עגלה מלאה ומתנשאת

בוקר טוב לכולם!

המו”מ הקואליציוני ממשיך להימרח לאיטו, אבל ממה שמסתמן עד עכשיו נראה שמטרת העל של המפלגות הדתיות למינהן מושגת – פירוק מערכת החינוך הממלכתית ושאיבת כספים אינסופית למערכת החינוך הפרטית של כל זרם, כך שחלילה לא יצטרכו לצאת מהגטו. אחרי שתקעו אצבע בעין עם המימון, החליטו גם לתקוע אצבע בעין מבחינת זרם החינוך הלא מוגן היחיד – החינוך הממלכתי, זה שתמיד חשוף לשגעונות השר התורן. לחרדים יש את האוטונומיה החינוכית שלהם, לדתיים יש את האוטונומיה החינוכית שלהם (עם השם המטעה “ממלכתי-דתי”, כי זו בפועל אוטונומיה דתית), לערבים יש את המערכת שלהם (שלאף אחד לא ממש איכפת ממנה). רק לחילונים אין זרם שלהם, אבל יש המון עגלות מלאות שמנסות לדחוף להם “ערכים” דרך הזרם הממלכתי.

מעבר להשתלטות על החינוך הממלכתי, הממשלה הבאה מנסה גם לגדר היטב את הגטו החרדי כך שאף אחד לא יצא ממנו. מעבר לפטור משירות צבאי, הולכים שם על הפרנסה העיקרית של העובדים החרדים: חינוך. ההבטחה של ביבי להגדלת תקציבי בתי הספר שלא מלמדים כישורים חשובים הולכת כנראה להתממש כך שגם שכר המורים בבתי הספר הלא מפוקחים יגדל. זה יגדיל את התמריץ לעבוד בהוראה וכך ישאיר את החרדים כלואים בגטו. הם יוכלו לגלגל עיניים ולהגיד שהם עובדים ומשלמי המיסים יוכלו להסתכל בתלוש ולראות שעובדים עליהם.

אצל המובסים בבחירות מסתובבת בזמן האחרון הזיה שהרצוג, מהנחשים הגדולים בפוליטיקה הישראלית, יסרב לבקשת הארכת המנדט של ביבי. להערכתי מדובר בהזיה הדורשת טיפול כמו הזיית גנץ יהיה ראש הממשלה של הבחירות האחרונות. אין שום סיכוי שהרצוג יסרב להארכה הזאת, בטח לא כשהיא חסרת תוחלת. גם אם יעשה זאת, הוא יכול להעביר את המנדט למישהו אחר, חסר סיכוי, שישרוף לנו חודש או להעביר את המנדט ישר לכנסת כך שביבי יקבל הארכה בפועל של חמישה שבועות. הממשלה הזו תקום, השאלה היא כמה מעורו של ביבי יפשטו השותפים הטבעיים.

ולסיום, הסמסטר בטכניון ממשיך במלוא המרץ וכך גם חיפוש העבודה. בשבוע הבא יתקיים יריד התעסוקה וכבר סימנתי שם כמה אפשרויות. אמנם אצטרך להגיע לטכניון במיוחד, אבל אחרי שלא עבדתי אתמול (כי הצלחתי לחטוף קלקול קיבה שני בפחות מחודש), אני ממילא צריך להגיע ברביעי כדי להחליף את המתרגל שעזר לי.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “עגלה מלאה ומתנשאת”

  1. בתור בוגר של 10 שנות חינוך ממלכתי דתי (ועוד שתיים ממלכתי) אני יכול לומר שבממלכתי דתי לומדים כמו בבממלכתי עם תוספות. או לפחות כך היה כשהייתי בבית הספר לפני הרבה שנים…
    לא שמעתי את הסיפור על הרצוג. נשמע בערך כמו ההזיה של טראמפ שפנס לא יאשר את הבחירה של ביידן…

    אני נדהם לראות כמה מצליחים לסחוט את ביבי. תמיד ידעתי שהוא “סחיט” אבל זה מוגזם

    1. לא טענתי לגבי התכנים עצמם, אלא על כך שמדובר באוטונומיה ששר החינוך כמעט לא יכול לגעת בה (כי יש “מועצה מייעצת” שמסננת החוצה כל מה שלא מתאים לה). בחינוך הממלכתי הרגיל אין את זה והשר יכול לדחוף מה שהוא רוצה.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה