שביתת מורים ביולי

בוקר טוב לכולם!

אתמול נחשפנו למושג חדש בפוליטיקה הישראלית – הקפאת חברות בקואליציה. אחרי שסילמן עזבה (הימור שלי – היא תחזור) הגיע גם תורם של רע”מ לאיים בגלל מריבה על שטח. מכיוון שמדובר בסופו של דבר בפוליטיקאים, הם הוציאו הודעה המעידה על זלזול בבוחרים ואמרו שיקפיאו את חברותם בקואליציה עד להודעה חדשה. זה מהלך ששקול לשביתת מורים ביולי. הכנסת כרגע בפגרה ואף אחד לא צריך להצביע. באותה מידה יכלו להודיע שלא יצביעו עם הקואליציה ביום הבחירות. עד מאי השטח ירגע, הבטחות שווא יובטחו שוב וכולם יחזרו הביתה בשלום.

אחרי כמעט חצי שנה מהלידה, הגיע הזמן לבחור גן עבור הבת שלי לספטמבר. קודם חיפשנו בעיר בה אנחנו גרים, אבל מצאנו רק אחד שנראה סביר. כשהרחבנו את החיפוש לעיר הגדולה ממערב גילינו עולם שלם של גנים דו לשוניים. לא רק שהם מקנים לילדים שפה נוספת, הם עובדים יותר שעות, עובדים יותר ימים ולוקחים פחות כסף. הלכנו לבקר בכמה כאלה והתרשמנו מאוד מחלקם. באחד הגנים, הגננת סיפרה שהיא רצתה לפתוח גן בעיר שלנו, אבל העיריה פשוט לא נתנה לה לעבוד כמו שצריך. זו כנראה הסיבה שאין כאן גנים נורמליים למרות שיש לי תחושה שהגיל החציוני בשכונה בה אנחנו גרים הוא 4.

כדי לא לפספס הזדמנות לגן קרוב, ביקרנו גם בגן בעיר בה אנחנו גרים. הגן בהחלט נראה מרשים, אבל עובד שעתיים פחות ביום, לא עובד בחול המועד, יוצא לחופשת קיץ ב-8 באוגוסט (וזה כשמשלמים על חודש שלם) ודורש 20% יותר כסף. גם האווירה שהיתה שם, עם בעל המקום שניסה כל הזמן להדגיש שהוא לא מסתיר שום דבר וש”עוד מעט נגמרים המקומות, אז תחשבו מהר” לא עזרה יותר מדי. החלטנו שניסע קצת יותר רחוק ונאפשר יותר גמישות עם שעות העבודה. בסופו של דבר, מעבר לאינטראקציה חברתית והתפתחות שכלית, המטרה של גני ילדים (ובמידה מסויימת בתי ספר עד התיכון) היא להיות בייביסיטר.

ולסיום, אחרי הפתיחה החגיגית של הרכבל נסעתי לבדוק את העניין. בתל אביב, כמיטב המסורת, פספסתי את ההחלפה לכיוון חיפה ונאלצתי לחכות לרכבת הבאה (ולעזור לשתי נוסעות מבולבלות לעלות לרכבת הנכונה). למרבה המזל לא הייתי צריך לסמוך על האוטובוס לטכניון והצלחתי להקדים בעשרים דקות. ביום רביעי, אחרי תרגול די מאוחר, מדדתי את הזמן הדרוש כדי להגיע מהכיתה לתחנת הרכבת וגיליתי שצריך כמה דקות יותר מהרגיל. מזל שהתרגולים הארוכים נגמרו ואוכל לסיים את הבאים כמה דקות קודם.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “שביתת מורים ביולי”

1. בהצלחה עם הגן!
    בגיל חצי שנה זה לא ממש גן וגם לא צריך לימודי שפות לדעתי… לגמרי בייבי סיטר.

מקווה שאתה צודק לגבי הקואליציה. אני חושד שאכן הסוף שלה קרוב

1. תודה רבה!

עוד שבועיים נדע את גורל הקואליציה. מקווה שתחזיק לפחות עד דצמבר-ינואר, ככה שאוכל לעבוד בבחירות הבאות כמו שצריך. 😉