סחיטה גלויה

ערב טוב לכולם!

אתמול התחילה סוף סוף מערכת הבחירות, אחרי חגים ארוכים ומתישים. בתשדירי התעמולה הראשונים (והודעת יו”ר ועדת הבחירות) כבר צפיתי היום (כי אני כבר לא מכיר שעות כמו אחת עשרה בלילה), אבל החלק המעניין הוא העלאת ההילוך בסחיטה של ביבי. סמוטריץ’ הכריז על התוכנית שלו למערכת המשפט שאיכשהו, באופן בלתי מוסבר, תבטל את המשפט של ביבי (או תקטין אותו מאוד). בליכוד מיהרו להתנער, אבל בהתנערות שקרית סטנדרטית. אמרו שזה לא ישפיע על המשפט (שקורס גם ככה), אבל כל סטודנט למשפטים יכל להגיד מה קורה כשמתבטלת עבירה שיש בגינה משפט כרגע (המשפט מתבטל). הם פשוט ממשיכים לשקר וחושבים שכולם אידיוטים.

מאוחר יותר סמוטריץ’ הגדיל את ההימור ואמר שאחד התנאים לכניסה לממשלה הבאה הוא ביטול חוק ההתנתקות. יכול להיות שזה נעשה כדי להעליב את ביבי שתמך בהתנתקות ויכול להיות שמדובר על עץ גבוה מאוד שנועד להציג אותו כהכי ימני בעולם. כל דרישה כזאת גורמת לאחראים על קמפיין הליכוד להחוויר, אבל סמוטריץ’ חכם. הוא יודע שאם הרשימה שלו תהיה גדולה יותר מזו של גנץ, לביבי לא תהיה אפשרות בחירה. מעבר לזה, כמעט כל המנדטים שלו מגיעים על חשבון הליכוד, ובסקר האחרון של חדשות 12 הליכוד כבר על 30. אם הערבים בטעות יחליטו להצביע, בליכוד יכולים גם לצאת עם פחות.

עוד סימן לניסיונות ההרחקה של הליכוד הוא הסכמי העודפים. יש עוד יומיים להכריז על ההסכמים, אבל בינתיים היחידים שנחתמו הם בין העבודה ומרצ ויש עתיד וגנץ. בבחירות הקודמות הליכוד והסמוטריצ’ים הסכימו על הסכם עודפים יותר מחודש לפני הבחירות. החלק המעניין הוא שאצל החרדים גם אין הסכם עדיין. אם יורשה לי להמר, ביבי מנסה להנדס שם מחדש את ההסכמים כך שהליכוד לא יחתום עם הסמוטריצ’ים. לא אופתע אם יהיו הסכמים של הליכוד-ש”ס וסמוטריצ’ים-יהדות התורה. מאוד אופתע אם לא יהיו הסכמים כלל.

ואם יורשה לי, הימור קטן לסיום. ביבי לא מעוניין בממשלה עם סמוטריץ’ ובן גביר. ברור לו שהם יסחטו אותו עד העצם. זו הזדמנות מעולה עבור לפיד, ליברמן ואולי גנץ לסחוט ממנו ממשלת אחדות חילונית. בלי גנץ זו ממשלה של 61-63, איתו זו ממשלה של מעל שבעים חברי כנסת שיכולה לנטרל גם את הקרעים והאלקינים תומכי הדת. ממשלה מהפכנית כזאת שתעביר רפורמות אמיתיות בתחום תוכל להיות פרס מספיק גדול לגוש רל”ב בשביל לבלוע את הצפרדע של ביבי, בתנאי שכל הסכם איתו יעוגן בחוק יסוד יותר קשיח מחוקת ארצות הברית.

ולבסוף, אחרי חופשה באיטליה חזרתי הביתה ותכננתי המון תוכניות ליום שאחרי החגים. עם זאת, ידוע כבר שהאדם מתכנן תוכניות ואז הילדים שלו חולים ולא הולכים לגן. הבת שלי, שמחר תחגוג הקפה אחת מסביב לכדור הארץ, חלתה ודרשה תשומת לב מלאה ממני ומאשתי ביומיים האחרונים. לשמחתי הרבה, יש לנו משפחה מאוד תומכת שהגיעה לעזור. מקווה מאוד שמערכת החיסון שלה תבין את גודל השעה (הסמסטר מתחיל ביום ראשון) ותתחיל לעבוד.

יום טוב,
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “סחיטה גלויה”

  1. החלמה מלאה ומהירה לבתך!
    לא שמעתי על ביטול תכנית ההתנתקות… אני מסכים עם הניתוח שלך לגבי הסחטנות אבל קשה לי לראות את גנץ וסער מצטרפים לנתניהו שוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה