חזירות ציונית

בוקר טוב לכולם!

ביום ראשון השבוע התבצע שוד מאורגן בממשלת ישראל. יו”ר ועד משרתי הקבע, בני גנץ, דרש וקיבל מיסוד רטרואקטיבי של השוד שנקרא “תוספת הרמטכ”ל” שמאפשרת לרמטכ”ל להגדיל את הפנסיה התקציבית של פורשי צה”ל בכמה אחוזים. אמנם בחוק מצוין שמדובר במקרים חריגים, אבל אנשי הקבע של צה”ל כל כך מוצלחים עד שיותר מ-90% מהם נחשבים חריגים ומקבלים תוספת.

המהלך הוביל להתנגדות גדולה מאוד ולמתקפת יח”צ צבאית שלא נראתה כאן הרבה זמן. כל האלופים במיל’ הוקפצו לכתיבת טורי דעה ולהתראיין בעיתון ואפילו בן כספית התגייס בטורו להגן על החוצפה הזאת עם התירוצים הרגילים: ציונות, אנשי קבע עובדים קשה, שעות קשות, לא רואים את המשפחה, ציונות, צריכים את הטובים ביותר בצה”ל, ציונות, נותנים למדינה, בלי צה”ל לא תהיה ישראל, ציונות. אלה תירוצים מאוד יפים, אבל הם לא עונים על שתי שאלות חשובות: למה אנשים שעושים עבודה שיש לה מקבילה אזרחית “פורשים” עשרים שנה קודם (ואז הולכים לעבוד בחוץ, למרות “השחיקה”) ולמה, לכל הרוחות, אם כל כך חשוב שהטובים ביותר יהיו בצה”ל, נלחמים על תשלום נוסף לאנשים שהשתחררו?

הגישה של צבא שיש לו מדינה (במיוחד כשיש אספקה שוטפת של עבדים) ולפעמים גם של מערכת ביטחון שיש לה מדינה לא נגמרת בפנסיות הצבאיות. אתמול, אחרי הדיווחים הנרגשים לפיהם בנט וביידן עברו לחדר צדדי לשתות קפה, עברו לדבר באולפן ערוץ 12 על הריאיון של מנכ”ל המכון הביולוגי הפורש. למרבה המזל, הדיון לא כלל רק את דובר מערכת הביטחון ניר דבורי (שמצליח למלא את נעליו הגדולות של רוני דניאל בתחום), אלא גם משה בר סימנטוב שניגב איתו את הרצפה. גם נדב איל, במוסף אחר של אותו עיתון, מפרק את הקשקשן מהמכון הביולוגי.

לכל מי שעיניו בראשו היה ברור שפיתוח החיסון הישראלי במכון שלא עוסק בזה באופן קבוע, במיוחד עם כתבות היח”צ הבלתי נסבלות על אותו נסיין שמח ומאושר, זה לא משהו שיעבוד. גם בשיחה עם מישהו שעובד במכון נאמר לי שאולי היה סיכוי לחיסון הזה, אבל המנכ”ל רצה בעיקר יחסי ציבור טובים. דובר המערכת בערוץ 12 חזר על כל השטויות שנאמרו בריאיון בעיתון ועל קשקוש ה”עצמאות” בחיסון, אבל בר סימנטוב החזיר אותו שוב ושוב למציאות. מזל שהוא הגיע ממשרד האוצר ויודע לנטרל את סיפורי ה”עצמאות” שדורשים המון כסף ומניבים תמורה נמוכה מאוד.

ולסיום, שלשום קיבלתי את חיסון הבוסטר. כפיצוי על התנהגות אזרחית טובה, קיבלתי תופעות לוואי גרועות יותר מאלה שהיו אחרי החיסון השני ונמשכו יותר זמן. למרבה המזל, הפעם הגעתי מוכן ולקחתי אקמול בכל פעם שהמצב החמיר. כרגע נראה שהתופעות עברו לחלוטין, לפחות עד החיסון הרביעי בפברואר.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

3 מחשבות על “חזירות ציונית”

  1. הפנסיה הצבאית הזאת ותוספת הרמטכ”ל זה באמת חוצפה שייתנו ללוחמים לפרוש בגיל צעיר אבל לא לכל הפקידים הבכירים. מה שמדהים בעיניי הוא שכל שר ביטחון הופך – כדברייך – ליושב ראש הועד של משרתי הקבע. אני זוכר שעמיר פרץ הסביר שאפשר לקצץ המון מתקציב הביטחון ואז הפך לשר הביטחון וכמו כולם דרש תוספות תקציב נכבדות.

    מקווה שהחיסון השלישי עוזר. אצלי תופעות הלוואי היו דומות לאלה של הראשון.

    1. ובלוחמים הכוונה צריכה להיות למי שהיה לוחם מהגיוס ועד הפנסיה. אם מישהו עוזב באמצע לתפקיד משרדי כלשהו, שיתאפק עם הפנסיה. הוא ימצא תפקיד בחוץ גם בגיל 50.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה