היתממות קדושה

בוקר טוב לכולם!

השבוע גילו עוד כמה אנשים את המציאות. התברר שלמרות שזו ממשלת “ימין מלא מלא” ומשקפת את מלוא העוצמה היהודית, עדיין אפשר לירות רקטות על היישובים הקרובים לעזה וחמור מכך, לירות יותר מאשר בזמן “ממשלת האחים המוסלמים”. הטרגדיה הזאת, של חשיפה למציאות, גרמה לעוד נציג של מפלגת דורשי היחס להביך את עצמו (שוב, מדובר במומחה) ולהצטלם כשהוא נותן הוראות בימוי למישהו שאמור “לתקוף” אותו. חברי הקואליציה הזאת מתחרים מדי שבוע מי יהיה יותר מביך, והתחרות הולכת ומסלימה. הכנסת העשרים, עם אורן חזן, נראית כמו מופת של התנהגות מול הפסיכוזה המתרחשת מול עינינו. היעדרה של בל”ד, שתמיד ידעה לספק חברי כנסת עם אמירות אידיוטיות מהאופוזיציה, מביא לכך שחברי הקואליציה מספקים את האמירות האלה לפעמים על בסיס שעתי.

מעבר לשר לבכיינות לאומית, מי שעוד מכחישים את המציאות הם החרדים שלא מבינים מה ההפיכה המשטרית עוררה כאן. החזירות שהפגינו במהלך המו”מ הקואליציוני, ההתחרפנות של גפני וחוק הגיוס שעולה עכשיו, כשהעצבים רופפים, מוציאים את הציבור היצרני מדעתו. לא רק שלציבור המשלם נמאס, גם הגיע משבר כלכלי עולמי המלווה בעליית ריבית. אחד השווקים היחידים בהם החרדים צריכים להתמודד עם המציאות בלי להסתמך על אחרים הוא שוק הדיור. כך, מי שלקח הלוואה שתפסה לו מראש חלק גדול מההכנסה מגלה שההלוואה צמחה עוד יותר וכעת נוגסת ברוב ההכנסה. חברי הכנסת החרדים, עם כל רצונם הרע, לא יכולים לעשות יותר מדי. מענקים מיוחדים לחרדים אי אפשר לתת ובריבית אי אפשר לגעת. נותר להם רק להציק לחילונים כדי לשלהב את הבייס.

לשמחתם הרבה של חברי הכנסת החרדים, בליכוד תמיד יש מי ששמח לעזור איפה שלא צריך. למשל שר הכלכלה המופלא, ניר ברקת, שלא ברור איך הצליח לנהל את ירושלים (כלומר כן ברור, הוא התגאה בכך שהיא ירדה בדירוג הסוציואקונומי), הציע להטיל פיקוח על מחירי קוקה קולה כי החברה המרכזית למשקאות היא מונופול. מדובר בהזיה רצינית ובאחד הפלופים הכי גדולים של “הליברלים בליכוד” ושאר קבוצות הפנטזיונרים. ההשפעות של פיקוח מחירים ידועות לכל – או שהמוצר יהיה יקר (וכבר עכשיו הקולה בישראל יקרה מאוד) או שיהיה מחסור (כמו בביצים, בחמאה ובלחם האחיד). גם אצל חובבי הפיקוח לא ברור שיש הצדקה “מוסרית” לפיקוח על קולה. מדובר במוצר מזיק לכל הדעות שיתרונו היחיד הוא הטעם (הנהדר). פשוט הזיה מוחלטת מצד ברקת, המועמד המוביל בסקרים לרשת את ביבי.

הציבור החרדי בישראל בדרך למשבר קשה מאוד, במיוחד אם הציבור החילוני סוף סוף יתעורר ויתבע את שחרורו מעול משעבדיו. החרדים יכולים להיתמם עד מחר ולהגיד “מה כבר עשינו? אנחנו רק רוצים לשמור על אורח חיינו!”, אבל משהו נשבר בציבור. המשבר הכלכלי בתוספת התנתקותם הכפויה ממדינת הרווחה תוביל למשבר ענק. צווחות ה”אנטישמיות” המשמשות כקו הגנה ראשון (וזה מגיע מאנשים שציירו את בר לב כתולעת) ושאלת “מה עם הערבים?” המגיעה כקו שני כבר לא עובדות. להיות חצופה ולהגיד “אני אשלח את הילד לצבא אם הוא לא יתאים לישיבה” ולא להבין מאיפה הכעס של החילונים (שלא מציעים להם אפשרויות מלבד להתגייס) זה ניתוק מהמציאות. לגלגל עיניים ולהגיד “זו הכרעת הרוב” כשזה נוח ולצרוח על שמד כשרוב אחר קובע אחרת או, בשיא החוצפה, להגיד שהחרדים מתנדבים וזה תורם יותר משירות בצבא ובלעדיהם לא היתה פה קבורה ואיסוף גופות (ואני כבר לא מדבר על “לימודי התורה שומרים עלינו”) זו כבר חוצפה מדרגה אחרת. ביקרתי בכמה וכמה מדינות, בחלקן יש אוכלוסיה חרדית קטנה מאוד או שאין בכלל. באף אחת מהן לא היו גופות ברחוב בגלל מחסור במתנדבי זק”א.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “היתממות קדושה”

  1. על השטות של ברקת אני שומע כאן לראשונה. אבל זה הגיוני בממשלה שההישגים העיקריים שלה הם ביטול המיסים על כלים חד פעמיים ועל משקאות ממותקים…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה