שביתה בכוח

צהריים טובים!

השבוע התקיימה שביתת מחאה בעקבות התקדמות ההפיכה המשטרית של ביבי, לוין ורוטמן. גם אני תכננתי לשבות (כלומר לכתוב את התזה), אבל לטכניון היו תוכניות אחרות. ביום הזה נקבע מבחן באחד הקורסים שאני מתרגל, ואם הייתי אומר להם משהו על שביתת מחאה היו שולחים אלי הביתה סוכנים של הוצאה לפועל ומבקשים חזרה את המשכורת. אלא שיום לפני זה מישהו אחר סידר לי שביתה כזאת במחיר די גדול. אותו מישהו פרץ למחשבי הטכניון, התקין עליהם תוכנת כופר שהשתלטה על כל הרשת ודפק אותה לחלוטין. מחוסר אונים, הטכניון דחה את הבחינות של שני ושלישי השבוע לתחילת סמסטר אביב והשאיר אותי בבית.

אין לי מושג מיהו אותו גורם עלום שעשה נזק אדיר לטכניון (וגם לי אישית, כי הפרש הזמנים בין מועד א’ ל-ב’ יהיה קטן מאוד), אבל המכתב שהוא השאיר יותר מרומז על מישהו מבפנים. הגישה לטכניון מבחוץ ממילא דורשת הזדהות חזקה (יותר משם משתמש וסיסמה), אז נראה שלמי שעשה את זה היתה גישה פיזית או אפשרות להזדהות כזו. בשיחה עם חבר אמרתי, בבדיחות הדעת, שכדאי לחפש פרופסור למדעי המחשב שלא קיבל קביעות. מניח שזה כרגע כיוון החקירה, כולל בדיקה של אנשי סגל נוכחיים ולשעבר מול דיווחי הנוסעים היוצאים של רשות האוכלוסין. יהיה מעניין לראות מי עומד מאחורי זה.

בירושלים התקיימה בזמן הזה הפגנה די מרשימה, ככל הנראה מהגדולות שנראו כאן. אנשים הוכיחו שהם לא בהכרח פראיירים ואם דורכים עליהם ודוחפים אצבעות לעין בכוח, הם נלחמים חזרה. אמנם הרצוג עשה פיגוע רציני בלב המחנה הליברלי בארץ עם ההצעה שלו שהיא בערך הצעת רוטמן מינוס כמה דברים קטנים, אבל לפיד וגנץ לא נפלו בפח. נראה שרוטמן ולוין כן מוכנים לדיון כלשהו ורק מחפשים להאשים את הצד השני, בעוד גנץ באמת חושב שיש עם מי לדבר ולפיד בטוח שאין וסתם מעלה דרישות מוזרות.

לא ברור אם ההתנהלות ההזויה של רוטמן ולוין היא חלק משיכרון כוח או ההבנה של כל הצדדים שהממשלה הזאת לא תחזיק. הרי בארבע שנים היה אפשר להעביר את כל החקיקה הזאת בטפטופים ולקבל לפחות חלק ממנה אם היא תיפול או שביבי יתקפל. במקום זה רצים מהר להספיק הכל, מעירים את המחאה ומסתבכים עם גופים פיננסיים ברחבי העולם. זו התנהלות של מישהו שלא חושב שהוא יספיק או שלא חושב בכלל.

הממשלה הזאת עושה בהחלט סימני התפרקות, אבל לא חושב שכדאי לבנות על זה. הצרות העיקריות הן בן גביר והחרדים, אותם קשה ליישר לתלם. בן גביר צריך להראות לבוחרים שלו שהוא עושה משהו ואפילו הם לא מספיק מטומטמים כדי לחשוב שהפסקת הפיתות הטריות בבתי הכלא תשכנע מישהו להימנע מפיגוע (או שנקבל את אינתיפאדת הצליאקים). החרדים הם כמעט מונופול על המצביעים שלהם (יש תחרות מול בן גביר, אבל הוא מוכיח את עצמו כחסר תועלת). שני אלה עלולים לעשות צרות אם המציאות לא תתיישר לפי הדרישות שלהם, והיא לרוב לא מתיישרת.

נראה שבשבוע הבא תהיה עוד שביתת מחאה אותה אוכל לנצל לסיום התזה, כתיבת מאמר נוסף וחופשה מהסטודנטים שהתבקשו לא להשתמש במערכת המיילים של הטכניון. ממילא המבחן הבא שלהם איתי יהיה באמצע מרץ, אז יש להם דאגות אחרות.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “שביתה בכוח”

  1. כל הכבוד למוחים, אם כי חלק קצת מגזימים (כל הדיבורים על רצח ומלחמת אזרחים ממש לא לעניין).
    לבן שלי נדחתה בחינה ברגע האחרון בגלל ההאקרים האלה… מעניין מה שאתה אומר על כך שזאת עבודה מבפנים.
    בהצלחה לך ולכולנו

  2. איך יכול להיות שאין לטכניון גיבוי שאפשר להתקין? זה אמור למחוק מקסימום יום עבודה אחד של הטכניון (לא שאני מזלזלת) אבל נשמע שעשה יותר נזק מזה.
    כל הכבוד למי שהלך להפגין. מעודד שלאזרחים אכפת ממשהו.

    1. אין לי מושג מה סיפור הגיבויים בטכניון, אבל המודל שוחזר שבועיים אחורה, אז כנראה אין גיבוי יומי.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה