אמת או שבת

בוקר טוב לכולם!

אתמול הנחתה מרב מיכאלי לבחון את הפעלת הרכבת הקלה בשבת. במדינה נורמלית זו לא היתה כותרת מכיוון שלא היה כאן דיון בכלל, אבל במדינת עולם שלישי עם הולוגרמה של הייטק וטכנולוגיה זה עניין רציני. אנחנו כרגע בתקופת בחירות, אז יש מי שחושד בה (כלומר כולם) שעניין הפעלת הרכבת בשבת הוא יוזמה לקושש קולות. מצד שני, יכול להיות שיש כאן מהלך מתוחכם הרבה יותר.

קודם כל, כדאי שיהיה ברור: הרכבת הזאת, אם תתחיל לעבוד יום אחד, לא תיסע בשבת. במדינה מפגרת בה כולם נמצאים בתחת של כולם ואנשים “נעלבים” ו”נפגעים” כי הם יודעים שמישהו עושה משהו במרחק כמה קילומטרים מהם אי אפשר לעשות שום דבר שלא נוגע למכנה המשותף הנמוך ביותר (אלא אם זה האינטרס של ה”נפגעים”). גם אם היועמ”שית תעצום עיניים חזק ומיכאלי תנהג בעצמה בקטר, זה יחזיק בדיוק עד לכינון הקואליציה הבאה שבה יהיה צריך “להתחשב” ו”לכבד” את מי שמשתינים על החילונים כבר יותר משבעים שנה.

התחכום של המהלך הוא בכך שמיכאלי מכוונת לבטן הרכה של הליכוד. בגוש ביבי יש מפלגה אחת שחוטפת חזק בדיוני כפיה דתית, וזאת הליכוד. ישנם לא מעט מצביעים שאוהבים את זה שביבי הוא “ליגה אחרת” בנושאי חוץ ומדינאות, אבל לא אוהבים שמזכירים להם שבעמידה מול גחמות דתיות מדובר בליגה למקומות עבודה. הצפה של הנושאים האלה, בטח בנושא שיכול להחזיק עד נובמבר, עלולה לגרום לנזק משמעותי לליכוד.

הצרה הגדולה היא שלאותם מצביעים אין לאן ללכת. מצביעי ליכוד לא יצביעו אמת, לפיד מתחנף לחרדים מתוך איזו הזיה שהוא יקים איתם ממשלה וכך גם שותפו להסכם העודפים העתידי. גנץ גם דאג לשבץ לא מעט דתיים ברשימה, אבל אלה דתיים “מתונים” שידאגו לשמר את הכפיה והסטטוס קוו בשקט ולא יצאו לתקשורת.

גנץ ולפיד צריכים להשתחרר מההזיות של שיתוף פעולה עם החרדים. לפיד צריך להודיע על תמיכה ביוזמת מיכאלי ולפמפם את מסרי הקמפיין האלה כל הזמן. החרדים הולכים עם ביבי? לא מוכנים להצהיר פומבית להיפך? לא מוכנים לשתף פעולה עכשיו, במזומן? ללכת להם על הראש. להתחיל מהרכבת הקלה בשבת, לעבור לרכבלית ולכרמלית ומשם לתותחים הכבדים: אוטובוסים ורכבת ישראל. בהמשך, אם הם ממשיכים להיות מחוץ לממשלה, ולהיצמד לביבי, יגיע הזמן להגשים את ההשוואה שלהם בין ישיבות לפקולטות למדעי הרוח (לחייב את תלמידי הישיבות בשכ”ל אוניברסיטאי ולהגביל את זמן הלימוד לארבע שנים. רבע מהלומדים יוכלו להמשיך עוד שנתיים, כמו תואר שני ושישית מהם עוד שלוש, כמו דוקטורט) ולהתחיל לגבות אגרה על שימוש ילדים בשירותי בריאות וחינוך. מי שרוצה לחיות את חייו ללא פשרות עם אחרים יגלה שגם להם נגמרת הסבלנות.

ולסיום, בעוד שבוע ככל הנראה יסתיים, בשלוש בבוקר, המו”מ עם מאפיית המורים הראשונה. אם לא, זה יהיה באשמת הפוליטיקאים (מלבד ליברמן), בראשם שרת החינוך המהוללת, שנסחטים על ידי ראש המאפיה בן דוד (שנרמז לא פעם שהיא מקושרת לליכוד). ברגע שהמאפיונרית הראשית רואה שיש מולה כמה גורמים שמשפרים את ההצעה, היא מתבצרת בעמדתה. בנקודה הזאת, ליברמן צודק לחלוטין. אם המו”מ יתנהל מול גורם אחד, יש סיכוי שיצליחו לשבור את המאפיה. ואם לא ישברו אותה בשבוע הקרוב, יהיה אפשר להציג את השביתה כסחיטה ולא כתקלה של הממשלה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “אמת או שבת”

  1. די ברור שהיוזמה של מיכאלי קשורה לבחירות ולא תעבור.
    ההצעות שלך לגבי היחס לחרדים מצוינות אבל גם לא יקרו 🙁

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה