כליאה בהסכמה

צהריים טובים לכולם!

אחרי כמעט עשרים שנה של אולפני חדשות ריקים בחג, ביום שני האחרון התמלאו האולפנים לרגל אירוע המבוכה האחרון של המשרד לביטחון פנים לשנת תשפ”א. אחרי האכיפה הסלקטיבית של חוק הקורונה, אסון מירון, וההתפרקות המוחלטת בערים המעורבות בחודש מאי הגיע שירות בתי הסוהר ולקח את התהילה. תחת סטיבן קינג בגרסתו הישראלית, העונה לשם קטי פרי, הצליחו לברוח שישה אסירים דרך חלל ריק עליו ישב בית הסוהר. מדובר בטמטום מפואר ובמחדל ענק שכמיטב המסורת בארץ יוביל לשרשרת העלאות בדרגה של כל המעורבים בדבר.

בחדשות של שמונה כבר הספיקו להפחיד אותנו עם מילים כמו “ג’נין”, “מחבלים” ו”רוצחים”, אבל לא נרשמה פאניקה גדולה בציבור, ככל הנראה בעקבות ההבנה שאם אחד האסירים הנמלטים ינסה לעשות משהו אידיוטי כמו חטיפה, המאסר שלו יסתיים מוקדם מהצפוי עקב גמילה מחמצן. לעומת זאת, נרשמו עצבים רבים על מחסומי המשטרה שהצליחו ליצור פקקים רבים, אבל לא למצוא אפילו אסיר אחד.

מה שכן מצאו, ואפילו די מהר, זה מי אשם. יותר נכון אשמה. מדובר בסוהרת שישנה במגדל השמירה ליד הבור. היא ללא ספק תסיים את תפקידה בשירות בתי הסוהר בשבועות הקרובים, אבל היא בטח לא הראשונה ולא האחרונה שישנה במגדל הזה. גם לי יצא לנמנם פעם או פעמיים בשמירה, אבל היה לי קצת יותר מזל (זה אפילו נגמר בהצטיינות, אבל מדובר על סיפור לפעם אחרת). המחדל הוא שהגיעו למצב שהמגדל הזה רלוונטי לבריחה. גם משטרת ישראל לא ויתרה על תפקידה וכבר ביום שני קיבלנו הקלטות של אנשים שהתקשרו למשטרה כדי לדווח על חשודים. נראה שמה שנשאר לעשות עם המשטרה ושב”ס זה לפטר את כולם ולשכור מחדש רק אנשים שלא שירתו שם. השאר יכולים להצטלם לסרט “חומות של טמטום ללא תקווה”.

חוץ מבדיחות על המשטרה ושב”ס, אין יותר מדי מה לספר כרגע. החופשה היזומה מהטכניון נגמרה בדיוק בזמן לחופשת החגים מהטכניון, אבל צריך להשלים כמה עבודות בימים בין החגים. גם עניין קטן עם התרגולים בסמסטר הקרוב סודר השבוע, כך שאוכל לתרגל את כל הקורסים שקיבלתי לסמסטר הבא. עכשיו רק נותר לבדוק איך אגיע לטכניון בלי לנהוג. מקווה שהרכבל יעבוד כמו שצריך.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “כליאה בהסכמה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה