סליחות לתשפ”א

ערב טוב לכולם!

יום כיפור תיכף מתחיל ואלוהים תיכף שולף את הפנקס ומתחיל לערוך חשבונות, אבל רגע לפני, כמדי שנה, יש אנשים שצריכים להתנצל בפנינו וכמדי שנה, לא יעשו זאת. אולי השנה, עם התקדים המוזר של אי-פרסום פרוטוקולים חדשים ממלחמת יום כיפור (כבר נגמרו? עברו רק 48 שנים), מישהו פה יעשה טובה ויגיד סליחה.

הראשון, שכבר פתח פה לא מעט רשימות (ואולי ירד כמה מקומות או יעלם מהן) הוא נתניהו, השקרן המוצלח ביותר במזרח התיכון. במשך שלושת-רבעי שנה הוא גרר את ישראל בבוץ, התנהל בממשלה כאילו היא רכוש פרטי, מרח את התקציב ולבסוף עקץ את עצמו כשבגד בגנץ. הרעל שהפיץ פה עד השתקתו הכמעט מוחלטת ביוני עשה פה נזק לשנים רבות קדימה וניסיונותיו להתחיל מרד בצה”ל ולחסל אותו יכולים להביא את ישראל לקיצה. כמו שאמרה מישהי שהוא מכיר היטב, “שתישרף המדינה”.

בעקבות ביבי ישנם ביביסטים רבים שמבלבלים את המוח באופן יומי, אבל אחת זכאית למקום מיוחד כאן ברשימה: מירי רגב. מי שהספיקה להיות שרת תחבורה רק 13 חודשים ולהתבלט מאוד בשחיתות ממוסדת בזמן הקצר הזה עשתה סיבוב גס מאוד על חשבון ילד בן 6 שנשכח ברכב ומת. אחרי מותו, האשימה רגב את מיכאלי שהמקרה קרה בגלל דחיית הדרישה למערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. העובדה שהאכיפה היתה אמורה להתחיל מינואר או שהחובה חלה רק עד גיל 4 לא הרשימה אותה במיוחד. מאז המקרה הזה נראה שחבר הכנסת קרעי, קרוב משפחה של הילד, מתחיל להתרחק קצת. היא צוברת אויבים בליכוד כמו ביבי, אבל למרבה המזל אין לה תמיכה ציבורית מספיקה. אולי כדאי להתחיל בהתנצלות.

גם מתנגדי נתניהו, אלה שבסוף הקימו ממשלה, צריכים לבקש סליחה. אמנם לפיד כבר התחיל בהתנצלויות על דברים שלא עבדו בהרכבת הממשלה, אבל אנחנו עדיין מחכים לבקשת הסליחה הקולקטיבית מכולם על הזמן הרב שלקח להם להגיע להסכמות. מריחת זמן, הדלפות מעצבנות והתעקשות על “עמידה על העקרונות” הן חלק מכל מו”מ להקמת ממשלה, אבל כשממול עומד רב-אומן בחבלה יש מצב חירום שלא מאפשר כזו מריחה. אמנם בסוף זה הצליח ועל כך תודתם של מיליוני ישראלים תהיה נתונה להם, אבל התנצלות קטנה על התקפי הלב מאוד תעזור.

מספר ארבע ברשימה, שהיתה יכולה להיות בקלות מספר אחת אם התחרות לא היתה כ”כ קשה, היא משטרת ישראל. על הכל. אכיפה סלקטיבית של תקנות הקורונה, התפרקות מוחלטת מול התפרעויות בזמן מבצע שומר החומות, אימפוטנציה טוטאלית מול חוסמי כבישים שלא מסוגלים לזוז ולקינוח – נפלאות הבריחה מהכלא לפני תשעה ימים. המחילה היחידה שיכולה להיות, מלבד זו שמובילה החוצה מהכלא, היא פירוק של המוסד הזה והרכבתו מחדש.

מיד אחרי המשטרה מגיעים חוסמי הכבישים. אנשים חסרי בושה שמסוגלים לקחת מאות אלפי אנשים כבני ערובה כדי לסחוט מיליארדים מאותם אנשים אותם הם לוקחים כבני ערובה. משטרה מתפקדת כבר היתה דואגת שאותם פושעים ישבו בכלא, אבל במקום זה הם מקבלים כותרת משנית באתרי החדשות ואדישות כוללת. אם יקרה הנס והם יגיעו למשפט, הפרקליטות צריכה לדרוש התנצלות מוקלטת, לא רק עונשי מאסר ארוכים וקנסות גדולים.

ולסיום, כמיטב המסורת, חברות הכבלים והלוויין ש”מכבדות את יום כיפור” וסוגרות את ה-VOD במהלך היום המכובד. הן יודעות להתנצל על כל אי נוחות (כמו המתנה אינסופית לשירות או הדרישה לשקר להם כדי להתנתק), אבל להתנצל בפני הלקוחות שלהם על זלזול באינטליגנציה (אפשר לעקוף את הסגירה הזאת די בקלות) זה כבר יותר קשה. ברור לי שהם לא רוצים לאבד את קהל ה”מכבדים”, אבל אותו קהל לא מדליק טלוויזיה ביום כיפור ולא ידע בכלל שה-VOD עובד. מבטיחים לא לגלות.

עינוי נפש מוצלח למתענים, חופש נעים לכל השאר. אני אמנם לא צם, אבל כעינוי המזגן שלנו החליט לעשות בעיות ויתוקן רק ברביעי הבא. זה מספיק קרדיט לשבע השנים הקרובות לפחות.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “סליחות לתשפ”א”

  1. אני אתך בעניין נתניהו ורגב וגם חוסמי הכבישים. התנהלות המשטה באמת מאוד בעייתית, אבל הבריחה הייתה אחריות של שב”ז שזה גו, אחר

    1. הסיפורים על המשטרה בעניין הבריחה, בעיקר מה שנראה כהתעלמות מאזהרות וחוסר הסנכרון של מספרי הטלפון מול בית הסוהר, מכניסים אותה לרשימה המכובדת של גופים שהתבזו בבריחה הזאת.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה