נפלאות חוסר התבונה

ערב טוב לכולם!

שני מועדי א’ עברו עלי בשבוע שעבר, שניים מתישים במיוחד. הראשון היה ביום רביעי שעבר וכלל פאשלה ענקית של מדור הבחינות שלא שכפל מספיק בחינות. בגללם היינו צריכים להדפיס ולהדק ידנית כמה וכמה מבחנים, כשכל מבחן כולל יותר מעשרה עמודים. אחת הכיתות התחילה באיחור של חצי שעה בגלל הניג’וס הזה וכיתה אחרת, זו של הארכת הזמן, התחילה באיחור קטן יותר. מכיוון שתוספת הזמן גם ככה מוסיפה כמעט שעה למבחן, נשארנו שם יותר מארבע שעות מתחילת המבחן. המבחן עצמו היה ניסיון סחיטה אחד גדול מצד הסטודנטים, שלמרבה ההפתעה לא נגמר במבחן עצמו.

לאחר המבחן הלכנו למשרד של המרצה, אכלנו פיצה ובדקנו את מה שהם כתבו. למרבה ההפתעה, הרוב היו בסדר ולא כתבו שטויות מוחלטות. עם זאת, בגלל שכתבתי שאלה עם המון סעיפים, לא הספקתי לבדוק את כל המבחנים לפני שהגיע תורי לצאת הביתה ונאלצתי להמשיך את הבדיקה ברכבת. הרכבת שיוצאת מחיפה בתשע ומשהו בערב היא לא תענוג גדול, אבל בזכות הרכבל ועליה בתחנת מרכזית המפרץ הצלחתי לתפוס מקום עם כיוון הנסיעה וחשוב מכך, שולחן.

ביום שני השבוע התקיים מבחן נוסף. כדי להגיע בזמן, קמתי לפני השמש ותפסתי אוטובוס לתל אביב. משם, אחרי הרבה הכוונה מצד דיילי הרכבת, הצלחתי למצוא את האוטובוס המיוחד לחיפה. באוטובוס, הנהג שאל אותנו איפה לעצור (זה קו מיוחד, לא סדיר) ואפילו הוסיף תחנה בגלל מישהי שהתבלבלה. על כביש החוף זכינו לראות את הפקקים שנוצרו בגלל עבודות הרכבת, אבל לשמחתי הרבה הם היו לכיוון ההפוך ממני. בסופו של דבר הגעתי לטכניון הרבה לפני הזמן ובסופו של דבר הלכתי להדריך את המשגיחים.

במבחן עצמו היו ניסיונות סחיטה סטנדרטיים לקורס הזה (כלומר הרבה מאוד). בסופו, הגיעו משגיחות מאחת הכיתות כדי לתת לנו את המבחנים. שני גאונים הגיעו להתווכח איתן על כך שהן העירו להם על דיבורים. אחרי דקה ומשהו של ויכוח, אחת המשגיחות אמרה שהיא לא כתבה לו הערה. בשלב הזה הגאון המשיך להתווכח, אבל מתרגל נוסף, שמכיר את ועדות המשמעת, אמר להם שזה הזמן לקחת את הרגליים וללכת משם, לפני שהיא כן תיקח את השם שלהם. כנראה מדובר באחד מאותם אנשים שמתווכחים עם שוטרים ואז לא מבינים מאיפה הגיע הדו”ח.

יום לאחר מכן, בשלישי, פרסמתי ציונים. בגלל טעות שלי בסידור הטבלה, חלק מהסטודנטים קיבלו ציון לא נכון וחלק לא קיבלו ציון כלל. אחד מאלה שלא קיבלו ציון הוא אחד משני הגאונים, והוא שלח לי מייל שבו נכתב, מעבר לעובדה שהוא לא קיבל ציון, שזה לא הוגן שמישהו יסתכל לו על המבחן והוא יענש. עניתי לו שזו היתה טעות שלי וכדאי לו מאוד לזכור מה נאמר לו על ידי המתרגל השני. מצד שני, הליצן הזה חתם עם שם ותעודת זהות, למקרה שהמשגיחה תרצה להתלונן בעתיד.

בקורס הראשון בו היה מבחן התחילו לזרום הערעורים. מלבד ערעור אחד לגיטימי, נראה שכל הערעורים הם ניסיונות סחיטה גדולים יותר ממה שהיה במבחן. אנשים מבקשים שיפור ציון למרות שברור שהם טעו, חלקם מנסים להסביר לנו איך בדיוק לבדוק את המבחן. הערעורים האלה נדחים אחד אחד, אבל המצב נהיה כ”כ חמור עד שהתבקשתי לשלוח הודעה לכולם.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “נפלאות חוסר התבונה”

    1. לפעמים החוכמה מתמקדת בנושא אחד בלבד ולא נשאר כלום בתחומי החיים האחרים…
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה