זהב בסחיטה באיומים

צהריים טובים לכולם!

בעוד קצת פחות משעתיים יתחיל טקס הנעילה של האולימפיאדה והיפנים יוכלו לנשום מעט לרווחה – הם עברו חצי מהאירוע שהכניס אותם לברוך כלכלי גדול יותר ממה שהם היו בו. בעוד קצת יותר משבועיים יתחיל חלק ב’, אולימפיאדת הנכים. בחלק הזה הספורטאים הישראליים מצליחים נהדר – ישראל נמצאת במקום ה-13 בעולם(!) במספר המדליות באולימפיאדת הנכים ובמקום ה-15 בעולם במספר מדליות הזהב. עם זאת, הזכיה המרגשת ביותר היא מדליית הזהב בסחיטה באיומים והפרעה לסדר הציבורי שבה מתמחים חלק מהנכים בארץ ולצידה מדליית הזהב באימפוטנציה של משטרת ישראל. אם שבעה אנשים שלא יכולים לרוץ עולים על פסי הרכבת, הפתרון הוא לא לנהל איתם משא ומתן לגבי פינוי המסילה אלא לפנות אותם בכוח.

באולימפיאדת האנשים השלמים גופנית ישראל פחות מוצלחת, אבל בשלושת השבועות האחרונים הוכח שעם עבודה, משמעת, התמדה ותחרות בשבת ישראלים יכולים להגיע להישגים נהדרים בספורט יחידני. ארטיום דולגופיאט שלימד את כולם אוקראינית ולינוי אשרם שנתנה לרוסים לאכול מהדייסה שבישלו הם ההוכחה שאפשר להגיע לרמות הגבוהות ביותר עם סביבה תומכת. הם גם מראים למה סביר שההצלחה הישראלית תישאר בענפים היחידניים: הם דורשים רק אדם אחד עם משמעת נוקשה ורצון אינסופי. בשביל נבחרת כדורגל כזו צריך כבר עשרים אנשים כאלה וחוקי ההסתברות מאוד מקשים על העניין. מצד שני, שחקני הכדורגל בארץ מתמחים בשערוריות מין ובילוי במועדונים, אז לא הכל גרוע.

עוד תחום שבו ישראלים מצטיינים לפעמים יותר מדי הוא התעלמות מהמציאות (למרות שכאן יש תחרות ענקית עם מדינות אחרות). חזרת הקורונה לחיינו לפני חודש וחצי היתה צריכה להדליק נורה אדומה כבר יום לאחר השבעת הממשלה, אבל במקום זה מנצח המגיפות החליט להשתמש בשיטת שאשא-ביטון ולהכחיש כל קשר למציאות. רק כשהמצב התחיל להחמיר מבחינת החולים הקשים, משהו שהיה די צפוי לאור העליה במספר הנדבקים, התחילו להיבהל בממשלה ולדבר על סגר. לא כ”כ ברור מה מטרת הסגר הזה. אם לא הצליחו לשכנע אנשים להתחסן בלי סגר, לא ברור לי איך ישכנעו אנשים להתחסן תוך כדי. אם רק היו מקשיבים לכל מי שצעק “תו ירוק” לפני חודשיים, אולי לא היינו עכשיו בבור הזה.

ולסיום, בטכניון נכנסנו לחופשת הקיץ. עבור הסטודנטים לתארים מתקדמים לא באמת מדובר בחופשה, אבל בתור מתרגל יש לי קצת מנוחה מהכנה לשיעורים ושאלות אינסופיות. אמנם יש לי שעת קבלה במהלך סמסטר הקיץ, אבל אם לשפוט על סמך השנים הקודמות, הסטודנטים פשוט יעתיקו את העבודה של אלה שהיו לפניהם ויחסכו ממני את השאלות. בנוסף, יתכן שאבקש חופשה קצרה עד סוף אוגוסט (חופשה ממטלות הדוקטורט) כדי לנוח אחרי סמסטר די מתיש ובשביל כמה נושאים אחרים שצריך לטפל בהם.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “זהב בסחיטה באיומים”

  1. חופשה נעימה 🙂

    מהכותרת חשבתי שתתייחס לתביעת רוסיה שלינוי אשראם תוותר על המדליה. לגבי הנכים והמשטרה אני מאוד מסכים אתך. מאוד קל להם לשבש את החיים כי המשטרה לא עושה דבר. לפני כמה שנים נתקעתי בדרך הביתה כי צומת רעננה היה חסום בגלל הנכים. כשהגעתי לצומת גיליתי שבמכז הצומת עומד כסא גלגלים אחד ריק ומי שבאמת חוסם את התנועה זאת המשטרה 🙁

    1. ההתייחסות שלי לרוסים היתה ב”לינוי אשרם שנתנה לרוסים לאכול מהדייסה שבישלו”. הם משנים את החוקים לטובתם אחרי כל תחרות והפעם יצא שגם ללינוי היה יתרון עם החוקים החדשים שלהם.

      הקטע עם הנכים כבר הפך לפארסה. המשטרה פשוט לא מתפקדת.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה