ניקוד על מקוריות

בוקר טוב לכולם!

חופשת חנוכה של הטכניון נגמרה ועם החזרה ללימודים חזרו גם התירוצים. במייל אחד, סטודנטית ביקשה תוספת של ניסיון כי היא התבלבלה בהקלדת התשובה. מבדיקה קצרה של הגיליון שלה, נראה שהיא יודעת מה צריך לעשות שם ואולי באמת התבלבלה, אז החלטתי לא להיות קטנוני על כלום ושום דבר ונתתי לה עוד ניסיון. המדיניות שלי היא באופן כללי להיות מאוד נדיב עם עזרה בשיעורי הבית, בתנאי אחד: שמבקשים את העזרה בזמן. כל מי שמבקש עזרה והארכות לפני שצריך להגיש את התרגיל, יקבל (כל עוד לא מגזימים).

המייל השני שביקש עזרה היה יותר מעניין. סטודנט ביקש שנפתח לו את תרגילי הבית הראשונים כי הוא נרשם באיחור. פה כבר פניתי לעזרת המרצה. לפי התשובה שלו, כל עוד הסטודנט דובר אמת אין בעיה לפתוח לו את התרגיל לזמן שכולם קיבלו. אחרי שיטוט קצר במערכת גיליתי שהוא נמצא במערכת הקורס מתחילת אוקטובר, כשהסמסטר, כזכור, התחיל ב-24 באוקטובר. מכיוון שאני ממש נחמד, הצעתי לו לשלוח לי אישור מהמזכירות על רישום מאוחר לקורס. אני בטוח שהוא לא יתקשה להשיג אחד.

בקורס השני אותו אני מתרגל מספר הסטודנטים בתרגול ירד יותר מדי. עם כל אהבתי לתרגולים בכיתה, נסיעה כ”כ ארוכה בשביל מספר סטודנטים שאפשר לספור על כף יד של חייל בהנדסה קרבית זה קצת מגוחך. מקווה שהמרצה יוכל לעזור לי כאן, בין אם ע”י תרגולים בזום מהבית בשעה אחרת או פשוט לשחרר להם את כל ההקלטות ושיסתדרו. לסבלנות שלי יש גבול.

בעניין אחר, מאז הקמת הממשלה נראה שחזרנו לשגרה: מדברים על איראן בכל הזדמנות, מסתכסכים עם האמריקאים, הולכים במעגלים סביב הקורונה ושרים מתדרכים אחד נגד השני. עד כאן אין חדש. עם זאת, נראה שיש הפעם כמה שרים שעושים רפורמות של ממש ומנצלים את ההזדמנות הכנראה אחרונה לשינוי לפני שהחרדים חוזרים לממשלה. מדובר על הרפורמה בכשרות של השר כהנא  שתעזור לעסקים רבים לשרוד את הגוף המושחת שנקרא “הרבנות” והשר הנדל, שבאומץ פוליטי יוצא דופן ישב מול רבנים חשובים ואמר להם “אני מרגיש כמו עגלה מלאה”.

הפוליטיקאים החרדים יצאו מדעתם מאז השבעת הממשלה (כפי שקורה בכל פעם שמושבעת ממשלה בלעדיהם), אבל נראה שהפעם ממש נוגעים בציפור נפשם (אפשר לזהות לפי עוצמת צווחות ה”אנטישמי”, “מתיוונים” ו”שואה”). נושא הכשרות לא מעניין אותם מבחינת כשרות, כי חרדים לא אוכלים בכשרות רבנות. כן מעניין אותם לשמור על מקומות עבודה לבוחריהם שעלולים להתמודד בשוק עבודה קצת יותר חופשי מול חובשי כיפה סרוגה, רמחנא ליצלן. גם בנושא הטלפונים הכשרים הם עובדים על עצמם, כי חלק ניכר מהאוכלוסיה החרדית מסתובב עם טלפון נוסף מעבר לכשר. הפקעת המונופול של “ועדת הרבנים” ושאר הניסיונות להקמת גטו על חשבון משלמי המיסים זו משימה ראשונה במעלה. כל הכבוד לשרים הנדל וכהנא שמראים לחרדים שאי אפשר רק לדרוש.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “ניקוד על מקוריות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה