הסערה שלפני השקט

בוקר טוב לכולם!

השבוע האחרון התאפיין ברעש לא רגיל. אלו היו הימים האחרונים למנדט של ביבי, ימים שהתאפיינו, ככל הנראה, בהדגמה מרשימה ביותר ליכולותיו של אלקין לתמרן את יריביו הפוליטיים. בעזרת בנט הוא גרם לביבי להכשיר את עבאס, להכשיר את בנט כראש ממשלה עם שבעה מנדטים ולהכשיר את הרוטציה. כזו התקפלות מפוארת לא נראתה כבר באמת הרבה זמן. ברגע שביבי הכשיר את כל אלה, המנדט עבר ללפיד ומשם המשא ומתן על ממשלה חדשה כבר המשיך במלוא המרץ. מלבד תקלת שיקלי (שחטף קצת יותר מדי), נראה שהדברים בדרך להיסגר. אסור כמובן לשמוח לפני שיש 61 מצביעים בעד הממשלה, אבל יש נקודת אור קטנטנה בקצה המנהרה החשוכה מאוד שאנחנו נמצאים בה.

עניין שיקלי הוכיח שני דברים חשובים. הראשון הוא שמכינות קדם צבאיות הן, מלבד מקום לשטוף מוחות ו/או להרוג ילדים, חממה של פוצים נפוחים מחשיבות עצמית (שגורמת לפעמים למוות). השני הוא שאותם פוצים לא מבינים שום דבר, אבל באמת שום דבר, בכוח פוליטי. שיקלי אולי חושב שהוא קנה את עולמו, אבל בעצם מכר את עתידו הפוליטי למען כמה ימי תהילה בתקשורת. אין לו עתיד ברשימת הליכוד (כי יוכרז כפורש) ואפילו תלמידיו לא יצביעו לו ברשימה עצמאית אחרי האמירה המביכה שרע”מ עדיפה על מרצ. ההימור שלי הוא ששיקלי בסופו של דבר יתיישר ויצביע בעד הממשלה (אם יקרה הנס והיא תגיע להצבעה) או שיבלה את ימיו בלעשות פוזות של מרב מיכאלי אבל בלי המוח, היכולת, הניסיון והתשתית שהיו למיכאלי לפני שנה.

עם כל ניסיונו המביך לקבל תשומת לב, ה”תחקירים” שהוא חטף בתקשורת לא לעניין. זה באמת לא משנה מה אשתו או ילדיו או חניכי המכינה שלו חושבים. גרוע מכך, השוו אותו לאורלי לוי. עם כל הכבוד, אורלי לוי נכנסה לכנסת בקולות מצביעי העבודה ומרצ והביאה לרשימה אפס קולות (כי היא כנראה הצביעה מחל). אמנם גם שיקלי כנראה הביא אפס קולות, אבל ההתנגדות שלו לממשלה היא לא הפרת ההבטחה הגדולה ביותר של רשימת ימינה. אם הוא היה עורק לרשימה המשותפת אולי היה אפשר להשוות אותו לאורלי לוי. עד אז, הוא צריך לקוות שאכן תקום ממשלה כדי שימיו בכנסת לא יהיו קצרים. בכנסת הבאה הוא לא יהיה.

בינתיים בטכניון הכל מתקדם לאט כרגיל. המחקר, ההוראה והזמן שבו אצטרך להגיע פיזית לטכניון. אין יותר מדי שינויים גדולים מלבד שיעורי הבית שאני מקבל בקורס האחרון לתואר. מסתבר שהם לא העתק מילה במילה של התרגילים מהשנה שעברה, כך שצריך ממש לפתור אותם. ממש לא לעניין.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “הסערה שלפני השקט”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה