הוכחות וניירות

בוקר טוב לכולם!

אחרי שהצלחתי בעור שיני להשיג תור לשגרירות גרמניה עבור דרכון לבת שלי, ביקרתי בשבוע האחרון חברים שמנסים גם הם להוציא את הדרכון האדום המיוחל. הם סיפרו לי על תהליך ארוך ומייגע שבו נדרשו לתרגם כל תעודה אפשרית לכל ניב ידוע של גרמנית, ולא כ”כ הבנתי מה הם רצו. אמרתי שאברר בשגרירות, כי בשיחה הקודמת הציגו לי תהליך יותר פשוט. אחרי השיחה אתמול חשכו עיני. בגלל שלי, לאשתי ולבת שלנו יש שמות משפחה שונים וסדר חייב להיות, צריך לבצע הצהרת שם. לילדים שנולדו בגרמניה זה כנראה תהליך די פשוט, בדומה למי שנולד בישראל וההורים שלו רק מילאו טופס בבית החולים. למי שנולד מחוץ לגרמניה ורוצה לסבך להם את המחשב עם כמה שמות שונים, כבר נדרש תהליך אחר לחלוטין.

מלבד תרגום נוטריוני של תעודת הנישואים מצ’כית לגרמנית, ניאלץ גם לגרור את עצמנו למשרד החוץ בירושלים כדי להחתים תעודות לידה. משנת 2019 משרד הפנים מנפיק תעודות חתומות על ידי מחשב ולא על ידי אדם. מכיוון שברכה ואתי לא חותמות יותר ידנית, כל מי שרוצה הכרה בתעודות האלה צריך להגיע לירושלים (כשהעובדים שם לא בשביתה), לשלם אגרה ולבקש שמישהו יחתום על תעודת לידה (או תעודות דומות אחרות). זה כמובן לא הכל, כי יש כמה מסמכים שדורשים תרגום נוטריוני. למרבה המזל, לא ביקשו דגימת דם ועץ משפחה.

מלבד ניג’וסים ביורוקרטיים, יש גם ניג’וסים פוליטיים. ביום שישי האחרון הרכבל לטכניון היה אמור להתחיל לעבוד. למרבה ההפתעה, חבר מועצת העיר, שהוא לגמרי במקרה חרדי, לא מוכן לחתום על טופס 4. שלשום פורסם שמהנדס העיר, אדריכל בהכשרתו, כבר חתם על הטופס, כלומר אין באמת ליקויי בטיחות שאמורים למנוע את הפעלת הרכבל. הליקוי החמור הוא, כמובן, הדרישה לפתוח אותו בשבת. ראש העיר, שתלויה בחרדים וממילא שנאה את הרכבל עוד לפני שנבנה, לא ממהרת להשתמש בסמכותה ולהורות לחבר מועצה אחר לחתום. במקום החברה המפעילה הייתי מפעיל את הרכבל ל”הרצה” בחינם ותובע את העיריה רטרואקטיבית. יש סיכוי שזה מה שיעשו, גם בלי ההפעלה בחינם.

בטכניון עצמו התחיל סמסטר אביב ואיתו הבקשות להקלטות משנים קודמות לחולי קורונה. הפעם הוחלט שאין הקלטות ואין שידורים חיים, אז אנחנו משחררים את הקישורים בקמצנות רבה ורק למי שצריך. לפעמים אין ברירה, כי אני לא מתכוון לעשות את כל המסע לטכניון (שכולל בעיקר עצבים על רכבת ישראל ועיריית חיפה) בשביל לדבר עם שלושה אנשים. מקווה שהסטודנטים לא ינצלו את זה לרעה. מניח שכבר מסתובבות הקלטות שלי מחוץ לשרת הווידאו, אבל יש תקווה קטנה שהסטודנטים לא יפיצו אותן יותר מדי. מקסימום נוכל לבדוק עליהם ועל הטכניון איך עובדת תביעת זכויות יוצרים.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “הוכחות וניירות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה