עולים צפונה

צהריים טובים לכולם!

זהו, זה עוד מעט נגמר. בסופו של דבר ביבי הצליח להרכיב ממשלה ולחתום על הסכמים קואליציוניים. ההסכמים מאוד ברורים – קריאת כתבי קודש יהודיים תהיה העדיפות העליונה ואנשים שיקדישו את חייהם לנושא יהיו פטורים מחובות אזרחיים ומעבודה לצורך פרנסה. שאר האזרחים יצטרכו לעבוד ולייצר תוצרת אמיתית כדי לקיים את קוראי כתבי הקודש, וכל ביקורת על אורח החיים הנצלני הזה תקבל מיד חותמת “אנטישמיות” ותתוייג כשנאה.

להגנתם של החרדים, אפשר לומר שהם מודעים לסנטימנט כלפיהם בציבור החילוני. זאת בניגוד לסמוטריצ’ים שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת. שתי הסיבות בגינן סטרוק ורוטמן העלו את נושא חוק האפליה הן התנשאות (רגשותיהם הדתיים עליונים על כל רגש אחר) וחוסר מודעות לאיך אחרים תופסים אותם. במילים אחרות, ביטול חוק האפליה בצורה אותה הם הציעו תנשך אותם בישבן מאוד מהר. כשאותה “חירות” שרוטמן ממהר להגן עליה תופנה נגדו ונגד חובשי כיפה אחרים, הוא יתחיל ליילל שזו לא כוונת החוק ולחילונים אין רגשות דתיים.

ובכלל, ההתעסקות בחוק האפליה היא טמטום בל יתואר של סטרוק ורוטמן, משהו שיכול להגיע רק משיכרון כוח בלתי נשלט. בעל עסק שמקבל הזמנה שלא מתאימה לו מסיבה כזו או אחרת יכול לבקש יפה מהמזמין למצוא מישהו אחר. לא חסרים בתי דפוס ואולמות אירועים. אם עושים את זה פומבי ואידיוטי, זה יכול להגיע לתביעה. ההשפעה של החוק אמורה להיות מינורית, אבל השתן שעלה לראש גורם להם לצאת בהצהרות חסרות ביסוס. מי שיאפשר אפליה על בסיס זהות המזמין ולא על סמך העבודה המוזמנת עלול לגלות שגם הוא לא אהוד במיוחד.

המבחן הגדול של הממשלה יהיה בביצוע. אם הסיכומים המופרכים מאוד ישארו רק נייר חסר משמעות, ניחא. אם יקיימו אפילו עשירית ממה שמובטח שם בתחום הביזה הסקטוריאלית ולימודי הבורות של הטקסטים היהודיים, היום הזה יזכר לנצח כיום שבו ישראל עשתה את הצעד הראשון והמשמעותי מאוד לכיוון הפיכתה ללבנון.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

6 מחשבות על “עולים צפונה”

  1. בתגובתך בפוסט הקודם אמרתי שניתן ליצר חשמל יעיל יותר (פחות מזהם ויותר זול) ללא חילול שבת אלמלא התנגדות חב’ החשמל, ואתה אמרת שזה בולשיט טהור.
    אני באמת לא מבינה בזה כמעט וניזונה מהדברים שנאמרו למשל כאן https://www.maariv.co.il/jewishism/Article-965609. לא מצאתי שום ביקורת עניינית על העניין. אשמח שתסביר למה טענותיו שגויות.
    אני מגיבה פה כי האתר שוב לא מאפשר תגובה על תגובה (וגם על הפוסט הזה לא קיבלתי עדכון במייל…)

    1. ייצור בגז כבר מתקיים והמטרה היא להעביר את כל הייצור לגז בסופו של דבר, כך שאם זו המטרה הגדולה (כי ייצור בגז לא מחלל שבת ובפחם כן? קטונתי), זה ממילא בדרך. אנרגיות מתחדשות כמו שמש ורוח הן לא יעילות (מבחינת ניצול שטח, מבחינת עלות ללא סבסוד) ומאוד לא אמינות (ניתן להפיק אנרגיה מהשמש פחות מ-50% מהזמן, והאגירה יקרה מאוד).

      אם כל המטרה היא להקים ועדה כדי לדון במובן מאליו (מעבר לייצור בגז), מילא. אם רוצים לבזבז לנו כסף על מתקנים סולריים ומתקני אגירה, כדאי שיזכרו שחלק גדול ממשלמי החשבון לא ישמחו לתוספת שבת.
      nadavs

  2. לא, בכתבה שקישרתי אליה הוא טוען שהיצור בגז הוא אוטומטית ולכן מותר בשבת, אבל לטענתו הלובי של חברת החשמל מסרב לעבור לגז באופן בלעדי כי זה יגרום לפיטורין בח”ח. אני באמת לא יודעת אם זה נכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה