רכבת ההפתעות

ערב טוב לכולם!

לפני קצת יותר משלושה שבועות היה הלילה האחרון בו ישנתי ללא הפרעות. שבוע לאחר מכן, מיד לאחר ההשכמה הראשונה של ארבע בבוקר, התחיל סמסטר חורף של הטכניון. מכיוון שלא רצינו לקצר את חופשת הלידה של אשתי או לאבד סכום משמעותי במשכורת בגלל ויתור על סדנה שאני מעביר בטכניון, נאלצתי להגיע לעיר החזירים ולראות סטודנטים בוהים בי בזמן שאני מרביץ בהם תורה. מכיוון שהסיכון של נהיגה מהבית שלי לטכניון וחזרה נראה לנו גדול מדי ומכיוון שכרגע חלק נכבד מהוננו עובר ליצרניות מגבונים, החלטתי לנסות את התחבורה הציבורית. זה אמנם מאריך את הנסיעה פי 2.5, אבל מוריד את העלויות ביותר מ-70% (אחרי שגיליתי שיש חופשי-יומי והפסקתי לשלם מחיר מלא כמו אידיוט).

בהתחלה עוד ניסיתי לנהוג לתחנת הרכבת הקרובה, אבל אחרי שהתברר שהנסיעה חזרה פקוקה ומתישה (עם יותר מחצי שעה לעשרה ק”מ), החלטתי להתמסר באופן מלא לאוטובוסים שיקחו אותי לתחנת הרכבת ובחזרה. מכיוון שאני יוצא מהבית בשעות הבוקר המאוחרות, המצב בכבישים די סביר והאוטובוסים די ריקים. לאחר מכן אני נוסע בכיוון הפוך מהפקקים (מהמרכז לחיפה), כך שאפילו יש מקום לשבת. אמנם תמיד יש אנשים שמשתפים את כל הקרון בבעיות שלהם (כמו אחות עם ילד שלא מבינה את אחותה הרווקה ולהיפך, אדם דתי שהתפלפל בשאלה האם ניתן ליטול ידיים במים מותפלים, שהרי נעשתה בהם מלאכה וכו’), אבל בסה”כ הנסיעה די נוחה. לבסוף אני צריך לעלות לטכניון באוטובוס כי מירי רגב דאגה שהרכבל לא יעבוד כמו שצריך.

הבעיה מתחילה בדרך חזרה. בימי שלישי אני מסיים ללמד מאוחר, אחרי הרכבת האחרונה. אמנם בקרוב הרכבות לכיוון הבית שלי אמורות לחזור לעבוד בערב, אבל עד אז אני נאלץ להשתמש בשלושה אוטובוסים. האוטובוס הראשון יורד מהטכניון, אז האוכלוסיה בו די סבירה. האוטובוס השני נוסע מחיפה דרומה, אבל אני עולה בתחנה הראשונה בערב, אז האוכלוסיה שעולה עליו די עייפה ושותקת. האוטובוס האחרון מלא בבני נוער שחוזרים מבילוי בתל אביב ולא סותמים את הפה לשניה. הדבר האחרון שאני צריך בעשר בלילה, אחרי שבקושי ישנתי ודיברתי בפני סטודנטים, אלה קדיחות בראש, אבל יש כוחות טבע שאי אפשר לנצח.

בטכניון, כפי שציינתי, התחיל הסמסטר ואיתו תקלות ההקלטה. בשני הקורסים אותם אני מלמד דורשים שאקליט את התרגולים, אבל לא טרחו להסביר איך להפעיל את הציוד. כך יצא שעשר דקות לפני תרגול ביקשתי עזרה ממישהי שתרגלה איתי בקורס אחר. בתרגול אחר התברר שרואים את התקרה ברוב התרגול, אבל שומעים היטב. בתרגול השלישי גיליתי בסוף התרגול שהמיקרופון לא עבד, אבל היה עניין אחר שהסתדר עם ההקלטה. יש סיכוי שהשבוע הכל יעבוד חלק, אבל אסור לבנות על זה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “רכבת ההפתעות”

  1. תחבורה ציבורית זה לא פשוט… חסכוני, ידידותי לסביבה אבל מעיק. בהצלחה. גם עם ההקלטות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה