קונספירטורים לא מתחלפים

צהריים טובים לכולם!

חודש יוני האחרון היה משמח מאוד עבור ישראלים רבים שרצו לראות את ביבי עוזב את התפקיד. אחרי חודשיים של בלבולי מוח מצד כל הנוגעים בדבר הוקמה סוף סוף ממשלה בלעדיו. הליכודניקים כמובן נכנסו למשבר, אבל הם חברי כנסת במפלגה שתחזור לשלטון ברגע שהוא ילך. הם לא מרוצים, אבל לא מודאגים מדי. מי שירדו מהפסים לגמרי הם הפעילים המוכרים של מחאת בלפור. התפנה להם המון זמן פנוי. שנים של מלחמה בממסד לא שוכחים בקלות, אז הם עברו למשימה החשובה הבאה: מלחמה בחיסוני הקורונה.

הם אמנם לא מתנגדים לחיסונים (ואפילו התחסנו בעצמם), אבל כל הזמן “שואלים שאלות” על יעילות ובטיחות הבוסטר. עד כאן זה עוד איכשהו סביר בגלל שלמשרד הבריאות הישראלי אין את האמינות והניסיון של ה-FDA (וגם הפרסומים על כך שמופעל לחץ פוליטי על הוועדה לא תורמים). מעבר לכך, הם גם “מטילים ספק” בנחיצות החיסונים לילדים וטוענים שבדיקות קורונה (או “דחיפת מטושים”) לילדים זה אלימות ופשע. פה הם כבר מתחילים לסתור את עצמם ולשכוח את אחת משתי מטרות החיסונים: להגן על המחוסן ולהוריד את מקדם ההדבקה.

שיעור החיסון בשתי המנות הראשונות בשילוב התנהגות הגנתית (מסיכות ותו ירוק) הביאו את ישראל מעבר לסף חסינות העדר עבור וריאנט אלפא (“הבריטי”) וכך מצאנו את עצמנו ביוני בלי קורונה ובדרך להסרת מגבלות. למרבה הצער, וריאנט דלתא מדבק הרבה יותר ודורש סף חסינות עדר שמתקרב ל-90%. בלי חיסון ילדים זה פשוט לא יקרה מכיוון שילדים מהווים כמעט 20% מהאוכלוסיה. מעבר לכך, בארצות הברית, שם הדלתא נותן עבודה, רואים יותר ויותר אשפוזי ילדים. כנראה שעדיף לחסן מעל גיל 12, בטח כשכבר יש אישור FDA.

נראה שכל אותם פעילים התאהבו כל כך בפוזת המחאה עד שאינם יכולים להפסיק. אורלי בר-לב, שהפגינה נגד כל עניין ממסדי בעשור האחרון, נתפסה בימים האחרונים עם ציטוטים נגד חיסוני פוליו ופפילומה אי שם מ-2013. אלדד יניב מביא לאולפן המאולתר שלו כל יום את אותם שישה אנשים “מושתקים” שמשמיעים בלי סוף בתקשורת המיינסטרים (והתחזיות שלהם מתנפצות אחת אחרי השניה). הם כמובן לא רוצים להפיץ פייק ניוז, הם “אמיצים” כמו שרת החינוך שרק “שואלת שאלות”. אבל ברגע שהם ממשיכים לשאול שוב ושוב את אותן שאלות למרות שכבר קיבלו תשובות, הם סתם קונספירטורים.

לא דוחפים לנו חיסונים כי זה רווחי לחברת התרופות, הפסים הלבנים בשמיים הם פשוט מים בעקבות מנועי מטוסים, ציפורים הן לא רובוטים, עסקאות הגז לא נסגרו במחשכים בין אנשים מעשני סיגרים שמפעילים את כל העולם וביבי לא קנה את ועדת הבחירות המרכזית, אלא הוחלף כי אף אחד בכנסת לא האמין לו מספיק בשביל לעשות איתו עסקים אחרי העקיצה של גנץ. הצרה בכך שמאבק אחד של הקונספירטורים מצליח (סילוקו של ביבי) היא שלאחר מכן הם בטוחים שיש להם כוח ציבורי ו”האמת איתם”. האמת היא שרוב הציבור לא יודע מי הם בכלל ולא מתעניין בשטויות שהם פולטים, אבל חלק קטן עלול להימנע מפעולות מצילות חיים, כמו חיסון, ולשלם בחייו ובחיי משפחתו. לכו להתחסן.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “קונספירטורים לא מתחלפים”

    1. זה מעודד, אבל עם מקדם הדבקה גדול כמו של דלתא ודעיכת חיסוניות, כנראה צריך שיעור מתחסנים גבוה בהרבה (גם ילדים צעירים מגיל 12, בבוא הזמן).
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה