ברגע האחרון

ערב טוב לכולם!

ביום ראשון היינו עדים לאירוע שהוא כמעט נס. אחרי כמה שנות טירוף הולך וגובר, הכנסת הצליחה להחליף את הדיקטטור בהתהוות שצמח לנו מול העיניים. אחרי נאום עם הפרעות די ביזיוניות של הליכוד והחרדים (וחוסר חשק מופגן של יריב לוין לעשות משהו בעניין), לפיד שחסך לנו רבע שעה וביבי שגזל עשרים דקות יותר מהזמן שהוקצב לו (מניסיונו רב השנים לזלזל עמוקות בזמנם של אחרים) וחפירה אינסופית של חברי כנסת מכל הסיעות, הגיע סוף סוף החלק העיקרי. מיקי לוי נבחר כמחליפו של יריב לוין והתקבל בברכה גם על ידי קודמו בתפקיד. מיד לאחר מכן התחיל החלק המפחיד באמת.

אשתי ואני צפינו בהצבעות בערוץ 99, כך שלא היתה ספירת קולות בשידור חי כמו בערוץ 12. תוך כדי השקט המתוח במליאה, ניסיתי להבין תוך כדי ההצבעה מי אמור להצביע בעד ומי נגד, אבל יש חברי כנסת שבאמת אי אפשר לדעת מאיפה הגיעו. אחרי הסבב הראשון הצצתי בטלגרם כדי לראות את התוצאה 60-57. מיד לאחר מכן נכנס אלחרומי ונמנע ותם הטקס. טיבי ועודה הצביעו נגד כדי שסער יוכל לישון טוב בלילה והממשלה הושבעה אחרי כל ניסיונות החיסול שלה.

למרבה הצער, השוחד שהיה צריך לתת לכל הגורמים בממשלה הזאת גדול מאוד, כך שהממשלה ה-36 עמוסה בשרים וסגני שרים, חלקם מיותרים לחלוטין. מעבר לכך, נתקענו עם ממשלת החילופים ומשרד ראש הממשלה החליפי. זו אמנם אירוניה מופלאה שביבי הניח את היסודות לממשלה שתחליף אותו, אבל עכשיו, כשהסאגה הזאת נגמרה, כדי לשקול היטב האם להשאיר את הסעיף הזה שיוביל לסחטנות איומה בכל הקמת ממשלה. ברגע שביבי ילך הביתה, ואני מעריך שנותרו לו עוד חודשים ספורים בכנסת, יהיה כדאי שהממשלה החדשה תדאג לבטל את חוק ממשלת החילופים החל מהכנסת ה-25.

עכשיו צריך לראות איך הממשלה הזו תתפקד ועד כמה השרים שלה יזיקו. ליברמן עושה קולות של שפיות ממשרד האוצר, מבול השיחות שקיבלו בנט ולפיד מרחבי העולם (והמהירות שבה ביידן מצא את מספר הטלפון של בנט) מראה שאולי יש סיכוי לשקם את היחסים עם הדמוקרטים בארה”ב וכמו שאמר בנט בישיבה הראשונה, הפעם השרים ממש מתאימים לתפקידים (או במקרה הגרוע לא-לא מתאימים). העקיצה הראשונה באותה ישיבה, זו שהגיעה לפני איכות השרים, היתה על תחילת הישיבות, כשבנט אמר שישיבות הממשלה יתחילו בזמן. אם יצליח להנחיל את הנורמה הזאת ולא לבזבז את זמנם של השרים והאזרחים (והצהרה לתקשורת בשמונה בערב באמת תתחיל בשמונה בערב), הוא כבר יהיה ראש ממשלה טוב בהרבה.

ולסיום, אתמול הגעתי לטכניון לראשונה מאז מרץ 2020. אחרי שעברתי את בחינת המועמדות קיבלתי באופן טכני תואר שני. משום מה, הטכניון החליט שצריך ממש לחלק תעודות שמציינות את המאורע. מכיוון שמדבקת אישור הכניסה שלי לא בתוקף קיוויתי לקבל אתמול את המדבקה החדשה, אבל מסתבר שמשרד חלוקת התוויות פתוח רק בבוקר. עם קצת חשש נכנסתי למסלול הרחוק מהשומר וקרה נס: המערכות החדשות, אלה שקוראות את מספר הרכב, זיהו את הרכב שלי ונתנו לי להיכנס. טוב לדעת שבפעם הבאה אוכל להיכנס בקלות, להגיע מהר למשרד חלוקת התוויות ולקבל תווית חדשה לרכב כדי להימנע מקנס. יפה שגם ביטחון הטכניון התקדם למאה ה-21.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “ברגע האחרון”

  1. שושנה אברס

    בשעה טובה לכל דבר.גם על אישור החניה שלך. מקווה שגם מדינת ישראל תתחיל להתנהל עם קידמה ושיהיו לכולנו האישורים המתאימים להמשיך ולחיות כאן-או כמו שאמרו אבותינו. להיות עם חופשי בארצינו.

  2. זה באמת נראה סוג של נס… הבעיה היא שנראה שהממשלה תצטרך עוד הרבה ניסים כדי להמשיך לתפקד. מודה לא חשבתי שזה יקרה, מקווה להמשיך להתבדות ושהממשלה הזאת תצליח.

    ברכות לקבלת התואר (הפורמלית)!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה