ממתינים לציונים

בוקר טוב לכולם!

השבוע הגיעו שתי בשורות שנראו בגדר נס עד לפני שבוע. הראשונה הגיעה מרכבת ישראל שהצליחה לסיים את עבודות הבטיחות של טבעת השרון מוקדם מהצפוי ותפתח את הקו מראש העין להרצליה (ושלוש התחנות שנסגרו) כבר בערב פסח במקום באחרית הימים. הבשורה הזו לבד תעזור לי מאוד בנסיעותי לטכניון, במיוחד בימים בהם האוטובוס מגיע בדיוק בזמן שבו הרכבת יוצאת. ההחלפה בהרצליה בדרך כלל גם יותר רגועה, אז אין צורך לרוץ בין הרציפים במעברים של ארבע דקות במקרה הטוב ולהתמקם אסטרטגית בקרון מתאים.

הבשורה השניה הגיעה אתמול בפייסבוק. הרכבל לטכניון יתחיל לעבוד ביום שני הקרוב, באיחור של שבועיים וחצי בלבד. אמנם לא יעבוד בשבת, אבל זה בגלל עניינים טכניים (כרגע) ולא קשקושי פגיעה ברגשות. סוף סוף לא אהיה תלוי בחסדי האוטובוסים הצפופים והפקקים במרכז חורב ואוכל להשתמש בשתי רכבות בשעה במקום באחת. הייתי בטוח שהרכבל לא יפתח לפני יום העצמאות, אבל נראה שעיריית חיפה הפסיקה עם השטויות, לפחות כרגע. למרבה המזל, אין לעירייה שום דרך לפגוע בפעילות הרכבל מכיוון ששלוש התחנות הפעילות שלו נמצאות בשטח מחוץ לשליטת העיריה. ימות המשיח כבר כאן.

בגזרת מועדי ג’ הגענו כמעט לקו הסיום. המבחן שהתקיים בתחילת השבוע כבר נבדק ונסרק, אבל המרצה עדיין מתלבט האם לתת פקטור. לפי החישוב שלי, הפקטור שהוא תכנן לתת לא יעזור לאף אחד לעבור את הקורס (ויותר מזה, לא בטוח שמגיע פקטור למי שדרש מהמרצה להישאר בטכניון כ”כ מאוחר). בזמן הזה הסטודנטים כבר קיבלו את סריקת המבחן, אבל אין להם מושג כמה קיבלו בו. זה כמובן גרם למבול של מיילים שמבקשים את פרסום הציונים (כנראה לחוצים לדעת האם עברו), אז המתרגלת השניה ואני עסוקים בעיקר בלהגיד להם “עוד מעט”. מניח שמחר תסתיים הסאגה וביום חמישי תיסגר סופית עם סגירת הערעורים.

במועד ג’ השני קרה נס. הסטודנט היחיד שתכנן לגשת לא יכל להגיע, וכך המרצה, שסירב בכל תוקף לכתוב מועד נוסף, ניצל מסכסוך מטופש ביותר עם הטכניון והטכניון ניצל מתביעה. הסטודנט התחנן בפני להזיז את המבחן, ורק אחרי כמה מיילים בהם אמרתי לו לדבר עם המזכירות הבין את הרמז וויתר. עדיין לא ברור לי למה לא ניגש למועד א’ או ב’, אבל זה כבר לא משנה. מקווה מאוד שגם אם יהיה גל שישי, הטכניון ימצא מדיניות פחות מטופשת למבחני סוף הסמסטר.

ולסיום, אי אפשר בלי עידית סילמן. קודם כל, היא לימדה אותנו שיעור חשוב מאוד בנוגע ללמה לא לסמוך על אנשים שלא חושבים בעצמם. הציונות הדתית ה”לייט” הפגינה חוסר עמוד שדרה מרשים ביותר בארבע מערכות הבחירות האחרונות (קצת לוחצים על דרוקמן, שהוא פוליטיקאי במשרה מלאה, והם מתיישרים). נראה שזה חזר, הפעם עם קצת הצעות עבודה לבעלה של סילמן (שמוצגת כסטטיסטית ולא כיוזמת). עם החרד”לים נראה שאין בעיה כזו, כי בדומה לש”ס, הם דאגו מראש לרבנים שיגידו להם מה שהם רוצים לשמוע. התזמון של סילמן (לפני העונה המתה של פסח וימי הזיכרון) גרוע במיוחד, אבל הוא גרוע גם לליכוד. יש סיכוי שעד שהכנסת תחזור מהפגרה (ועם הכרזתו של שיקלי כפורש) סילמן תבין שבליכוד עשו עליה סיבוב ותתקפל חזרה לקואליציה או תתפטר. הרי אי אפשר להבטיח לה שריון כרגע, ואם היא נאלצת להכחיש את השריון, בליכוד ישמחו מאוד להכחיש אותו גם כשיצטרכו להגיש רשימות לבחירות.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “ממתינים לציונים”

  1. ברכות לרכבל, לרכבת ולסיום המוצלח של מועדי ג…
    מקווה שזה לא סוף הממשלה הזאת אבל חושש שכן

    1. תודה רבה!
      נראה שיש הרבה שמנסים לסיים את חייה, אבל אולי יקרה נס עד סיום הפגרה.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה