הפיכה הפוכה

צהריים טובים לכולם!

השבוע בקושי התחיל וכבר קיבלנו מנת טמטום גדושה בכל טוב. הפעם, לכבוד פורים, גילינו על ההפיכה הצבאית ההפוכה. בדרך כלל נהוג בהפיכה צבאית שהמשרתים בצבא משתלטים על השלטון בכוח. הפעם, לפי מיטב הגאונים, ההפיכה הצבאית מתרחשת מכיוון שיש אנשים שמסרבים להתייצב לשירות. לפי הלוגיקה הזאת ישראל עברה הפיכה צבאית כבר מזמן, הרי חלק לא מבוטל מהממשלה הזאת ומחברי הקואליציה אפילו לא התגייסו.

בינתיים, אפילו בלי חוק הגיוס, נראה שהצבא מתפרק. צה”ל בונה על חלק מהאנשים שיבואו למילואים ויבצעו משימות כאלה ואחרות, אבל כשהממשלה משחקת באש והופכת את אותם מילואימניקים לאזרחים סוג ב’, הם מתחילים להתעצבן. כנראה שמישהו שכח שאנשי מילואים הם בסופו של דבר אזרחים ואי אפשר להתעסק איתם בכלים הרגילים של הצבא (דין משמעתי ואיומים בכלא). בצה”ל מבינים את זה, אבל בממשלה, שאחראית על צה”ל, יש יותר מדי אנשים שרגילים לקבל הוראות מאחרים ולא מבינים איך מישהו יכול להגיד “לא”.

בשלב הזה לא ברור איך האמריקאים חוששים מתקיפה ישראלית באיראן. כרגע אין לצבא את כוח האדם המתאים ואת התמיכה הציבורית למהלך כזה. אם ביבי ינסה להורות על תקיפה כזאת, הוא יגלה מה זו סרבנות אמיתית. יש הבדל בין חיפוש טייס לבואינג 777 (כי נורא חשוב להשכיב את המושב עד הסוף בטיסה של שלוש שעות) לחיפוש מספיק טייסים שמוכנים לסכן את חייהם בשביל משהו שכבר לא ברור להם מהו.

המחאה הנוכחית חושפת שוב את הבעיה בממשלה הזאת, בעיה שהיתה ידועה כבר בנובמבר: אין לה עתודות מקצועיות. הציבור המוחה, שהוא ברובו הציבור שהצביע למפלגות האופוזיציה, הוא גם הציבור היצרני בישראל. זה הציבור שמחזיק את ישראל על כתפיו ובלעדיו דברים פשוט לא יזוזו פה. עם כל הכבוד למצביעי ש”ס ויהדות התורה, גם ביבי יודע שאם הם ישבתו לא יקרה שום דבר מיוחד, אבל כשהצד המתנגד לו שובת או אפילו מאיים בסרבנות דברים מתחילים להתפרק לו.

יש עוד חודש עד פסח, כלומר יש לביבי קצת פחות משלושים ימים להחליט מה תהיה המורשת שלו. האם היא תהיה חורבן מוחלט של ישראל או רק 80%. אין יותר טוב מזה. הנזק הגדול כבר נעשה, התקדימים כבר הגיעו. הוא יצטרך להתפטר ולשאת נאום מאוד רציני כדי להוריד את הלהבות והנזק שהוא גרם, אבל אחרי הנאום ההזוי והשקרי שלו מלפני כמה ימים, הסיכוי לזה הוא אפס.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “הפיכה הפוכה”

  1. אף אחד לא יוציא מפה כלום באמת. הכסף שלהם מזמן באיי קיימן ומי שמעסיק פה עובדים זה או כי כדאי לו או כי פה אין לו תחרות.
    אותו דבר לגבי “משרתי המילואים”. שנינו יודעים שכמעט כל מי שמשרת היום ימשיך גם מחר. זה הרי ברור. הלוא מדובר באנשים קדושים פינת פראיירים והם לא יפסיקו. הקרביים הם מילא כולם ביבי והסייבריסטים ימשיכו לעשות שם קריירה על חשבוננו. הכל שטויות ויחזור לקדמותו מהר ממה שאתה חושב.
    לגבי החרדים והצבא המקצועי אני מסכימה אתך. זה יתפוצץ, ויכאב לכולם, אבל בסוף זה יהיה לטובה.

    1. יכול להיות שאת צודקת לגבי משרתי המילואים, אבל ברגע שהעניין הופך לפומבי, להרבה יותר אנשים נוח להגיד “עד כאן” בלי שזה יחשב כחריג או סוג של מרד.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה