששאלתי “אבל למה??????”, הוא אמר שבחשבון משכורת “יש פעילות”, כלומר מדי פעם יש מינוס, לוקחים הלוואה ומשהו זז, “כי אחרת, איך הבנק ירוויח?” (מממ… אולי מהעו”ש שלי שהוא מלווה לאחרים?). ניסיתי להסביר לו שבחשבון המשכורת שלי יש פחות פעילות מבמוח של אלמוג כהן, אבל זה לא שכנע אותו. אולי אין להם עמלות בתנאים מסויימים, אבל אין להם גמישות כלל.

הבא בתור שעלה על הגריל הוא הפועלים, השודד הנוכחי. אמנם היחס בסניף היה מזעזע, אבל אני ממילא לא מגיע יותר מדי ורק רוצה שיפסיקו לקחת לי כסף על כלום. כל ניסיונות השכנוע נכשלו ונפרדנו כשאני אומר “אין בעיה, נמצא בנק אחר לעבור אליו”. נציגת השירות, שכנראה ממש לא מעניין אותה איפה אני מנהל את החשבון, אמרה “שיהיה לך יום מקסים” וביקשה שאדרג את השיחה. אולי כשנתחיל את תהליך ההעברה הם יזכרו שבעצם כן כדאי לשמור על לקוחות שלא נכנסים למינוס.

הבשורות המוצלחות יותר הגיעו היום. אחד מדיסקונט, שדווקא כן היו פתוחים לשמוע על הנושא אחרי שהתברר להם שאשתי עובדת במקום שיש לו הסדר איתם והשני, באופן מפתיע, מבנק לאומי, הידוע בדרך כלל כבעל גמישות של קרמיקה. עכשיו רק נותר לבחור את המנצח מבין שניהם ולהעביר את הפעילות החוצה מהעושקים החצופים באדום.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

5 מחשבות על “קוד משכורת”

  1. אין בין הבנקים באמת תחרות והם לא באמת “רבים” עלינו כלקוחות וךא באמת מתאמצים לתת שירות כפי שהם מפרסמים. אין באמת פיקוח יעיל ומשמעותי על הבנקים (כמו שאין באמת פיקוח על חברות הביטוח ). כל אחד מהבנקים גוזל מאיתנו בדרך מעט שונה אבל כולם מרוויחים עלינו ובגדול. פה ושם אנחנו מצליחים לשפר תנאים אבל בגדול: שיהיה לכם בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה